Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '21

 
Kategori
Eğitim
 

Uzaktan Eğitimde Dikkat!!!

Milli Eğitim Bakanlığı'nın açıklamaları doğrultusunda 2020/2021 eğitim öğretim yılının 2. dönemi 15.02.2021 tarihinde başlayacak. Dünyada ve ülkemizde salgına karşı hız kesmden mücadele devam etmekte. Henüz salgını kontrol altına almış değiliz. Peki, salgının gölgesinde 15 şubatta eğitim öğretim sürecine nasıl başlayacağız? Süreç içerisinde veliler çocuklarına nasıl destek olabilir? Bu sorulara yanıt verebilmek adına bir kaç söz edeceğim.

15/02/2021 tarihinde köy okulları ve anaokulları tam zamanlı olarak yüz yüze eğitime başlayacak. Dersler 30 dakika teneffüsler 10 dakika olacak. Gün içerisinde öğlen yemeği arası verilmeyecek. 30'ar dakika üzerinden; İlkokullar  günde altı saat, ortaokullar ise günde yedi saat yüz yüze eğitim görecekler. Örneğin Eğitim öğretime sabah 09.00'da başlayan bir ortaokul 13.30'da eğitim öğretimi tamamlayacak.

1.03.2021 tarihinde ise 8. ve 12. sınıflar yüz yüze eğitime başlayacak. İlkokullar ise tüm sınıf düzeyleri ile seyreltilmiş sınıflarda haftada iki gün olacak şekilde yüz yüze eğitim öğretime başlayacak.

Tüm sınıflar düzeyinde yüz yüze eğitime öğrencilerin başlayıp başlamaması konusunda veli kararı esas alınak. Yani veli ben çocuğumun salgın sürecinde yüz yüze eğitime katılmasını istemiyorum derse, çocuğunun okuluna konuyla ilgili dilekçe vermesi gerekeçek.

Mevcut duruma bakılırsa canlı dersler önümüzdeki günlerde de devam edeceğe benziyor. Canlı dersler sürecinde bir veli olarak çocuğunuza şu şekilde yardımcı olabilirsiniz:

  • Mümkünse çocuğunuz canlı derse tek başına olacağı bir odada katılım sağlasın.
  • Çocuğunuzun canlı ders programını mutlaka siz de takip ediniz.
  • Çocuğunuzun canlı derslere geç girmemesi ya da canlı derslerden erken çıkmaması konusunda çocuğunuzda öz disiplin oluşturmaya çalışın.
  • Çocuğunuzun canlı derse katılım sağladığı süreçte evde sessiz olmaya çalışın. Bir çok öğrenci evlerinde beraber yaşadığı insanların seslerinin canlı ders ortamında duyulması endişesi ile derslere katılım sağlamaktan, derslerde söz almaktan çekinmektedir (Canlı derslere anne baba kavgalrının seslerinin bile geldiği, çeşitli öğretmenler tarafından anlatılmaktadır, aman!!)
  • Çocuğunuzun canlı derse katılım sağladığı süreçte evinizdeki internetti yavaşlatmamak için farklı uygulamalarınızla interneti yoğunlaştırmayın. Bırakın çocuğunuz canlı derse sağlıklı katılım sağlasın.
  • Çocuğunuz gün boyu hareketsiz bir şekilde canlı derslere katılım sağlayacağı için beslenmesine dikkat etmesi gerekiyor. Bu noktada da siz sevgili ebevyinlere büyük sorumluluk düşmekte.
  • Mümkünse çok geç saatlerde öğretmeniniz ile iletşime geçmeyiniz.
  • Çocuğunuz canlı derse mi katılıyor yoksa oyun mu oynuyor? Mutlaka takibini yapınız. Ya da canlı ders uygulamasını açıp uykuya devam mı ediyor?
  • Canlı ders olmadığı zamanlarda çocuğunuzun dijital ekranlardan uzaklaşmasını sağlayarak dinlenmesine katkı sunabilirsiniz.

Yüz Yüze Eğitime Başlayacak Olan Veliler İçin İse Şu Önerilerde bulunulabilir:

  • Çocuğunuza temizliğine dikkat etmesi konusunda destek olunuz.
  • En ufak bir hastalık belirtisi var ise çocuğunuzu o gün okula yollamamanız büyük bir riski ortadan kaldırabilir.
  • Çocuğunuzun yanına kolanya ya da dezenfektan koyabilirsiniz. Ufak fıs fıs şişelerde...
  • Yüz Yüze eğitimde öğren yemeği olmayacağı için mutla çocuğunuzun yanına kumanya koyunuz. (kantinler de kapalı)
  • Arkadaları ile sosyal mesafe kurallarına uyarak iletişime geçmeleri konusunda çocuğunuzu uyarınız.
  • En öenmlisi sizin de günlük hayatınızda salgın kurallarına titizlikle uymanız gerekiyor. Çünkü sizden çocuğunuza geçecek bir virüs çoğunuzdan da okula gelerek bütün bir okulun kapanmasına neden olabilirsiniz.

Kurallar ile başarıya ulaşabiliriz. Çocuklarımızın özdenetim kazanmaları torunlarınızın hayatını bile etkileyecektir. Neden mi? Torunlarınızı çocuklarınız yetiştirecek. Armut dibine düşermiş. Salgın sürecinde özdenetim kavramının önemi çok büyük. Ve salgın dönemi çocuğunuza özdenetim kazandırmak için büyük bir fırsat....

Kalın Sağlıcakla......

13.02.2021  Anıl ESEMEN

 
Toplam blog
: 14
: 98
Kayıt tarihi
: 06.02.21
 
 

Eğitim üzerine araştırmaları devam etmekte olup yazı yazarak kendini ifade etmeye çalışmaktadır. Ok..