Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '12

 
Kategori
Haber
 

Vali Yılmaz görevine başladı

Vali Yılmaz görevine başladı
 

YENİ BURDUR VALİSİ NURETTİN YILMAZ


Kilis’e atanan ilimiz Valisi Süleyman Tapsız yerine ataması yapılan Bitlis Valisi Nurettin Yılmaz Bugün (24 Ağustos 2012 Cuma günü) görevine başladı.
 
Sade bir törenle Valilik kapısında protokol ve Valilik personeli tarafından karşılanarak kendisine çiçek takdim edilen Vali Yılmaz kendisini karşılayanlarla tek tek tokalaşarak tanıştı.

Vali Yılmaz makamında gazetecilere yaptığı açıklamada ilin toplumsal ve ekonomik sorunlarından kültürel durumuna kadar birçok meseleye değindi. Bunların içinde mermer, süt ve hayvancılıkla üretim konularının öne çıktığını ifade etti.

ÜRETİME VE ÜRÜNLERİN

İLDE İŞLENMESİNE ÖNEM VERİLECEK

Burdur’a ilk gelişinin olmadığını, askerliğini de burada yaptığını belirterek, Burdur’un “köklü bir tarihi, kültürü ve gelenekleri olan bir şehrimizdir” dedi. “Kültür ve turizm ağırlıklı olarak çalışacakları”nı, gelmeden önce yaptığı incelemelerden öğrendiğine göre Burdur’un özellikle mermercilikte önemli bir aşamaya geldiğini, “süt konusunda Burdur’un çok önemli bir konumda olduğu”nu belirterek sütü üretmenin yanında işlemenin de önemli olduğunu, önemli bir bölümünün dışarıda işlendiğini, sütü ilimizde işlemenin yollarına bakacaklarını ifade etti. Burada çıkan her şeyin Burdur’da işleyerek göndermenin önemli olduğunun altını çizerek üreticilerin yüreğine su serpti. Burdur’da tarım alanında çok önemli bir potansiyelin olduğunu belirterek ürünleri burada işlemenin yollarını araştırmak gerektiğini ifade etti. Örneğin mermerde “kütük diyorlar yanlış bilmiyorsam”, şeklinde ifade eden Vali Yılmaz, “blok olarak göndermek yerine burada ne kadar çok işlersek bizim için o kadar önemli” diyerek “istihdam açısından önemli” diye ekledi.

Organize sanayi ile ilgili bir sorun olduğunu öğrendiğini, bunu da ilk ele alacakları arasında bulunduğunu belirterek altyapı olarak ilin çok büyük bir sorununun gözükmediğini ifade etti.

“BİTLİS’TE HİÇ

AYRIMCILIK VE ÖZEL BİR AYRICALIK YAPMADIK”

Basın mensuplarına telefonların verileceğini, Valiye ulaşamadım diye bir şeyi kabul etmediğini, kapıların herkese olduğu gibi basın mensuplarına da açık olduğunu, bir konuda öncelikle kendisine danışılmasını istedi. Basın mensuplarının da bir kamu görevi gördüğünü, kamu görevi yapan herkesin başının üzerinde yeri olduğunu belirtti. Basın mensuplarının bir durum olduğunda “bizim bilgimiz dışında da olaylar gelişebiliyor, nedir bu durum diye doğrudan bana sorabilirler” dedi ve Bitlis’te çalıştığı süre zarfında hiç kimseye özel bir ayrıcalık, ayrımcılık yapmadıklarının altını çizdi.

“SORUP SORUŞTURMADAN YAPILAN YAYINLAR

SONRADAN BİZE YAPIŞIP KALIYOR; ARAŞTIRMA YAPALIM”

Sormadan yapılan yayınlarda sonradan çıkıp düzeltmenin çok belirleyici olmadığını, insanların öğrendiği ile kaldıklarını, akıbetini araştırmadıklarını ifade ederek “sonra da bizim üzerimize yapışıp kalıyor, sıkıntı doğuyor” dedi.

“YOKSUL VE MAĞDUR

VATANDAŞLARIN BASIN YOLUYLA

AFİŞE EDİLMESİ BENİ SON DERECE RAHATSIZ EDİYOR”

Vali Yılmaz, “hassasiyet gösterdiğim bir konu daha var. Yoksul vatandaşlarımızın basın yoluyla Türkiye kamuoyuna yansıması beni rahatsız ediyor. Yurttaki çocuklarımızın özellikle fotoğraflarının çekilmesi beni son derece rahatsız ediyor. Milli Eğitim Müdürümüze vereceğimiz ilk talimat okullara yardım götürenlerin okullarda çocuklarla resim çekilmelerini önlemeleri olacaktır. Özelliklem rica ediyorum. Fakir fukarayı ben gazeteden öğrenmeyeyim. Bana haber verin.” Diye ifade etti.

 
Toplam blog
: 510
: 505
Kayıt tarihi
: 04.04.08
 
 

"Cv" Dedikleri Özgeçmişim 1953 yılının karanlık günlerinde Haziran ayının 24. günü, ağaçların mey..