Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Şubat '07

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Utandım...

Utandım...
 

Dibine kadar utandığınız anlardan sonra siz ne yaparsınız?

Benimki haftasonu öncesine denk geldi. Tam bir savaş meydanıydı beynim ve yüreğim.

Kısacası sancılı bir hafta sonuydu. Tüm sevgi mekanizmalarımı, sığınacağım tüm limanları kullandım bu duyguyu içimden atmak için. Olmadı. Şimdi işyerimdeki masamın önünde, içimde bir daralma sıkışma hissi, öylece oturuyorum:

Ben, gidip birilerini şikayet ettim.

Ne aile kültürümde ne buraya gelmeden önce yetiştiğim kariyer ortamında, ne de özbenliğimde saygı görmeyen 'şikayet etme' olgusu, iş yaşamına girişimin ancak 10. yılında yaşamıma girdi. Ve şikayet ettiğim durumun beni yıllardır örseliyor olmasına, gecelerimi uykusuz, günlerimi motivasyonsuz ve umutsuz geçirmeme neden olmasına rağmen özbenliğimde kendi başına halledememiş olmanın hayal kırıklığını yaşıyorum.

Oysa ki şikayet noktasına getiren, canımı dişime takıp işe yaramaya çalışırken, 'dediğimi yap, demediğimi yapma', 'seni ciddiye almıyorum' 'biraz gururun olsa özür dilemezsin'(özürü bir iyi niyet gösterisi olsun diye dilemiştim, ortada özürlük bir durum olmamasına rağmen)'.....cümleleriyle özetleyebileceğim bir durum.

Şikayeti öyle planlı programlı yapmış olsaydım, zaten hayal kırıklığı da olmazdı. Bir anda salya sümük dağılarak yapmış olmam asıl sıkıntı. Korkarım maruz kaldıklarımı böyle patlama şeklinde dile getirmem, durumu düzeltmekten çok, daha da zorlaşmasına neden olacak.

Utandım ağladığım için, fazlasıyla utandım, durumun bu noktaya gelmesinde benim de bir katkım olduğu ihtimali için.

Çok saygı duyduğum bir büyüğümün önüne olumlu bir durum değil, böylesi çözülmesi güç bir durum çıkardığım için. Geri alabilsem filmi, beni bu noktaya getiren olayları değil, bu noktadan çıkılması için yapılması gerekenleri sıralamayı isterdim. Vizyonuma yakışan buydu çünkü.

Çok utandım, benim kitabımda, şikayet çözememiş, dayanamamış olmakla eş anlamlı çünkü

Gerçi o güne kadar asılsız ithamlarla onlarca kez şikayet edilmişim: aynı konuşmada öğrendiğim bir şey bu ama, utanan yine de benim.

Bir de bir soru aklımda

Eeee şimdi ne olacak?

Bu şikayet işiyle birlikte hiç bilmediğim bir yola girdim. Hissediyorum.

 
Toplam blog
: 146
: 1061
Kayıt tarihi
: 05.12.06
 
 

Hep yazmak istedim. İnsan düşüncelerini yazıya dökünce kendi başınadır çünkü, kaygısız, katıksız ..