Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '09

 
Kategori
Haber
 

Ya Erdoğan ve Gül'de o helikopterde olsaydı?

Ya Erdoğan ve Gül'de o helikopterde olsaydı?
 

Türkiye seçimle ve liderlerin birbirleriyle yaptıkları ağız dalaşının tam ortasında yaşanan helikopter kazasıyla sarsıldı.

Örnek gösterilecek bir uygulama ile tüm ülkede siyasi partilerin seçim çalışmaları ve mitingleri sona erdirildi.

Büyük Birlik Partisi Genel Başkanı Muhsin Yazıcıoğlu ve beraberindeki 5 kişiye hala ulaşılmaya çalışılırken herkesin aklında ilginç soru işaretleri var.

Türkiye Cumhuriyeti özellikle savunma yapısı ile dünyanın sayılı ülkeleri arasında gösterilirken düşen bir helikopterin yerinin belirlenmesi arapsaçına dönüştü.

Helikopterin teknik donanımı, hava şartları, coğrafi yapı ne olursa olsun bütün bunların birer bahane olduğunu düşünüyorum. Eğer bu ülkede düşen bir helikopter ya da uçağın yeri şartlar ne olursa olsun belirlenemiyorsa bu ülke “geri kalmış ülkeler” arasındadır.

Ya Erdoğan ya da Gül’ün helikopteri düşseydi?

Helikopterin düştüğü ilk andan yazı yazdığım şu dakikalara dek geçen süreci dek televizyon karşısından ve internet başından izleyerek adım adım takip etmeye çalıştım. Özellikle konum bildirme konusunda devletin kendi içinde çelişkili ifadeleri ve basının ilgili ilgisiz haberleri herkesi şaşırttı.

Tek bir merkezden koordineli biçimde yönetilemeyen kriz durumu işleri iyice sarpasardı.

Kazanın ilk dakikalarından sonra Yazıcıoğlu’nun Kayseri’de hastaneye kaldırıldığı ilan edilirken herkesin yüreklerine su serpilmişti.

Ancak enkazın yerinin tespit bile edilemediği öğrenilince tam bir hayalkırıklığı yaşandı.

Aynı helikopterin içinde Başbakan Erdoğan ya da Cumhurbaşkanı Gül olsaydı nasıl bir çalışma yapılırdı çok merak ediyorum.

Yetkililerin bu soruya çok açık ve net bir biçimde cevap vermelerini bekliyorum açıkçası.

40 Saati Aşkın Süre Oldukça Fazla

Türkiye son yıllarda savunma alanındaki teknik ve teknolojik gelişmelerini bu derece arttıran bir ülke olarak gösterilirken düşen bir helikopteri diğer şartlar ne olursa olsun bulmalıydı.

Seçimler arifesinde yaşanan bu olayın Büyük Birlik Partisi’nin oylarını ne derece arttıracağını merak ederken; ülkenin benzer bir kaza durumunda ne kadar çaresiz bir hale düşeceğini görmek bir vatandaş olarak beni çok üzdü.

Ahmet Buğra TOKMAKOĞLU

Abtokmakoglu@gmail.com

 
Toplam blog
: 430
: 2186
Kayıt tarihi
: 18.06.07
 
 

20 Nisan 1989'da İzmir'de doğdu. İlköğretim ve lise öğrenimini Karşıyaka'da tamamladı. 20..