Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ağustos '13

 
Kategori
İnançlar
 

Yalnız doğduysam yalnız öleceğim!

Yalnız doğduysam yalnız öleceğim!
 

Bugüne kadar kaybettiklerim aslında bildiğimi sanıp hiç bilmediklerim oldu şimdi ise "biliyorum" sözünden korkuyorum.
Bilginin sınırı olmadığı gibi, sözcüklerinde sonu yok. 

Yazdığım yazı hakkında belki hiç bilgim yok, oysa çok araştıran biriyim fakat hiçbir zaman tamamen bilemeyeceğim...
Tıpkı sizler gibi, bir uzman düşünün herhangi bir konu hakkında yoğunlaşmış birisini, aslında hiçbir zaman tamamen bilgi sahibi olamayacak biri çünkü hergün daha da gelişecek bildikleri, eklendikçe eklenecek üzerine...
 
****************

Ben bir müslümanım, seçimim tamamen kendime ait. Araştırdıklarımla bunu seçtim, kendimce bildiğim yoldayım fakat seçim benim. 
Çevremde her çeşit insan var; ateist, deist, hıristiyan, alevi, müslüman, yahudi...

Peki ben onlara karışmalı mıyım? Asla!
Tartışırım, dile getiririm ya da aynı şekilde karşımdaki bunu yapar tabii ki bir yere kadar. 

Kimse kimsenin kişisel özgürlüğüne karışamaz, doğrusunu değil de kendi inandığını dile getirebilir tabii o da karşısındakinin izin verdiği kadar...

Sürekli Twitter ya da Facebook gibi sosyal medya üzerinden ya da bir takım yazılmış metinlerden takip ediyorum ve her gün bir yeniden fazla eklenen yorumdan çok zorlamayı görüyorum.
Bu doğru değil.

Empati yapmayı denemeden olaya hücum etmektir bu, özel hayat kavramına saygısızlıktır. Kim neye inanırsa inansın saygı göstermeli insan, zaten doğru olan tartışmaya kapalı biçimde budur.

Bir düşünün, namaz kılıyorsunuz ve dışardan yüksek seste müzik geliyor; uyarma şansına sahipsiniz ve uyarıyorsunuz, ya olumlu ya da olumsuz tepki alıyorsunuz.
Hangisi saygı göstergesidir?

Pazar günleri dini ibadet sırasında yine aynı olay yaşanıyor ve kilisede rahatsız olan kişilerden biri uyarı yapıyor. Alınan tepki olumlu ya da olumsuz.

Unuttuk mu yoksa? Ne ekiyorsak onu biçeceğiz...

İnsanların dinine, ırkına ya da görüşlerine saygısızlık yapma yarın öbür gün size yapılacak saygısızlığın aralanmış kapısıdır.

Eğer yanlış bir ifade veya kelime kullandıysam affedin, ya da affetmeyin...
Görüşüm bu ve daima böyle kalacak, eğer eşitlik istiyorsak önce karşımızdakine aynı saygıyı göstermeliyiz.

Bildiğim bir şey varsa, o da hiçbir şey bilmediğimdir.

Teşekkürler, sevgiyle kalın...

 

 
Toplam blog
: 53
: 633
Kayıt tarihi
: 25.01.13
 
 

Eski bir romanın yırtılmış sayfasındaki cesur kadınım, özgürlüğün düşüncelerde sınırsızlık olduğu..