Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '09

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Ustaların Ustası Mustafa Usta (Karaca)

Ustaların Ustası Mustafa Usta (Karaca)
 

Bir Bodrum Efsanesi Elektrikçi Mustafa Usta (Karaca)


Tansu Usal imzalı BodrumLife Dergisinin 2008 sayısında yayınlanan Mustafa Usta ve klasik Müzik hayranlığı yazısını Uğur kardeşimden öğrendim ve yazıyı aynen iletirken bu sıradışı dahi kişiliğin resmini ve bir kaç bilgiyi paylaşmak istedim.

Mustafa Usta ve klasik müzik hayranlığı...

Daha ilk karşılaşmamızda eksantrik bir kişiliği olduğunu hemen anlamıştım Mustafa Ustanın (Karaca). Bodrum’a yerleşeli ve turizmde çalışmaya başlayalı henüz birkaç gün olmuştu. Bir iş için acenteye gelmişti, tanıştırıldık. Giydiğim hırkayı işaret edip “Karaca’dan değil mi?” diye sorduğunda çok şaşırmıştım. Bodrum’daki bir garip elektrik tamircisinin Beyoğlu’ndaki ünlü Karaca mağazasının adını bile duymuş olabileceğine hiç ihtimal vermemiştim.

Benim babam da o aileden ama ben onları çoktan reddettim” deyince de bayağı şaşırmıştım. Sonra çok iyi dost olduk. Almanya’da uzun yıllar tanınmış bir firmanın fabrikasında çalıştığını, hayata biraz küser gibi olduğu bir dönemin ardından da gelip Bodrum’a yerleştiğini anlatmıştı bir ara. Mavi Yolculuk diye bilinen tekne turları yaygınlaşıp, Bodrum’daki yat yapımcılığı da yükseliş trendine geçince Mustafa Usta’nın da işleri açılıvermişti.

Tulumbabaşındaki evine ilk gittiğim akşamı hâlâ unutamıyorum: Haber vermemiştim, sürpriz yapacaktım. Kirada oturduğu küçük evinin sokağa bakan penceresinden ışık geliyordu, cam da açıktı. İçeri baktım, yerde tahta bir sofranın yanına bağdaş kurmuş, sigarası ağzında, kangal cinsi köpeği ile beraber videodan “Kuğu Gölü” balesini izliyor.

Beni fark edince çok sevindi, hemen içeri buyur etti. “Bu kaset Moskova Devlet Orkestrasının, sen bunu bir de Londra Filarmoniden dinleseydin… Yarın akşam gel, onun da kasedi var seyrederiz. Bak farkı gör o zaman…”

Şaşkınlıktan donup kaldığımı hatırlıyorum. Birkaç gün sonra yine bir iş sorma bahanesiyle evine uğradığımda ise bangır bangır İbrahim Tatlıses dinliyordu. Rahmetli sağlığında beni hep şaşırtıp durdu zaten… Su gibi Almanca bilmesi normaldi de, arıza için çağrıldığı teknelerdeki turistlere Bodrum hakkında İtalyanca bilgi vermesine, İstanköy’den gelen Yunan feribotların kaptanlarıyla Rumca şakalaşmasına ve kızınca bana İngilizce küfretmesine alışmam biraz zaman aldı…

Rahmetlinin tek kötü alışkanlığı sigarasıydı. Çakmağını sanıyorum günde bir kez, o da sabah ilk sigarasını yakarken kullanırdı. Ondan sonraki sigaralarını hep ard arda, bitenle yenisini yakarak büyük bir keyifle tüttürürdü. Bodrum’da onu tanımayan yoktu; ama gerçekten anlayan varmıydı bilemiyorum… Toprağı bol olsun. TANSU USAL

İşte ustayı tanıyan hatta onu anlaşılan anlayabilen bir gözle kaleme alan sayın Tansu Usal'ın yukarıdaki yazısından dolayı kutlarım. Kimdi bu Mustafa Usta ? ilkokul mezunu bir elektrikçi 6 lisanla entellektüel düzeyde her türlü konuda tarihten felsefeye dair konuşabilmesi.... Mustafa Usta 2, 5 yaşında annesini kaybettikten sonra babaannesi ve yeğenleri tarafından büyütüldü büyütülmesine ancak anne özlemini ölümüne kadar hep hissetti ve söylemlerinde de hissettirdi. Müthiş bir beyin, yaşamı ti'ye alan yapısı, uzun samsun sigarasını ağzından düşürmemesi, kazandığını Bodrum daki denizciler ve dostları ile yemesi bu gönlü zengin ustanın aramızdan bir hoş seda gibi sonsuzluğa gidişi. Ölümünden bir gün önce onu Era Turizm'in Ortakent Marinasındaki odasına yerleştirdikten sonra oğlu kadar sevdiği ve onu yetiştirdiği Uğur kardeşimle birlikte bize son kez veda edercesine bakışı...
Onun yaşamından alıntı olarak daha nice yazılar yazılar yazılabilir. Mezar taşının üzerinde seni sevenlerin yazdırdığı gibi "Ustaların Ustası Nur içinde Yat "
 
Toplam blog
: 7
: 1172
Kayıt tarihi
: 30.12.08
 
 

21.10.1964 İstanbul'da doğdu. 1986 yılında İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesinden mezun oldu. 198..