Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ekim '14

 
Kategori
Güncel
 

Türkiye’nin yeni Marka / Logosu hayırlı olsun.

Türkiye’nin yeni Marka / Logosu hayırlı olsun.
 

Yerli Malı Logosu ithal edildi


Artık Türk ürünlerinde “ Made in Turkey “ logosu yerine, yanda örneği görülen ve Türk kültürüne has 16 motif in bir araya getirilmesiyle oluşturulan Turkey yazısı altında Discover the Potential/ Gücünü Keşfet  mesajını ileten logo kullanılacak.

Amacı, ürünü elinde tutan kullanıcının markaya baktığında Türkiye Logosunu gördüğünde güven yaratarak tercih edilmesini sağlamak.

Türk Malı - Türk Tasarımı Ürün Kalitelidir. Güvenilirdir. Sen de onu tecih et ! “diyoruz ülke olarak.

Türkiye adına bu işleri organize eden kamu kuruluşları; TC Ekonomi Bakanlığı ve TİM (Türkiye İhracatçılar Meclisi ) yönetimi olsa gerek. Bu kamu kuruluşları ve yöneticilerinin, Türk ürününe, Türk tasarımcısına, Türk imalatçısına, Türk ihracatçısına güveninin sonsuz olduğunu ben biliyorum. Aksi düşünülemez.

Buna rağmen, tahminimce, bu logo işini yüzüne gözüne bulaştırmadan tamamlayacak bir kişi, kurum, marka yöneticisi, bunun dersini okutan profesör, öğretim görevlisi, sanatçı, tasarımcı,… vb niteliklerde yeterli insan kaynaklarına ulaşamamışlar, ve logonun tasarımını yurtdışında bu konularda Marka olmuş Saffron Brand Consultants  / Saffron Marka Danışmanlık kurucu girişimcisi Jacob BENBUNAN ‘a güvenip ihale etmişler.

Onlar da 10 kişilik bir ekip kurup 1,5 yıllık bir çalışma sonucu yanda görülen bu logo / markayı üretmişler. Bu değerli hizmet için ne para ödendiğini, ihale sürecini ve bu konuda çalışan uzmanların ne kadarının Türkiye’den  seçilmiş uzmanların katılımı ile üretildiğini bilemiyorum.

Web de şöyle bir göz attım. “markayonetimidernei adında bir org buldum. Ana sayfasında 70 tane marka/logo var. Hiçbiri Türk markası değil. Bildiğimiz ithal ürünlerin markası. Dernek üyeleri de bu küresel markaların Türkiye deki savunucuları olsa gerek.

Sonra da üniversitelere baktım. Bu konuda piyasada tanınmış olduğunu anladığım bir düzine öğretim görevlisi ismine rastladım. Demek ki, Türkiye de hem Pazarlama Danışmanlığı, Reklamcılık konularında, marka ve logo tasarımında, yerli ve uluslararası sermayeye sahip onlarca bilinen şirket ve yetenek var, hem de  üniversitelerin, işletme, pazarlama iletişim fakültelerinde marka, logo nedir, nasıl yaratılır, nerede kullanılır diye ders veren insan yetiştiren hocaları var.

Eminim, Türkiye de de Marka konusunda, Türkiye de Türk tasarımcılarla üretilip küresel piyasalarda beğeni kazanmış başarı öyküleri vardır. 

Ama ben, bu logoyu her gördüğümde yerli üretim gücümüzü vurgulama görevini üstlenmiş olmasına rağmen, yerli üretimin önemini ruhunda hissederek içselleştirmemiş, kendisine güvenip, risk alıp doğrusunu yapmak yerine, işin kolayına kaçıp  “Yurtdışı Marka firma daha iyisini yapar ! “ hastalığını sürdüren kamu yöneticilerini aklıma getireceğim.

İthal ürün bağımlılığı hastalığına yakalanmış Kamu’daki karar vericilerin tedavisi için; en azından bir yıl boyunca, her iş günü, iş başı yaparken topluca aşağıdaki ant içme ilacını şart koşmak gerektiği anlaşılıyor.

Türküm, doğruyum, çalışkanım,

Ülküm, Türk tasarımı ürünü, dünyanın en ileri teknoloji, en yüksek yerli katma değer     ile, en kaliteli ve sürdürülebilir rekabetçi şekilde üretilmesini desteklemek,

Yerli ürünü; Önce kendim inanarak ve severek kullanıp, gelişmesine fırsat sağlamak, sonra da tüm dünya vatandaşlarına mahcup olmadan tavsiye edebilmektir.

Ne mutlu Türk malı üretenlere ve tüketenlere !

Umarım Yeni Logomuz başarılı olur. Logonun fikri ve tasarımının en azından % 90 ı Yerli olduğu, sadece işi alan şirketin tesadüfen yurtdışı marka şirket olduğu ortaya çıkar. Yoksa, en kısa sürede, piyasa algısını ölçüp test ettikten sonra, daha iyisini % 100 Yerli üretmek marka uzmanlarımızın / boynumuzun borcu olmalıdır.

İsmail Göncüoğlu, 06.10.2014, Suadiye - İstanbul

 
Toplam blog
: 17
: 423
Kayıt tarihi
: 23.01.12
 
 

İlgi Alanı; Doğrudan Demokrasi / Sanayi /Teknoloji Sanayici, girişimci; otomotiv, mühendislik..