Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '21

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Waffle ve Künefe Makinesi

Duyduğumda beni heyecanlandıran bir laf var, o da şu:  “Türkiye’de ilk!” Ne zaman bu lafı duysam “ Yine neler oluyor, hemen okuyalım, hadi açalım inceleyelim” şimşekleri aklımda çakıyor sonrasında da hemen yola koyuluyorum. Bu durum özellikle gıda sektöründe geçerli tabi benim için. Bir sakız üretiminde de geçerli, bir cihaz üretiminde de… İkisi de gözümde aynı.

Bu hafta dikkatimi çeken “ilk” neymiş ona gelelim.

Ülkemizde waffle tüketiminin yaygınlaştığını belirgin bir şekilde görüyoruz. Bundan yaklaşık 3 yıl önce “Waffle Kültürü” başlıklı yazıda ayrıntılı şekilde anlatmıştım. 5 yıl önce ise mesleğini çok seven bir waffle işletmecisi ile tatlı bir röportaj gerçekleştirmiştik sizler için, eski okuyucular bunları hatırlar. Bu tatlı bizlerin kültürüne de bu kadar işlemişken, waffle makineleri de sık sık duyulmaya başladı tabi. Waffle makinesi kolayca bu tatlıyı önümüze sunarken, dikkatimi çeken ve “ Türkiye’de ilk” düşüncesini getiren cihaz:  “ Waffle ve Künefe Makinesi “ olarak geçiyor. Yani diğer tüm waffle makinelerine düdüüüt yapıp sollamış. Gerçek tatlı severler ne demek istediğimi iyi anlamıştır. Tüketiciler için işlevsellik çok önemli, bu dikkatimi çeken cihazın içerisinde,

1.Pankek Kalıbı

2.Waffle Kalıbı

3.Künefe Kalıbı bulunuyor.

Pişirme hızımız yaklaşık 4 dakikaymış. Benim en çok hoşuma giden şey farklı gıda türlerini aynı cihazda pişirebilmek. Bu da kalıp değişikliğiyle kolay bir şekilde sağlanıyor. Yani cihazımız adeta Değerli şairimiz Cemal Süreya’ya dönüşürcesine diyor ki:  “ Ben senin waffle makinen, pankek üreticin, künefe ustanım. Biri gitse biri kalır seni hiç bırakmayacağım. “Sen gerçekten kültürlü ve romantik bir makinesin. “Türkiye’de ilk” sloganını şimdi anladılar işte… Şaka bir yana gıda sektörü ve piyasası dilerim hep böyle renklensin.

Sizlere koşa koşa gelip yazmak benim için en güzel şeylerden biri. Gelsin sıradaki!

Not: “Sen tam bir funday’sin.”

Sağlıkla Kalın!

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..