Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ocak '18

 
Kategori
TV Programları
 

TV 8'de Yemekteyiz Programını Seyretmeyeceğim Artık

TV 8'de Yemekteyiz Programını Seyretmeyeceğim Artık
 

 Bu sabah bu konuyu yazmadan duramadım. İki haftadır Tv 8 de Yemekteyiz diye bir program seyrediyorum. Hafta içi her gün öğleden sonra başlayan neredeyse akşam sekize kadar süren bir program bu yapım. Daha önce Kıralık Aşk dizisinde izlediğimiz Onur Büyüktopçu'nun sunuculuğunu yaptığı Yemekteyiz'de beş yarışmacı, verilen yarım saatlik sürede market alışverişlerini yapıp, üç saatlik sürede daha önce belirledikleri çorba, ara sıcak, ana yemek ve tatlıdan oluşan menülerini hazırlayıp diğer yarışmacılara sunmak zorundalar. Yemekte diğer yarışmacılar yemekleri tadarak olumlu veya olumsuz izlenimlerini belirtip puan veriyorlar. verilen bu puanlara Onur Bey'in de puanı eklenerek en yüksek puanı alan para ödülünün sahibi oluyor. Böyle anlatınca oldukça mantıklı ve izlenir bir çalışma olarak görülüyor.

 Ben daha önce yemek yarışmalarını pek seyretmedim. Bir kaç kere kısa sürelerde baktığım bu yarışmalarda  yarışmacıların davranış ve konuşmalarını gördüğümde olayın yemek yarışmasından çıkıp insanların birbirini rencide edici bir gösteriye döndüğünü gördüm. 

 İki hafta önce raslantı sonucu bu yeni yarışmayı izledim televizyonda. Başlayalı epey olmuştu. Seyrettiğim hafta gerek Onur Büyüktopçu'nun şirin yaklaşımı, gerek daha önce yemek yarışmalarındakine pek benzemeyen kişiler yapımı keyifle izlememe sebep oldu. Evet yarışmacılar birbirlerinin yemeklerini tenkit ediyordu ama kişisel hakaretler yoktu. Gerçi puan verirken pek adaletli davranılmıyordu ve bazı art niyetli davranışlar oluyordu ama bunların da zaman içinde düzelip , programın daha kaliteli bir duruma geleceği umudum belirdi.

 Bu hafta güzel başladı. Beş yarışmacı gene yemeklerini pişirdiler ve güzel düzenlenmiş sofralarda oturup yemekleri eleştirerek olaya başladılar. İlerleyen günlerde  yarışmacılardan biri oldukça itici ve rencide edici yorumlara başladı. Onu duyan diğer yarışmacılar sanki 'Kişi refikinden azar.' sözünü doğrularcasına söz yarışına başladılar.

 Onur Bey'in bütün iyi niyetli yaklaşımı ve nazik uyarıları pek etkili olamadı ne yazık ki. Haftanın sonunda en çığrışan ve herkesi en çok rencide eden itici bir hanım birinci oldu. Gerçekten hakkı mıydı tartışmaya açık bir konu.

 Bu sonuç toplumumuzda 'En iyi müdafaa taaruzdur.' fikrinin bir göstergesi gibi oldu. Bu programı büyükler seyrederken gençler ve çocuklar da izleyebilir. Bunu izleyen çocuklara daha sonra birbirinize saygılı, hoşgörülü ve edepli davranın dersek bizi dinlerler mi? Dinlemeyecekleri kesin.

 Ben artık bu programı boykot ediyorum. Sanırım bir çok kişi de benim gibi düşünüyor. Ben ençok bana bu tür yapımları seyretme, çok kalitesiz ve sinir bozucular diyenlerin sözleri doğru çıktığı için üzüldüm. Oysa ben nihayet kaliteli bir yapıma rastladım, güzel bir kaç yemek tarifi öğrenirken eğlenirim diye seviniyordum.

 Sanırım yanıldım.

 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..