Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '14

 
Kategori
Bilgisayar
 

Uygulamalarda sorunlu MS Surface Pro 3 ne yapılır?!

Uygulamalarda sorunlu MS Surface Pro 3 ne yapılır?!
 

Belki sistem değişikliğine gidilip Android'li ya da Apple işletim sistemli bir tablete yönelebilirdim ama ana dizüstü bilgisiyarımda halen Windows kullanınca Windows'lu bir tablet bilgisayar almaya karar vereli çok zaman olmuştu. Bu karar ardından markalar ve dokunmatik ekranlı notebooklar, tabletler ve  karışımları arasında kıyaslamalar yaparken ve yaz çalışmaları için Türkiye'ye gelmeye hazırlanırken Microsoft'un Surface Pro 3 tanıtımlarıyla karşılaştım; buna daha doğrusu Microsoft kullandığım Outlook email kenarındaki reklamlarla gözüme soktu da denebilir.

Ekran büyüklüğü 12 inç'di ve çözünürlüğü de şimdiye değin gördüklerim içinde en iyisiydi. Akü kullanım süresi ve işlemci hızı memnun edici düzeydeydi. Sıra fiyatlara gelince keseme göre bin Euro'yu aşmamalıydı. MS çevrim içi mağazasında 128 GB bellekli 5i işlemcili modelin fiyatı RAM ve ana hafıza bakımından beklentilerimi tam karşılamasa da katlanır düzeyde denebilirdi. Sıra ısmarlamaya gelince işler umulduğu gibi değil, ilk teslimat ancak Ağustos sonu mümkündü.

Nedense bu yaz işlerimde ilk kez bu denli bir tablet kullanma arzusu doluydum; Surface 3 özellikle elle yaptığım teknik çizimleri temize çekerken tam kağıt gibi kullanacağım bir kullanım yüzeyi sunuyordu... belki alternatiflerinde de bu denli iyi olmasa da aynı işi yapmayı denebilirdim.

Bu düşüncelerle koca bir haziranı geride bıraktım... derken bir hafta önce Ebay'de İngiltere'den bir ticari satıcının ABD pazarı için üretilmiş Surface 3'leri Almanya ve AB'ye direkt satışa sunduğunu fiyatın da tam planladığım gibi olduğunu görünce üstüne atladım. Satıcı söz verdiği gibi, aracı ödemeyi yaptıktan 2 gün sonra adresime ulaştırdı.

Heyecanla biraz zedelenmiş olsa da paketi açtım her şey yolunda... Hatta akü biraz dolu ve ilk denemeyi yapıyorum.

Bir kullanıcı hesabıyla Windows 8.1 Pro'nun kaydırmalı ara yüzde uygulamaları denemeye başlıyorum. Kamera, resim gösterici, harita tamam ama pek çok diğer uygulama daha açılma aşamasında ekrandan düşüyor... yani kurulu bir çok MS uygulalamarda bir hayat belirtisi yok. 

Tam karamsar karamsar oyalanırken FreshPaint'i keşfediyorum... Klasik Windows grafik programı PaintBrush'ın Surface'in ve tablet kalemi için geliştirilmiş, bir çok şablonla yükseltilmiş ileri bir sürümü diyebiliriz. Bu programla kullanılabilecek bir çok şablon çevrim içi uygulama mağazasından ücretli olarak indirilebilir görülüyor. Şablonlarla ilgilenmiyorum, programı karakalem, sulu ve yağlı boya ayarlarında el çizimleriyle deniyorum... Sonuç harika; gerçekten kağıt üstüne fırçayla sulu ve yağlı boya çalışır gibi renk karışımları oluşturma hissini veriyor; hatta boya kuruma süresi vb. etkileri bile var. FreshPaint çalışmayan diğer uygulamaları bana unutturmuştu.

Sıra elimdeki bildik Windows programlarını yüklemeye gelince mesela görece eski sürümler MS Office 2007, CorelDraw 14, Ulead PhotoImpact 13, Acrobat Professional, 3d Studio Max 10  vb. hepsi sorunsuz kuruluyor ve çalışıyorlar. Yüksek çözünürlükte program sembolleri ve arayüz yazıları iyice küçülse de tablet kalemiyle bir dereceye kadar bunlar da aşılıyor.

Yüklenilen programları denedikten sonra tekrar FreshPaint'e dönmek istiyorum; fakat o da diğer çalışmayan uygulamalarla aynı durumda, program açılacak gibi ekranı giriş sembolüyle dolduruyor bir kaç saniye ekranda asılı bekliyor ve düşüyor.

Sistemi kapa, yeniden başlat işe yaramıyor. İnternet'te araştırıyorum, Windows 8 uygulamalarında çoktan rastlanılan bir sorun. Bir çok çözüm önerisi üretilmiş bile.  Ben güvenli olur diye MS sayfasına uyuyorum. Çalışmayan uygulamayı tamamen silip uygulama merkezinden yeniden yüklemek denenecek ilk adımlardan biri. Deniyorum ve çevrim içi mağazadan yeniden yükleyip kurmak istiyorum, bu sefer de çevrim içi mağaza uygulaması çalışmıyor.

MS bu sorunla uzun süre boğuşuyor olmalı ki çoktan bir uygulama sorun giderme programı bile üretmiş... bu programı indiriyorum surface'de çalıştırıyorum; Uygulama mağazasını çevrim içi kullanmak için bilgisayarı yerel değil geçerli bir MS hesabıyla kullan diyor.

Mantıklı, Andorid'de de öyle değil miydi?! Tamam hemen Outlook mail hesabımı bilgisayar yönetici ve kullanıcı hesabı olarak atayıp aracı kapatıp yeniden başlattım. Sonuç değişmedi. Yeniden sorun tanı ve düzeltme programını çalıştırdım. Program başta grafik kartı olmak üzere kimi aygıtların kontrol programlarının (driver) güncel olmadığı vb. hata tanıları yapıyor sonuç değişmiyor. Tüm Windows güncellemelerinin yanı sıra olası aygıt sürücüsü güncellemelerini de yapıyorum. Bir hareket yok. İnternet'te gördüğüm önerilerden en zararsız olan, yeni bir kullanıcı hesabıyla girip, Almanca yerine kurulum dili İngilizce ile tüm işleri tekrarlıyorum; kamera ve resim göstermenin dışında hiç bir yeni Windows uygulaması çalışmıyor. Buna karşılık yüklediğim tüm klasik Windows programlarıyla hiç bir sorun yok.

Şimdi elimde Windows 7 gibi çalışan bir Windows 8 yüklü Surface 3 var. Evet belki kurduğum onca programı sıfırlamayı göze alıp aracı fabrika ayarlarına dönderebilir ve uygulamaları yeniden deneyebilirim; ama program kurmak ve güncellemeleri yapmak için sarf ettiğim onca mesai boşa gidecek.

Satıcı satış koşullarında mal arızalı olursa 14 gün iade hakkı tanımış; şimdi böyle uygulamalar çalışmıyor diye iade etsem düşüncesi ağır basıyor ama yine de kurduğum programlar ve bu bir haftalık deneme süresi nedeniyle araçtan da ayrılamıyorum.

Hadi çık işin içinden çıkabilirsen, ne yaptın sen Microsoft? Böyle güzel bir donanıma böyle problemli bir Windows ve uygulamaları yakıştı mı?! Hadi çok beğendiğim FreshPaint dahil yeni Windows uygulamalarından vazgeçsem, bunu telafi edecek ne yapıyorsun? Acil bir yama, düzeltme programı üstelik kendi ürettiğin donanım için çözüm üretemiyor musun?!  Bunları makul bir sürede yetiştiremedin, bari biraz olsun ücret iadesi yaparak ya da program hediye ederek hatanı telafi etmeyi düşünür müsün? diye buradan sormadan edemiyorum.

 
Toplam blog
: 60
: 1352
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

Arkeolog olarak arkeoloji, Eski Çağ tarihi, günümüzde sit ve çevre sorunları başlıca ilgi alanlar..