Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '11

 
Kategori
Siyaset
 

TÜSİAD, Öcalan ve anayasa

Anlayan beri gelsin diye başlayacaktım ama kim ne anlayabilsin ki? Madem gerçekten de öyle istiyorsun o zaman “sus dediğin gibi oluyor zaten”. Ama eğer konuşmakla işlerin bozulacağını bilip de konuşuyorsan o zaman iş başka. O zaman işin içinde başka işler var deme hakkı doğar. 

TÜSİAD’IN Öcalan’la “imtihan”ından bahsediyorum. Bu öyle bir “imtihan” ki sabah söyler doğruyu, akşam dedirtir eğriyi… 

Şu TÜSİAD’ın anayasa hazırlığında sona doğru yaklaşırken birden “ağır toplar”ın gazabına bir de ÖCALAN’ın açıklamasıyla ortalığın toz duman olması gündeme ”bomba gibi düşüşü”den söz etmek istiyordum. 

TÜSİAD sermaye adına faaliyette bulunan en güçlü sivil örgüt. Aynı TÜSİAD ekonominin renginden başta ABD olmak üzere batı ile ilişkilerimizde etkisi olan bir örgüt. 

İşte bu TÜSİAD geçmiş yıllarda ülkenin en önemli sorunları ile ilgili açıklamalar yaparak hükümetler üzerinde etkisini gösterdi. Bu etki TÜSİAD’ın istekleriyle birebir örtüşür nitelikte kendini gösteriyordu. 

Hakikaten 74 milyonu kucaklayan, ayrı hele hele gayrı olmayan, kimsenin ötekileştirilmediği bir çalışmaydı TÜSİAD’ın hazırlattığı anayasa. 

Kamuoyu bu konuyu tartışıyor, beğenen beğenmeyen çıkıyor, şurası böyle olsa daha iyi olurdu diyenler… 

Hop, Öcalan bir açıklama yapıyor. 

Ne zaman? 

Bahçeli’nin “APO’nun isteğine göre hazırlanan bir anayasadır” dediği gün… 

Peki, bütün bunlar olup biterken ÖCALAN ne diyor? Ya da avukatları tarafından ÖCALAN’ın ne dediği söyleniyor? 

Özetle ve mealen “ben de öyle bir anayasayı önermiştim ve böylesi bir anayasayı istiyordum/istiyorum” deyivermiş ÖCALAN. 

Allah aşkına bu ifade ÖCALAN’ın ise bunun anlamı ne? 

Bununla ÖCALAN ne demeye getiriyor? Hakikaten istediği bu muydu? 

ÖCALAN bu ülkede “Allah bir” dese Türk kamuoyu buna bile tepki göstereceğini bilmez mi? Kaldı ki zaten kamuoyu TÜSİAD’ın bu açıklamasına “ülke bölünür” paranoyasıyla yaklaşmış, BAHÇELİ saçmalama hakkını kullanarak “TÜSİAD bu anayasayı bölücü başının talimatıyla hazırlanmış” demiş ve ÖCALAN kalkıp “bu anayasa benim istediğim gibi” açıklaması yapıyor. 

E, bunca zamandır içerde kendini “barış adına okumalara veren” ÖCALAN bu konuda bir açıklama yapacak olsa TÜSİAD ve hazırlanan yeni anayasa taslağına ne zarar vereceğini bilmez mi diyelim? 

2007 anayasasını hazırlayan 6 kişiden birisine sormuştum; 

Anayasada “etnik vurgu” olmasa olmaz mı? 

Cevap “öyle düşünüyoruz” olmuştu. 

Aradan 2–3 gün geçmeden İmralı bir açıklamayla her şeyi yerle bir etmişti; 

“Yeni anayasada etnik vurgu olmasın”!!! 

Emriniz olur! 

2007 anayasası hala yolda… 

Şimdi ÖCALAN söyledi mi? Avukatlarına söyletildi mi (zira geçmişte ÖCALAN’ın söylemediği ifadelerin ÖCALAN söylemiş gibi yayıldığını duymuştuk) bilmiyoruz. Ama eğer ÖCALAN bu ifadeleri kullanmış ise buna ne dememiz gerekir bilemem. 

Doğrusu TÜSİAD geri adım atmışsa bundan ÖCALAN’ın da sorumlu tutulması gerek. 

 
Toplam blog
: 62
: 739
Kayıt tarihi
: 15.01.11
 
 

İnsan Hakları Aktivisti - Yazar Diyarbakır'da ikamet ediyor, Hiç kimseyi ötekileştirmeden, hiçbir..