Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Temmuz '06

 
Kategori
Eğitim
 

Üniversite mide ağrısı yapar mı ?

Bu sene ÖSS‘ye girecek olan çok sevgili yeğenim Begüm, sınava henüz bir aydan fazla zaman olmasına karşın sınav stresinden nasıl uykularının kaçtığını, mide ağrıları çektiğini anlatıyordu geçen gün. Ben de kendisine ‘Begüm, üniversite sınavı mide ağrısı yapmaz ancak doğru üniversiteyi veya bölümü seçmezsen veya alternatiflerini bilmezsen o zaman bir ömür bu mide ağrılarını çekersin’ demiştim. Hatta bana ‘yalnız 58 gün var, 58 kez daha dua edin deyince’ iyice anladım nasıl bir stres içinde olduğunu. Türkiye’de şimdi binlerce Begüm, Aslı, Mehmet aynı sızıyı duyuyor ve kesinlikle çok haklılar.

Ben üniversite sınavına 14 yaşında girdim ve sınavdan önce heyecandan düşüp bayılacağım sanmıştım. Hatta sınavdan hemen önce zihnim açılsın diye! ağzıma tıkıştırılan çikolataları hazmedememiştim. Ancak bir kere sıraya oturunca tüm heyecanım gitmiş büyük ciddiyetle soruları çözmeye konsantre olmuştum. Bu yüzden dert etmeyin ve aşağıdaki alternatiflere bir göz atın.

Ülkemizde bir çok özel üniversite var ve hepsi yalnız ÖSS ile öğrenci kabul ediyor. Ancak yurtdışındaki okullar ÖSS gibi herhangi bir merkezi sınava girmeden bireysel başvuruları da kabul ediyorlar. Yalnız lisan seviyesini ölçen sınavlara girilmesi gerekiyor.

Bakıyorum da Türkiye’de üniversiteye girmenin maliyeti ile ABD’de okumanın çok farklı değil. Örneğin ABD’nin en iyi 40. devlet üniversitesi olan Murray State Üniversitesi yıllık her şey dahil 18.000 USD civarındadır. İsviçre’de turizm okullarına kabul hem oldukça bürokrasiden uzak olup hem de dünya çapında meşhur olmaları nedeniyle mezunlarına iş bulma kolaylığı da sağlar. Okulların bir yıllık fiyatları ise 16.000 – 20.000 USD civarındadır. Bu fiyatın içinde 3 öğün yemek, okul, konaklama ve çamaşır hizmetlerine kadar her şey dahildir.

Kanada, fiyatları açısından oldukça iyi bir alternatif olup gerek vize problemleri gerekse kabul zorluğu dolayısıyla öğrencilerin tercihlerinde son sıralardadır. Yine de bu bürokrasiyi göze almak isteyenler için yıllık üniversite maliyetlerinin 15.000 USD civarında olduğunu belirtmek isterim.

Yüzlerce genç insan istediği bölümü kazanamayıp başka bölümlere girip hayatlarını sevmedikleri işleri yaparak geçiriyorlar. Sonuç ise vahim. Geçenlerde bir gazetede Türkiye’de çalışanların % 80’ini aşkın bir bölümünün işinden memnun olmadığını yazıyordu. Bu sonuç bir çok kişinin sınavlarda yanlış seçimler yapmasının bir sonucudur. İşte mide ağrılarına en iyi gelen şey. Sevdiğiniz işi yapın!

2006 ÖSS’den beklentiniz düşükse ve iyi hazırlanamadıysanız çok üzülmeyin ve diğer alternatifleri değerlendirin ve piyasada popüler mesleklerin değil sevdiğiniz mesleğin peşinden koşun.

Mutlu kalın

 
Toplam blog
: 35
: 5855
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

1970 doğumluyum, 4,5 yaşında ilkokula başladım ve 14 yaşında Üniversite sınavına girdim. KTÜ Sınıf Ö..