Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '18

 
Kategori
Sertifika Programları
 

Ücretsiz Sertifika Programları

Ücretsiz Sertifika Programları
 

ucretsiz-sertifika-programi


Merhaba herkese! Bildiğiniz gibi uzaktan eğitim programları son zamanlarda çok popüler. Ben de bu akıma kapılarak ücretsiz sertifika programları arayışına girdim. MEB'de öğretmen arkadaşım Figen'e danıştım ve İsmek programları hakkında bilgi aldım. Ama İSMEK uzaktan eğitim yapmıyormuş ve çalışanlar için çok uygun değilmiş. Bu durumda kişisel gelişimimi kenara atamazdım ve uzaktan eğitim sertifika programlarına doğru yol aldım.

Karşıma çıkan ilk site bir Türk girişimi olan Udemy. Ama ücretsiz olan sertifika programları çok kısıtlı ve yeterli bilgi sağlamıyor. Ücretsiz eğitimleri zaten genellikle İngilizce eğitimler. Daha sonra coursera ve EDX gibi kurumlara göz attım. Edx'in eğitimleri gerçekten harika. Çok ünlü üniversitelerden kişiler eğitim veriyor ve "insan gerçekten hayret ediyor" :) Ben bu hocadan nasıl ders alabilirim diye kendine kızıyor insan. Ama uzaktan eğitim bile olsa stanford üniversitesinde bir profesörün dersine girmek gerçekten çok keyifli.

Diğer alternatifler ise Khan Academy ve İstanbul İşletme Enstitüsü. Buradada çok güzel eğitimler var. Khan Academy çok geniş bir eğitim ağı var ve koç üniversitesiyle birlikte eğitimler yapıyorlar. Herhangi bir şart aramıyor olmaları da güzel. Koç üniversitesi vardı da ben mi katılmadım demeyin! İstanbul İşletme Enstitüsü ise adı üstünde İşletme Enstitüsü. Bu sebeple yazılım gibi eğitimleri beklerseniz hayal kırıklığı yaşarsınız. Kişisel gelişim ve işletme üzerine çok güzel eğitimleri var ve diğer tüm ücretsiz eğitim sitelerinden farkı canlı ders yapması. Yani edx udemy gibi sitelerde önceden kayıt yapılan videolar var ama Enstitü'de canlı kanlı eğitmenle karşı karşıyasınız ve anında soru sorup yanıt alabiliyorsunuz.

Ben geçmişten beri bu tür eğitimlere hep karşı çıktım. Yani kendimi "güncelleştiremedim". Bana hep uzak, hep yabancı geldi uzaktan eğitim. Ücretsiz bile olsa... İlla bir salonda ya da sınıfta olsun istedim ama yok o da olmuyor. Hafta sonunu bağlamak diye birşey var. Haftanın 6 günü full time + mesai çalışıp tatil gününde eğitim almak insana yapılan en büyük eziyet.

Geçmişten beri kendini geliştir, kişisel gelişim yap spora git diye tavsiyeler alıyoruz. Evet yapıyoruz bunları ama oturup neredeydim nereye geldim diye düşünmeli insan. Ben mesela zeynep kamilde doğmuşum. Çalıştığım yer hastanenin 200 metre ilerisi. Yani 28 yılda 200 metre ilerleyebilmişim. Bu mu kişisel gelişim? :) Oldukça başarısız olduğumu düşünüyorum ama yinede eğitimlerden vazgeçmiyorum.

Kendini geliştirmek denilen şeyi hepimiz çok iyi yapamıyoruz. Ama yapmalıyız. Kendini geliştirmek insanın yapacağı en güzel şey. Asla ve asla terketmeyin. Çünkü gelişim durduğunda gelirde duruyor. Miskinlik başlıyor ve insan olması gerektiği yere gelemiyor.

Tarih boyunca gelişmeyelim diye dövünselerdi ve kişisel gelişime karşı olsalardı şu an ulaştığımız uygarlığa ulaşamazdık. Ücretsiz sertifika programlarını size bu yazıda anlatmaya çalıştım. Ücretli eğitimleri anlatsam "amaaan şimdi nerden verelim o parayı" derdiniz ama bu yakınmayı peşin olarak ortadan kaldırmış oldum.

Gelişim yolunda atılan ilk adım için geç kalmayın. Bunu da yazın bir kenara, ilerde ders kitaplarında özlü söz olarak eklerler :)

Sevgiyle kalın...

 
Toplam blog
: 17
: 1569
Kayıt tarihi
: 16.06.17
 
 

İK alanında yüksek lisans yaptım. Çalışmalarımı kendi tumblr sitemde yayınlıyorum.  ..