Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Aralık '07

 
Kategori
Haber
 

Turkuaz - Beyazlılar...

Turkuaz - Beyazlılar...
 

Artık Türk Milli Takımı' na kırmızı - beyazlılar değil, turkuaz - beyazlılar diyeceğiz. Milli Takım'ın formasını yapan sponsor firma, değişiklik olsun diye yeni formaları kırmızı - beyaz değil de turkuaz - beyaz olarak tasarladı. Türkiye Futbol Fedrasyonu da bunu kabul etti. Bundan böyle Milli Takım'ımız yurt dışındaki maçlarına turkuaz formayla çıkacak.

Türk Halkı'nın büyük bir bölümü bu formayı beğenmedi. Ben de beğenmedim.

Neden? Turkuaz çirkin bir renk mi?
- Hayır. Turkuaz son derece güzel bir renk, ayrıca Osmanlı çinilerinde kullanılan önemli bir renk.

Nesini beğenmedin peki?
- Formada kullanılması hiç hoşuma gitmedi. Çünkü kırmızı-beyazlı milli takım rengini, temsil ettiği ülkenin bayrağındaki renklerden almıştır. Ben Milli Takım'ı seyrederken aklıma bayrağımız geliyordu. Bu şekilde coşuyordum. Tüm dünya da Türk Bayrağı'nın kırmızı-beyaz olduğunu görüyordu. Unutanlar hatırlıyordu.

Peki şimdi ne değişti?
- Şimdi formamız turkuaz-beyaz. Rengini Osmanlı çinilerinden almış bir renk. Ayrıca Türk adıyla özdeşleşen bir renk "turkuaz." Değişen şey sadece renk. Fakat aklıma takılan bir çok soru var. Neden değişti? Değiştirecek o kadar şey varken, değişmesi gereken en önemli şey kırmızı-beyaz forma mıydı? Yoksa kırmızı-beyaz renklerden sıkıldık mı? Yapmamız gereken en önemli şey kırmızıyı turkuaz yapmak mıydı?

Şimdi bana diyecekler ki "Sen yeniliklere karşı mısın?" Hayır. Ben son derece yenilikçi bir insanım. Fakat, yerine oturmuş kavramlar, kurulmuş düzen ve milli duyguları temsil eden renk değiştirilmeye ve yenilenmeye çalışılırsa işte o zaman karşı çıkarım. Bunlara karşı çıkmak, yenilikçi olmamak anlamına geliyorsa evet, ben yenilikçi değilim.

Biz şimdi ne söylersek söyleyelim bir şey değişmeyecek. Çünkü bu karar Federasyon tarafından çoktan alınmış durumda. Her ne olursa olsun biz Milli Takım'ımızı destekleyeceğiz.

Euro 2008'de kırmız-beyazlılara başarılar, aaahhh pardon turkuaz-beyazlılara diyecektim. Elim sürçtü de.
 
Toplam blog
: 301
: 1086
Kayıt tarihi
: 02.05.07
 
 

"1988 Adana doğumluyum. Oldukça başarılı bir öğrencilik serüvenimin ardından eğitimimi noktaladım..