Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Eylül '08

 
Kategori
Anılar
 

Ulen davulcu

Ulen davulcu
 

Ulen Davulcu


Benim uykum oldum olası hafiftir hani derler ya balkonun altından kedi geçse uyanırım o cinsten tabi bunun iyi yanları da var kötü yanları da.

Hemen hemen on sene kadar önce belki de daha fazla yine bir Ramazanın ortalarında gece uyuyorum her zamanki gibi mahallenin davulcusunun sesini uzaktan duymaya başlayınca uykum aralandı.

Davulcu çala çala geldi benim balkonun altına çalmaya devam etti.

Ben yoruldu her halde adamcağız hem dinleniyor hem de çalıyor diye düşünüyorum amma adam da hala çalıyor benim balkonun altında.

Bu arada benim uykum iyice sizlere ömür tabiki sabahta erken kalkıyoruz iş icabı, davulcu da yakamızdan düşeceğe benzemiyor.

Hala dımbır, dımbır, güm, güm çalıyor davulunu ben biraz da sinirle ulen davulcu dedim kalkıp ışığı yaktım balkondan yeter diyecem oda hareketlendi ve çala çala uzaklaştı benim uyku da tamam oldu tabi.

Ertesi gün beraber çalıştığımız arkadaşlara anlattım beni güzel güzel dinlediler sonrada '' Bak lan şu davulcuya'' deyip bıyık altından gülmeye başladılar ben bir tuhaflık sezdim amma her halde bana öyle geldi deyip üstünde durmadım.

Bizim davulcunun benim balkonun altında mola verip davul çalarak beni uykumdan etmesi bir kaç gün daha devam etti.

Ben yine mübarek ay tatsızlık olmasın yanlış anlayan olur diye sabredeceğim ama artık iyice sabrım taşmaya başladı ne zaman kızmak için ışığı yakıp kalksam sanki hissediyor adam hemen uzaklaşmaya başlıyor.

Ama en sonunda bir gece Ferdi' den Nisan Yağmurlarını da söylemesi bardağı taşıran son damla oldu kesin dövecem ben bu davulcuyu hem balkonumun altında davul çalıyorsun hem de ferdiden parçalar okuyorsun yoook kesin hakettin patağı deyip ışığı yakıp aşağı inmeye yeltendim amma yine uzaklaşmaya başladı.

Ertesi geceyi iple çektim kesin yakalıyacam bizim davulcuyu, döve döve assolist yapacam uzaktan davulun sesini duyunca ışığı yakmadan hemen aşağıya indim.

Davulcu gelir gelmez dışarı çıkıp yakasına yapıştım ne ulan dedim'' benim balkonun altında iki saat davul çaldığın yetmiyor gibi bir de ferdiden şarkı söylüyorsun'' ah lan diyorum ters cevap verse de bana bahane olsa ''Oooo ismail abi kendin uyanmışsın bu gece '' demez mi.

Ne oldu ki dedim kendim kalkamaz mıyım sahura yani '' Abi Celal abiyle Ramazan abi beni tembih ettiler İsmailin uykusu ağırdır kendisi kalkamaz ışığı yanana kadar balkonunun altında çal davulu ferdiyi de çok sever bide şarkı patlat ferdiden deme keyfine ondan sonra diye''

Ne ağırı oğlum kedi geçse uyanırım ben dedim hele Ferdi' yi de hiç sevmem, davulcu ne yapsın iyi niyetinin kurbanı olduğu yetmezmiş gibi nerdeyse dayak yiyecekti bi de. (Bayram harçlığını erken almasının da epey bi etkisi olmuş tabiki)

Sabahleyin arkadaşlara da olanı biteni anlatınca yaptıkları yetmezmiş gibi bir de yerlere yattılar gülmekten.

Bu olaydan sonra ne zaman davulcunun sesini duysam acaba gene aynısını yapacak mı diye beklerim amma ıııh güzel bir anı olarak kaldı o ramazan yaşadığım bu olayda. Selamlar sevgiyle kalın.

 
Toplam blog
: 19
: 1370
Kayıt tarihi
: 21.08.07
 
 

1961 Samsun - Çarşamba doğumluyum. Memur emeklisiyim. Evli ve üç çocuk babasıyım. Halen Kdz. Ereğ..