Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mayıs '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
Okunma Sayısı
29826
 

Tuzda balık

Tuzda balık
 

Balığın tadına doyulur mu?


Haftada en az bir gün balık yemez isek bir boşluk, eksiklik hissediyoruz biz.
Öyle ki üç tarafı denizler ile çevrili güzel yurdumuzda balık yememek olmaz. Balığın yararlarınıda düşünürsek yememek biraz ters geliyor bana.
Kızlarım nedense buna çok zor alıştılar. Anımsarımda hep bir zorluk çıkarırlardı yememek için. Yok bu gün küçük balık var sevmiyorum, yok bu gün balık güzel değil diye.

Ben kardeşimde yediğim balığın lezzetine bayılınca, evde yaptığım tuzda pişmiş balığa kadar. Artık onlar beni sıkıştırıyor hadi anne balık pişirelim diye. İşte bu haftasonu yaptığımız ve resimlediğimiz balığı sizler ile paylaşmak isityorum.
Güzellikler helede böyle lezzetler paylaşılmalıdır bana göre.
Ben de çaktırmadan arada bu sayede ev kadınlığı yapıyorum.
Güzel yemek yapan bay ve bayanlarımızın affına sığınarak. Bu tarifi size aktaracağım. Denediğinizde bana hak vereceksiniz. ilk görünüşte zor ve uğraştırıcı gelebilir aksine çok çabuk hazırlanıyor bu balık. Üstelik evi de kokutmuyor.

Tarifimize malzemeler ile başlayalım. Bu malzemeler her yerde kolayca ulaşabilecek malzemeler zaten.

1 adet büyük Levrek
1 kg. ince salamura tuzu (kaya tuzu)(bulamaz iseniz 2 paket sofra tuzu)
3 yumurta akı.
2-3 adet defne yaprağı.
3-4 dilim Limon.
1 yemek kaşığı zeytinyağı. 

Balıkçınızdan Levreği alırken iri ve kalın olmasını isteyin. Pullarını temizletmeyin özellikle çizik falanda attırmayın. Yıkayın balığınızı ve suyunu kurulayın. Diğer yandan bir derin kap içine tuzu boşaltıp üzerine 3 yumurta akını koyun ve hamur gibi yoğurun iyice karışsın tuz ile yumurta. "Bilirsiniz eskiden çimento olmadan önce harç yumurta akı ile yapılırdı, bu yapılar günümüze kadar dayanmıştır". Harcımız hazır olduğunu, tuzun bir birinden ayrılmadığını görünce anlayabiliriz. Tuzlu harca elimizde rahatça şekil verebilmeliyiz yani. Baktınız dağılıyor kuru kaldı az su ilave edebilirsiniz.
Balığımızın boyu sığacak bir tepsiyi alalım elimize ve tam balığın boyu ve genişliği kadar tuz harcını tepsiye yayın delik çatlak olmasın ama.
Balığımızın altını ve üstünü çok az zeytinyağı ile yağlayın ama çok az sürün.
Balığı tuz yatağına yatırın. Balığın karnının içine limon ve defne yaprağını yerleştirin ve karnını düzgünce kapatın etli kısmına pek tuz değmemeli. Daha sonra balığın üzerini komple bu harç ile kaplayın.
Balığın hiç bir yerinde çatlak veya açıklık olmamalı. 180 dereceye ayarladığınız fırında 25-30dk. kadar pişirin. Bu süre tuzun hafif sararması ile de anlaşılır.

Balığı fırından çıkardığınızda taş gibi olduğunu göreceksiniz. Bunu bir bıçak ve ağırlık yardımı ile hafifçe kırarak (ama bıçağı fazla batırmayın sakın balığımız parçalanmasın) parçalar halinde tuz tabakasını kaldırın. Balığın üzerindeki deriyi bir güzelce soyun. Balık parçalarını servis tabağına yerleştirin.
İşte hepsi bu kadar.
Balığın tüm suyunun içinde kaldığını göreceksiniz. Çok lezzetli bir balık olduğunu daha ilk lokmanın ağzınızda bıraktığı tat ile mest olarak anlayacaksınız.

Aşağıdaki resimler ile de size bir görsel sunu hazırladım. Artık zor falan diyemezsiniz. Görüldüğü gibi çok çabuk hazırlana bir ziyafet yemeği. İlk seferinde zorlanabilirsiniz ama ikincide bunu hazırlayıp fırına vermeniz en fazla 10 dakikanızı aldığını göreceksiniz, çok basit yani. Anlatmak ve yazmak inanın daha uzun.

Tabiki balık böyle mundar edilmez yanında zevke göre bol rokalı bir yeşil salata.

Ama iş bunla da bitmez. Balık ya rakı ister ya da şarap. Tercih zevkinize kalmış. Ama salata ve içki balık tabağa konulmadan yapılmalı. Çünki bu balık bekletilmeye gelmez. Ben her seferinde tabağa servis yaparken ağzıma bir parça atarım ve dayanamadan yemeye başlarım o yüzden sofra balık fırında iken hazırlanmalı.

Afiyet olsun.. 

Dip not: İşin en zor kısmı balık tepsisinin temizliğidir. Onunda içine su doldurup bekletin anca ertesi gün temizleyip çıkartabilirsiniz. Hiç acele etmeyin temizlemek için. Bırakın tuz kendiliğinden çözülsün.

Püf noktası: Tuz harcını tepsiye koymadan önce tepsi üzerine alüminyum folya ile kaplar üzerine harcı yayarsanız temizleme işiniz daha basit olur... 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Yani ne yorum yapılabilirki ağzımın resmen şelaleye döndüğünü hissettim ... Güzel bir yemek tarifi idi... offff avcumuzu yalayalım burada yapıncaya kadar... Teşekkürler...

Ufuk Çelik 
 01.05.2010 2:14
Cevap :
Bir an önce deneyip lezzeti tatmanız dileği ile . Afiyet olsun.  01.05.2010 12:42
 

Valla bir yemek tarifi bu kadar güzel anlatılır.Sağolun teşekkürler.

Şahin ÖZŞAHİN 
 23.04.2010 7:03
Cevap :
Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Saygılarımla..  23.04.2010 14:41
 

gerçekten harika bir lezzet ve sizde çok güzel bir tarif yazmışsınız. ben antalyadanım ve amatör olarakta dalarım.çok kez denedim bu tarifi ve hala aynı iştahla yerim. balığı ölesine yiyen karım bile bayılarak yemeye başladı. aynı tarifi benim tavsiyem birde grida ile denemenizdir. ve balığın tepsiye oturan kısımlarını asma yaprağı veya marulla kaplarsanız tuzdan iyice arındırırız.

huseyin suntur 
 22.04.2010 23:23
Cevap :
Sizler daha şanslısınız bizden ben pek bulamıyorum grida'yı. Ama bulduğumda mutlaka tavsiyenize uyacağım. Balığım nerde ise hiç tuz emmiyor ama güzel bir öneri lezzet katar balığa. Yorum ve öneriler için teşekkür ederim. Saygılarımla.  23.04.2010 14:40
 

valla canım nasıl çekti bir bilsen.uzun zamandır balık türküsü çığırıyorum en kısa sürede yapacağım arkadaşım.:) Dün orada bahsetmiştik gelince hemen tarifine baktım:) ..Eline sağlık senin de

Sema CURUK 
 01.12.2008 15:50
Cevap :
Semacığım inan çok pratik ve kolay hazırlanan bir pişirme yöntemi. Evinde kokmuyor . Sana şimdiden afiyet olsun . Pişir ondan sonra düşüncelerini bildir arkadaşım. Sevgilerimle..  01.12.2008 16:29
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 100
Toplam yorum
: 562
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1874
Kayıt tarihi
: 13.06.06
 
 

Hayata güleryüzle bakmaktır felsefem ama polyannacı değil. 1961 Sivas doğumluyum, evliyim 2 kızım..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster