Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ağustos '14

 
Kategori
İlişkiler
 

Yaklaşma kaygısı ( approach anxiety )

Yaklaşma kaygısı ( approach anxiety )
 

Kalabalık partilerde ve "eventlerde" bu kaygıyı yaşayan ve beğendikleri kadınlarla tanışmak için onlara yaklaşmaya cesaret edemeyen erkeklerin sayısı bir hayli fazla. Güzel bir kadın gördüler mi trafikte kırmızı Işık görmüş gibi olurlar. Arkadaşları tanıştırmadıkça ya da Out of Office gibi Business Networking toplantılarında olduğu gibi herkesin birbiri ile ritüel icabı tanışıp kart değiş tokuşu yapılmadıkça kendileri gidip güzel ve çekici kadınlara kendilerini tanıtamazlar. Bunun yerine güzel bir kadının etrafında dolanır dururlar ( hovering). Kadınlar bu " hovering" hareketinden çok rahatsız olurlar bazıları da etraflarında dolap beygiri gibi dolanan ve yaklaşamayan erkeklere acırlar. Elbette özgüveni yüksek ve yaklaşma kaygısı olmayan erkekler de var. Ama partilerde bu kaygıyı taşıyan erkeklerin sayısı da hiç az degil. Bunu bir çok parti, kokteyl, sosyal hatta iş toplantılarında gözlemlemek mümkün. 

Yaklaşma kaygısı taşıyan bir erkeğin partide güzel bir kadın gördüğü zaman aklından geçen düşüncelere aşağıdaki satırlarda bir kaç örnek veriyorum. Hayır, partilerde erkeklerin düşüncelerini okuma yeteneğim yok. Örneğini vereceğim kaygılı düşüncelerin bazılarını bana bazı erkekler söylediler. Diğerlerini de ilişkilerle ilgili psikoloji kaynaklarından aldım: " böyle güzel bir kadın beni ne yapsın ? Gidip merhaba dersem büyük ihtimalle beni tersler " " bu kadının mutlaka erkek arkadaşı vardır " " bu kadın üst düzey yönetici ya da kendi işinin sahibi olduğu halinden belli. Benimle ilgilenmez" " kadın güzel ve benden uzun boylu. Onun yanında gülünç kalırım" " Böyle güzel bir kadının peşinde çok erkek vardır, bana sıra gelmez" " bu kadın çok güçlü görünüyor, ben onu idare edemem" vs. vs.

Yaklaşma kaygısı erkekte bir özgüven sorunu olduğunu gösterir. Karşı cinsle ilişki başlatabilip sağlıklı bir şekilde devam ettirebilmesi için acilen bu özgüven sorununu halletmesi gerekir.

 Rasih Bensan

7 Ağustos 2014

 
Toplam blog
: 368
: 2280
Kayıt tarihi
: 05.05.12
 
 

BİLİM özellikle astronomi ve çeşitli konularda araştırmacı ve yazar Amatör fotoğrafçı, Ka..