Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '12

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
1355
 

Türkiyede karayolu, demiryolu, deniz yolu taşımacılığında bize anlatılmayan gerçekler…

Türkiyede karayolu, demiryolu, deniz yolu taşımacılığında bize anlatılmayan gerçekler…
 

*Türkiye'de demiryolu yerine Karayolu taşımacılığının tercih edilmesinin, ABD'nin yaptığı Marshall yardımının bir şartı (kriteri) olduğunu,

*Türkiye'de % 95 olan karayolu taşımacılığının payının ABD'de %43 olduğunu,

*Türkiye'nin ulaşım ana planı olmadığını,

*Japon uzmanların yaptığı çalışmaya göre, 2050 yılında, Ankara İstanbul arasında yılda 60 milyon yolcu taşınacağını, 

*Mevcut durumdaki, Ankara-İstanbul demiryolu hattının Abdülhamit amanında 725 km. olarak yapılmış olduğunu, 

*Abdülhamit zamanında yapılan demiryolunun, yolu yapan yabancı şirketler tarafından, demiryolunun geçtiği yerlerdeki maden imtiyazı hakkından yararlanmak için bilinçli olarak uzatıldığını, Atatürk'ün 1936 yılında bu yolun düzeltilmesini istediğini,

*İstanbul-Ankara arasında elektrikli tren projesinin 1959 yılında hazırlandığını,

*1976 yılında Demirel tarafından 411 km olarak ihalesi yapılan Ankara-İstanbul hızlı tren hattının % 40'ının tamamlandığını, ancak bunun bitirilmesinin engellendiğini, Mesut Yılmaz'ın bu hattı tamamlamayacağız diye bir açıklaması olduğunu ve iktidar olduğu yıllarda da bu hattın tamamlanması için çalışma yaptırmadığını,

*8 Haziran 2003 tarihinde AKP'nin Ankara-İstanbul hızlı tren hattını tamamlamak yerine, Abdülhamit zamanından kalan 725 km. lik hattı modernize edecek şekilde Alarko ile ortak İspanyol şirketiyle bir anlaşma imzaladığını, 

*Ankara-İstanbul arasında, Prof. Dr İlyas Yılmazer'in bir elektrikli demiryolu projesi hazırlamış olduğunu. Bu projeye göre 395 km. olacak demiryolunun, boru tipi türbin ile Mudurnu çayından elde edilecek elektrikle bedava enerji ile çalışacağını ve bu bedava enerji ile günde 96 sefer yapılabileceğini,

*Atatürk zamanında 4075 km. demiryolu yapıldığını, bundan günümüze kadar ise sadece 1510 km. demiryolu yapılabildiğini, 

*1950 yılında %50 oranında olan demiryolu taşımacılığının, 2003 yılında %5 e düştüğünü,

*Tokyo'da yüksek hızlı trenlerin (200 km/s), 1964 yılında çalışmaya başladığını ve bugüne kadar bu trenlerin hiç kaza yapmadığını,

*İzmir-Denizli arasının (300 km) 27 yıl önce otobüs ile 5, trenle 6 saat, günümüzde ise bu mesafenin otobüsle 3,5 saat, trenle yine 6 saat (ort. hız 50 km /saat) olduğunu, 

*ABD, Fransa ve Japonya'da 450 km/s hız yapan trenlerin hava yolu taşımacılığı ile rekabet ettiklerini, 

*600 km/s hız yapan elektrikli trenlerin artık kullanılmaya başlandığını, 800 km/s hız yapan elektrikli trenlerin ise deneme aşamasında olduğunu, 

*Taşımacılığını %95 oranında karayolu ile yapan Türkiye'nin, kaza sayısında 195 ülke arasında 12. olduğunu, 

*Türkiye'de yılda 10-12 bin kişinin karayollarındaki trafik kazalarında öldüğünü,

*Türkiye'de % 7’si trenle yapılan taşımacılığın, elektrikli trenle %30’a çıkarılması durumunda, yıllık 36 milyar dolar tasarruf edileceğini, (Prof. Dr. Atıf Ural),

*AKP'nin acil eylem planında söz konusu olan 15 bin km. yolun, yapılabilirlik (fizibilite) çalışmasının, jeolojik ve jeofizik etütlerinin, şehir içi geçiş planlarının, bilimsel değerlendirmesinin olmadığını, (Prof.Dr. Atıf Ural),

*Tarsus-Adana-Gaziantep arasında yapılan yolun, keşif bedelinin, 360 milyon dolar, keşif uzunluğunun 243 km, öngörülen bitiş tarihinin 1991 yılı olduğunu, ancak bu yolun 258 km olarak, 2001 yılında 4,2 milyar dolara bitirildiğini (Prof. Dr. İlyas Yılmazer),

*Otoyolların geçtiği alanların, on kilometre sağ ve on kilometre solunun, kirlilik nedeniyle tarım alanı olmaktan çıktığını, 

*Türkiye'nin en verimli ovalarından biri olan İzmir Menemen ovasının ortasından, otoyol geçirmek için proje hazırlandığını, otoyolun ovanın 4 bin dönüm arazisini yok edeceğini,

*Otoyolların verimli ovalar içinden geçirilmesinin Türk tarımını yok etme planının bir parçası olduğunu, 

*Ovanın içinden geçen karayolları kenarlarındaki bağlardan ihraç edilen üzümlerin, zararlı madde bulunduruyor olmaları nedeniyle iade edildiğini,

*Yüksek hızlı demiryolunun km. maliyetinin 1.4 milyon dolar ömrünün 30 yıl, bölünmüş yolun km. maliyetinin 1.5 milyon dolar, ömrünün 15 yıl olduğunu (Prof. Dr. İlyas Yılmazer),

*Ankara-İstanbul arasında yapılan Bolu Tüneli ve viyadüklerine (25 km) harcanan para ile, Ankara-İstanbul arasını 1,5 saate indirecek demiryolu yapılabileceğini, bu demiryolunun tüm enerji ihtiyacının, Mudurnu çayından karşılanabileceğini (Prof. Dr. İlyas Yılmazer),

*Bolu tünelinin Kuzey Anadolu fay hattı üzerinde olduğunu, 

*Türkiye'de Avrupa'daki toplam sayıdan daha fazla, otobüs ve kamyon olduğunu,

*Avrupa ülkelerinde, elektrikli trenle yük taşımacılığının en düşük olduğu ülkede, bu oranın % 60, yolcu taşımacılığında ise en düşük oranın % 80 olduğunu,

*1 km. karayoluna yapılacak harcama ile 5 km. demiryolu yapılacağını,

*Karayolunda 5 ila 10 birim harcanarak taşınan yükün, demir yolunda 1 birim harcanarak taşındığını, 

*Batum'dan Hopa'ya bir TIR'ın 3 bin dolar, bir vagonun 2500 dolar taşıma ücreti aldığını, bir vagonun 3 TIR'ın taşıdığı yükü taşıdığını, 

*Demiryolu ulaşımının, komünist ülkelerin tercihi olduğunu öne süren Özal'ın, Türkiye'de cumhurbaşkanlığı yaptığını, 

*Gaziantep-Adana arasında 4 milyar dolara yapılan otoyolun, günde 25 bin araç trafiği için ekonomik olduğunu, ancak bu yolda günde sadece 2.500 araç trafiği olduğunu,

*İstanbul-Ankara arasını 3 saat, Ankara-Mersin arasını da 3 saatte alacak olan bir demiryolu yapılsa bunun maliyetinin 4 milyar dolar olacağını,

*Japonların yaptığı araştırmaya göre, karayolu taşımacılığının, denizyoluna göre % 166 daha pahalı olduğunu, 

*Ülkemizde, denizyolunun yük taşımacılığındaki payının % 0.3 olduğunu,

*300 milyar dolar olan dünya deniz taşımacılığından, Yunanistan 60 milyar dolar pay alırken, bizim ise 2,5 milyar dolar dahi pay alamadığımızı,

*Ulaşım, enerji, eğitim gibi temel politikaları yanlış olan bir ülkenin kalkınamayacağını,

BİLİYOR MUYDUNUZ?

İzmir 2012-12-20

Süleyman Akyürek bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Merhaba Osman Bey. Şimdi onun sırası mı? Şimdi ülkeyi bölme ve güçsüzleştirme zamanı. Ustalarımız bunlarla uğraşıyor! Selamlar...

Mesut KARİP 
 05.01.2013 15:48
Cevap :
Merhaba Mesut bey. Demek onun için mel mel bakıyorlar. Saygı ve selamlar...  05.01.2013 16:57
 

Merhaba Osman Bey; Bu yazı aslında bu blog muhteşem uzun soluklu çetin çabaların ürününü yansıtan tabloyu yansıtıyor. sizi içtenlikle tebrik ederim. Türkiye gibi az gelişmiş ülkelerde karayolu taşımacılığı özendirilerek tüketim psikolojisi körüklenir. Dünyada tek ve gerçekçi çözüm deniz taşımacılığı ile raylı sistemin entegrasyonudur. selam ve saygılar sunarım, eline sağlık, doğrusu bir kısmını bilmsemde hatırlamanız çok işe yaradı.

Nizamettin BİBER 
 21.12.2012 12:30
Cevap :
Merhaba , Biliyorum, konu sizlerin konusu. Ben sadece biraz meraklıyım. Hepsi o kadar. Saygı ve selamlar...  21.12.2012 14:33
 

Yazınızda bir çok gerçek olmakla birlikte teknik bir konuyu AKP antipatisine endeksleyerek ideolojik ve bir kısmı insafsızca bir yazıya dönüştürmüşsünüz. Cumhuriyetin ilk 15 yılından sonraki tek parti dönemlerinde kaç km yol yapılmış onu da yazsaydınız keşke. Ayrıca istatistikler geçmiş yıllara ait ve fevkalade abartılı. Antep adana arasından günde 2500 araç geçiyor demek akıl ve mantıkla bağdaşmayan bir istatistik. Şu ana kadar Konyadan Ankaraya dümdüz bir arazide neden demirolu yapılmadığını neden sorgulamıyorsunuz. Hızlı tren çalışmalarının planlamadan yoksun olduğunu iddia ediyorsunuz. Gözü kapalı yaşıyorsanız en azından kulaklarınız açık olsun. Bu memleket için taş üstüne taş koyan düşmanınız bile olsa eğer vatanseverseniz Hakkı teslim ediniz. Ön yargılarlarla da insanlar ve memleket ilerlemez bilmelisiniz.

Kadir saka 
 21.12.2012 8:40
Cevap :
Merhaba, Demogoji hiç kimseye yarar sağlamaz. Bu yazılanları ben değişik kaynaklardan araştırdım. Tabii ki biraz eski olanlar da var. Demogoji yapmadan evvel şunu söyleyin. Yazılanlar yalan mı? Yalansa doğrusunu yazın da herkes öğrensin. Saygı ve selamlar...  21.12.2012 14:28
 

Kıymetli Üstat Sayın Osman bey;Türkiye de kara yolu,demir yolu taşımacılığında bize anlatılmayan gerçekler başlıklı yazıda konu ile ilgili verilere,yılları,tarihleri,yüzdeleri,görevde olan iktidarları ne güzel nakış etmişsiniz,Zaten bu konuların uzmanı olmuş Üstadın bu yazısına katkı olur mu.Yüreğinize sağlık,Selam ve saygılar sunuyorum..

Mehmet Burakgazi 
 20.12.2012 18:50
Cevap :
Merhaba Mehmet bey, Bu yazılanlar kubbede bir yerlerde kalır ve belki bir gün birileri yararlanır diye düşünüyorum. Saygı ve selamlar...  20.12.2012 21:20
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1515
Toplam yorum
: 5049
Toplam mesaj
: 261
Ort. okunma sayısı
: 1061
Kayıt tarihi
: 16.07.08
 
 

66 yaşında iki çocuk ve iki torun sahibi bir erkeğim.. Lise mezunuyum. Uzun yıllar esnaflık yaptım. ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster