Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Şubat '07

 
Kategori
Blog
 

Vikipedi’ ye Milliyet Blog yazarlarını davet ediyorum

Vikipedi’ ye Milliyet Blog yazarlarını davet ediyorum
 

Geçen hafta Savaş Şakar "Wiki’niz var mı? " başlıklı bir yazı yayınladı. Yazısında Wiki’yi tanıtıyordu (1). Yazının son bölümünü Türkçe Vikipedi’ye ayırmıştı: "İngilizce Wikipedia dünyanın en büyük wiki’si. Fakat özellikle son dönemde Türkçe wikipedia’da ciddi bir katılım azlığı ve durağanlık yaşanıyor. Halbuki böyle bir ansiklopediye katkıda bulunmak gerçekten çok önemli bir şey. Eğer “bilgi paylaşıldıkça güçtür” sözüne inanıyorsanız hiç bir kar amacı gütmeyen, katkı yapanın kimliğini ön plana çıkarmayan ve sadece gönüllülerin gayreti ve katkılarıyla büyüyebilecek olan Türkiye Wikipedia'ya a biraz zaman ayırın."

O yazıya bir yorum yapıp "Türkçe Wikipedia'yı okurken yanlış görürsem düzeltiyorum, eksik varsa ve eminsem ekleme yapıyorum. Henüz üye olmadım ama IP kaydıyla değişiklikleri kabul ediyor." yazdım. Savaş Şakar yanıtında Wikipedia’nın çok daha fazla insana ihtiyacı olduğunu söyledi. Ben de birkaç gün sonra Vikipedi’ye üye oldum ve hemen çalışmaya başladım. Dolaştığım sayfalarda gördüğüm yanlışları, yazım hatalarını düzelttim. Bildiğim yerlerle ilgili eklemeler yaptım, yeni maddeler yarattım.

Wikipedia’nın İngilizce sayfalarında bize ait, bildiğim maddelerde de biraz dolaştım. Çok emin olduğum hataları düzelttim.

Wikimedia Commons’a kendi çektiğim fotoğraflardan yükledim ve onları herkesin kullanımına açmak için "public domain" olarak işaretledim. Yüklediğim fotoğrafları paylaşmayı, boyutlandırmayı öğrendim ve ilgili sayfalara ekledim.

Vikisözlük’te birkaç düzeltme yaptım. Yeni sözcük eklemeyi henüz başaramadım. Vikisözlüğün de gelecek vaadetiğini görüp sevindim.

Biz burada, Milliyet Blog'da bin kişiyiz, her konuda bilgi birikimleri olan, yazmayı bilen ve seven, bu işi gönüllü yapan bin kişi... Savaş Şakar'a Vikipedi’ye destek daveti için teşekkür ediyorum. Ben de diğer blog yazarlarını Vikipedi ve Vikisözlük imecesinde yeralmaya davet ediyorum. Şimdiye kadar Vikipedi’de hiçbir şey yazmamışsanız, hemen şimdi http://tr.wikipedia.org adresine girin. Yaşadığınız, doğduğunuz şehirle ilgili, okuduğunuz veya mezun olduğunuz okulla ilgili, ilgi alanlarınızdaki konularda sayfaları dolaşın ve gördüğünüz hata varsa, yanlış yazılmış sözcükler görürseniz, hatalı bir nokta, virgül gözünüze çarparsa “değiştir” linkine basın ve hemen değiştirip kaydedin. Bunları yaparken korkmayın.

Siz bin kişiyi davet ediyorum, çünkü siz blog sayfalarında gönüllüsünüz, Vikipedi’de de gönüllü olarak hayır işi yapacaksınız. Bu işi özenle yapacağınızdan eminim. Biz bin kişi Vikipedi’yi daha yükseklere taşırız.

Vikipedi sayfalarında yazdığı gibi Özgür Ansiklopedi. Yazarları siz, biz, hepimiziz. Vikipedi bir imece, yapılan iş tamamen insanlık için. Doğru bilgiyi kolay erişilir bir şekilde sunmak.

Sayfalarda dolaşırken çok da mutlu oldum. Bir şairimizle ilgili sayfada daha önce Internet’te başka sitede yazdığım ve bana ait bir cümleyi görmek hoşuma gitti. (2) Meğerse daha önce yazdıklarımla bilmeden Vikipedi’ye destek olmuşum.

(1) Savaş Şakar, “Wiki’niz var mı? ”, http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=22803
(2) Rüştü Onur başlığında “Rüştü Onur çok kısa yaşadı ve hastalığı nedeniyle yaşamının çok kısa olacağını bilerek yaşadı. Şiirlerine bu duyguyu yansıttı.” cümlesini 10 yıl önce bir şiir sitesinde yazmıştım.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..