Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '09

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Üç Tenor Konseri ve TRT'nin sinir bozucu çekimleri

Üç Tenor Konseri ve TRT'nin sinir bozucu çekimleri
 



Radyosunda olsun, televizyonunda olsun TRT'nin klasik müziğe ilgisi çok niteliksiz bir hal aldı!

Cumartesi günleri, saat 12.15 sularında TRT-2 televizyonunda izlemek için özel zaman ayırdığım konser kayıtları da yakındığım olumsuzluğa örnek oldu.

Sözünü edeceğim konser güzeldi, ses kaydı da sorunsuzdu. Ama görüntü; rezalet!

Açacağım;

TRT Ankara Radyosu ve Ankara Devlet Opera ve Balesi ortak bir organizasyonla "Üç Tenor" başlıklı bir 'Halk Konseri' düzenlemişler. Proje güzel, konser güzel, sanatçılar ülkemizin en niteliklilerinden seçilmiş, 'üç tenor'... daha ne olsun?

Program, orkestral eserler ve üç tenora göre planlanmış; eserler, 'Halk Konseri' adına uygun olarak çok iyi seçilmiş.

Seçilen mekanda da akustik dışında bir sorun gözükmüyordu.

Türk Opera Forum'da, konseri canlı izleyen müzik dostları da iyi bir konser izlediklerini yazıyorlardı.

Ankara Devlet Opera ve Balesi Orkestrasını Bujor Hoinic yönetmiş, Başkemancı Erkin Onay(ADSO'dan gitti)dı.

Üç Tenor: Ayhan Uştuk, Şenol Talınlı ve Aykut Çınar'dı.

03 Eylül 2009'da R-3'te 'Gençlere'de Ayhan Uştuk ve Şenol Talınlı konuk olmuş ve söyleşmişlerdi. Aykut Çınar da aile bireylerinin bir kişi artmasının sevinciyle hastanede imiş, kutlarım.

Konserin bant kaydını yine doğal olarak TRT yapmış.

Ama lütfen!..

Bizim TRT'nin, klasik müzik konseri kaydı yapan dış kaynaklı televizyon çekimlerini izlemiş hiç kameramanı, yönetmeni yok mu? Berlin Filarmoni, Viyana Filarmoni konserleri hiç değilse yılda bir televizyonlarımızda yer buluyor, onuda mı izlemiyorlar?

Televizyonu 5 dakika kadar geç açtım, şefin de kim olduğunu unutmuştum, bir süre uzak çekimler nedeniyle Rengim Gökmen niyetine izledim. Epey bir süre sonra profilden çekimle Hoinic'i farkettim! Ve inanın konser bitinceye kadar maestro yakın çekimle hiç ekrana getirilmedi!

Uzaktan çekimlerde platforma inen, çıkan dinleyiciler, sanatçıların görünmesini engellediler zaman zaman.

En sıradan bir popçunun konseri, hareketli kameralarla ve görsel efektlerle nasıl izlenilebilir hale getiriyorlar biliyoruz hep birlikte.

Orkestra çalarken soloları hiç yakalayamadı kamera. Vurmalı çalgıları iyi bellemiş, hep oradan görüntü vermeye çalıştı. Obuayı, sanıyorum bulamadı bile! Nefesli çalgılarda sesin hangisinden çıktığını aradı sanki, çok az denk getirebildi ama.

Üç tenoru birbirine karıştırdılar; Şenol Talınlı solo bir bölüm söylerken uzun süre, ağzı kıpırdamayan Ayhan Uştuk'u ekrana getirdiler, pes! (Hepsi de tenor nasıl olsa diye düşünmüş olabilirler)

Konser için oturduğum tv başında ilgim nerelere dağıldı da programdan söz edemedim. Yalgızam, İntizar, Çökertme, Ben Giderim Batuma, Granada, O sole Mio, Nessun Dorma, Radetsky Marşı böylece kaynadı gitti. Carmen, Esintiler ve Köçekçeler de öyle!

Kesinlikle değerli sanatçılarımızı eleştirmiyorum, sadece bir düşüncemi dile getiriyorum; Çökertme türküsü, Bariton, Bas-Bariton'la daha bir heybetli geliyor bana. Tenora eziyet gibi algılıyorum hep:)

Bu konserler sürecekmiş. Umarım TRT kurumu, adına yakışır ciddiyette bir çekimle çıkar karşımıza.



Foto: http://arama.hurriyet.com.tr/arsivnews.aspx?id=12387604









 
Toplam blog
: 355
: 1099
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1960 Ankara doğumlu bir Çankırılıyım. İşimin burada olması nedeniyle, Antalya'da yaşamaktayım. Ti..