Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Temmuz '12

 
Kategori
Rüyalar
 

Yağmur ve toprak kokusuna hapsolmuş ölüler

Yağmur ve toprak kokusuna hapsolmuş ölüler
 

Bir yokuşun başındaydım rüyamda. Yağmur olanca şiddetiyle yağmaktaydı. Yüzüme vuran her damla sanki bir tokat gibi acıtmaktaydı canımı. Yavaş yavaş tırmanmaya başladım yokuşu, ben yürüdükçe yağmur şiddetini arttırmaya, yokuş gitgide yükselmeye başlamıştı.

Yokuştan aşağıya üzerime doğru kıyamet gibi insan inmekteydi, her birinin yüzünde bir mutsuzluk, bezmişlik, hüzün vardı. İnsanların arasından onlara çarpa çarpa çıkmaya çalışıyordum bu yokuştan.

Bir zaman sonra ayaklarım ileriye değil geri geri gitmeye başladı. Ayaklarım sanki bana ait değil gibiydi bana itaat etmiyorlardı. Ben yokuşun sonuna varmak için kendimi ne kadar zorlarsam zorlayım ayaklarım çıkmamak için diretiyord. İşte o anda yanıma geldi şemsiyesini açyı. Yğmur artık canımı acıtamıyordu. Koluma girdi birbirimize destek olup yavaş yavaş çıkmaya başladık yokuştan. İnsanlara çarpa çarpa bizi geri çevirmeye çalışan ayaklarıma inat yürüyorduk yolun ortasından.

Yokuşun sonunu görmeye başlamıştım artık, yağmur orada yağmıyor gibiydi, güneş bütün sevecenliğiyle bizi kucaklamaya hazırdı. Bir gökkuşağı daha önce hiç görmediğim renkleriyle bizi gülümseyerek bekliyordu.

Yokuşun sonuna gelebilmiştik artık, ben son adımımı attıığm anda biri çarptı bize ve ellerimiz ayrıldı. Yavaş yavaş yokuştan aşağıya inmeye başlamıştı. Onu yakalamak için uzattığım elime elini hiç uzatmadı, başını önüne eğdi kabahat işlemiş bir çocuk gibi suçlu, pişman, mahzun bir hali vardı. Bize çarpan o kişinin yanında usul usul yokuştan aşağıya inmeye başladılar.

Onu tutup yanıma çekmemi istemiyor ben ona yaklaştıkça daha da uzaklaşıyordu benden. Burnuma yağan yağmurla ıslanan toprağın kokusu gelmeye başladı, çok severdim bu kokuyu. O yokuştan aşağıya doğru giderken yanağımdan süzülen yaşlar da yağan yağmura karışıp toğrağa düşüyordu ve gözyaşlarım toprağa karıştıkça o sevdiğim toprak kokusu daha da fazla ciğerlerime dolmaya başlamıştı.

Arkamı döndüm güneşin, gökkuşağının güzelliklerin olduğu bir yer önüme döndüm mutsuz insanların devamlı aşağıya doğru gittiği bir yokuş. Bir karar vermeliydim!

 
Toplam blog
: 19
: 2419
Kayıt tarihi
: 07.04.11
 
 

Üniversiteye kadar eğitimimi 3 farklı şehirde tamamlayabildim. Karadeniz Teknik Üniversitesinde İ..