Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ekim '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Utanıyorum!

Utanıyorum!
 

 

Van’da yardım kamyonlarının vatandaş tarafından yağmalanmasını, olaya kimsenin müdahale etmemesini ibretle ve ağzım açık olarak izliyorum...

Yardımseverler ne hissediyor kim bilir?

Yardım malzemelerinin dağıtımında koordinasyon yok ama yağmada var!

Üçlü, dörtlü guruplar halinde çalışılıyor...

Biri, ikisi kamyonun üzerinden eline ne geçerse aşağıya atıyor, diğeri atılanı yakalıyor, öbürü arabanın içine istif ediyor...

 

&&&

 

 

Kamera; çamur içinde oynayan, ayakları çıplak, sümükleri akmış küçük bir çocuğu getiriyor ekrana...

Tıpkı... Fotoğraf karesinde gördüğünüz Somalili çocuk gibi...

 

&&&

 

O gün dakikalarca baktım fotoğrafa ( 21 Ağustos 2011)

Mutfak masasına ilişip aşağıdaki yazıyı kaleme aldım;

http://aligulcu.blogspot.com/2011/08/ne-hissederdik.html

Olup bitenleri şaşkınlıkla izliyor, gündemi anlamaya çalışıyorum lakin zor!

Somali’de durum kendimi bildim bileli aynı... Ne oldu da orada yaşayan insanlar yeni akıllara geldi?

Nihat Doğan’ın Somali’ye götürülmesinin sebebi ne?

Türkiye’nin köklü gazeteleri, neden bu olayı adeta okurlarının gözüne sokarcasına işlediler?

Hele Hürriyet Gazetesi’nin yaptığı anlaşılır gibi değildi!

Yüzüne sineklerin konduğu, kıvırcık kafalı Somalili bir çocuğu, ağzına bisküvi veren, bakımlı bir elle görüntülediler... Fotoğrafı haberleştirdiler ve üzerine manşet attılar;

“ Somali’ye Türk eli!”

 

&&&

 

Yardım yapıyorsak, reklamını da yapmak hakkımız yani!

Somali’de yaşayan insanları anlamamız mümkün değil elbet, çektiklerini yaşamadan hissetmemiz çok zor...

Empati yapalım...

O insanların yerine koyalım kendimizi...

Ülkemizde de felaketler oluyor... Fazla geriye gitmeye gerek yok...17 Ağustos depremi akıllarda hala!

O dönemde ülkemize gelen yabancı gazetecilerden biri, yıkıntıların arasında insanlarımızın benzer fotoğraflarını çekseydi ve yayımlasaydı!

Şöyle de bir manşet atsaydı;

“ Türkiye’ye Amerikan eli!

Ne hissederdik?

 

&&&

 

Şimdi sorayım; NE HİSSEDİYORSUNUZ?

Ben utanıyorum!

 

  

 

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..