Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Şubat '07

 
Kategori
Bilgisayar
 

Video düzenleme programlarında tercihim..!

Video düzenleme programlarında tercihim..!
 

Şu an kullandığım dizüstü bilgisayar Dell 5150. Pentium 4 3.06GHz işlemciye, 512MB DDR333 RAM' e, 64MB NVidia 5200 Go çipsetli ekran kartına ve 40GB sabit diske sahip. Yani kısaca fena bir bilgisayar sayılmaz. Gücü kuvveti yerinde denebilir. Ancak gelin görün ki iş video düzenleme olunca burada işlem gören veriler gerçekten devasa. 13-14GB veriyi alıp işleyip MPEG1,2 formatına dönüştürmek sistemi hayli kasan bir iş. Ayrıca bu tür programlardan kullanıcıların beklentileri de yüksek olunca eklenen bir sürü özellik bu tür programların belleğe yüklenirken bile kullanıcıyı acayip bekletmesine neden oluyor. Bunun üzerine bir de verileri işlediğinizi düşünün; saatler süren bir çalışma anlamına geliyor. Hal böyle iken beklentileri karşılayan ve sistemi en az yoran video düzenleme programı gözdeniz oluyor.

Eskiden yaklaşık 2 yıl boyunca Pinnacle 9 programını kullandım.Programın video düzenleme araçları ve basitliği güzel ancak çok fazla sistem kaynağı tüketmesi ve yavaş çalışması cabası. Pinnacle 10 sürümünü benim PC çalıştırmayı beceremedi. Gayrısını siz düşünün.

Bir ara Adobe Premier 6.0 programını kurmayı denedim. Hakkını vermek gerek program gerçekten bu iş için yapılmış. Ancak kabul etmem gerek benim gibi kullanıcılar için gereğinden fazla profesyonel. Dizüstü PC' de zaten pek çalıştırmaya istekli değildi. Bu program da çok sıkı bir sisteme ihtiyaç duyuyor.

Sony Vegas, bunu da denedim. Ancak tasarımı bana biraz farklı geldi. Ne yalan söyleyeyim, pek ısınamadım. Bundan da vazgeçtim.

En sonunda Ulead Video Studio 10' da karar kıldım. Şu an ben bu satırları yazarken o benim için bir DVD oluşturmaya çalışıyor. Programın hızlı yüklenmesi, basit menüleri ve yüksek performansı oldukça iyi. Ayrıca size çalışacağınız kadar işlemci gücü bırakması da çok güzel. Gönül rahatlığıyla tercih edilebilir.

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=23480

Hoşcakalın..!

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..