Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ağustos '08

 
Kategori
Güncel
 

Yangın ve eğitim

Yangın ve eğitim
 

Her yaz olduğu gibi bu yazda binlerce hektarlık ormanımız kül oldu. Kimilerini şimdilerde umurunda olmasa da, ileride yaşanacak mevsimsel değişiklikler, kuraklık vb. tüm insanların sorunu. Özellikle bu yıl çok fazla ormanımızı kaybettik.

Bundan önceki yangınlarda olduğu gibi, yangınların çıkış nedeni yine netleşmedi. Terör eylemi, düşüncesiz bir magandanın sigara izmariti, mangal külü, arazi mafyası (malum son yasa ile orman vasfını kaybeden yerler satılacak) vb. bir çok neden olabilir. Neden ne olursa olsun temeli bilgisizlik ve cehaletten kaynaklanıyor.

Tüm bu yangın haberlerini medyadan takip ederken, yangını söndüren kişiler hakkında hiç yorum duyamadım. Lütfen yanlış anlaşılmasın, çalışanların emeklerini küçümsemek anlamında söylemiyorum. TV'den gördüğümüz kadarıyla tüm görevliler canla ve başla çabalıyorlardı. Benim merak ettiğim 2 konu var. Birincisi yangına müdahale eden görevlilerin, yangın söndürme ve arama kurtarma üzerine eğitimleri ne düzeydedir? İkincisi; yangın söndürmekle görevli kişilerin başta kişisel koruyucu teçhizat olmak üzere, ekipman ve teçhizatları yeterli midir?

İlk konu hakkında çok fazla bir bilgiye sahip değilim. Ancak şunu biliyorum ki; ülkemizde görevli itfaiye görevlileri, Avrupa'da olduğu gibi detaylı bir eğitimden geçmiyorlar. Şöyle ki; bugün çağdaş ülkelerde görev yapan itfaiye görevlileri, bu konuda yüksekokul bitiriyorlar. Nasıl bugün ülkemizde polis olmak isteyen 2 sene bu işin eğitimini alıyor ve başarılı olursa mesleğe katılabiliyorsa, Avrupa'da da itfaiye görevlileri aynı şekilde. Neden itfaiyecilik için polislik gibi bir yüksekokul oluşturulmadığını anlamıyorum. Varsa bile yetersiz olduğu kanısındayım, çünkü ben yaşadığım şehirde, 2 sene eğitim almış bir itfaiyeci görmedim.

Oysa ki itfiyecilik ve yangın söndürme, tamamen eğitime dayalıdır. Yangını önleme ve durdurmanın bir çok teknik detayları bulunmaktadır. Yine itfaiyenin görev alanında bulunan arama kurtarma faaliyetleri, yine tamamen eğitim gerektiren bir alandır. Bu eğitim kısmi yapılan küçük yangın söndürme tatbikatları ile sağlanamaz. Teorik ve pratik detaylı bir eğitim gerektiği kanısındayım.

Yangınların çıkış nedenleri hakkında çoğu zaman net bir sonuca ulaşılamamasının nedeni ise, ülkemizde itfaiye bünyesinde uzman bir dedektiflik yapısının olmayışıdır.

İkinci konu teçhizat ve ekipman. Yine son yangınlarda gözlemlediğin kadarıyla, yangına müdahale eden görevliler, bizlerden farksız kıyafetler içerisindeydiler. Hiç bir görevlinin üzerinde yanmaz kıyafet yoktu. Oysaki bu kıyafetler devlet veya belediyeler için çok büyük külfet olmayacak fiyatlardadır. Görevliler dumandan korunmak için ağızlarına maske takmaktaydılar. Oysa ki olması gereken oksijen veya gaz maskesidir. Bu maskeleri, ciddi olmayan bedeller ile herhangi bir hırdavatçıdan dahi temin edebilirsiniz. Uzun lafın kısası, görevliler kişisel koruyucu ekipmandan ve teknik cihazlardan yoksun bir durumda, can siperane görev yapmaktaydılar. Yangın söndürme helikopteri ve uçaklarının yeter sayıda olup olmadığını da bilmiyoruz. Yeterli olmamalı ki, yangınlar söndürülemiyor.

Netice itibariyle, yangın gibi önemli bir konuda gerek eğitimsel açıdan, gerekse de makine ekipman açısında yetersiz bir durumda olduğumuz söylenebilir. Bu durumda ülkemizde yangın söndürme açısından profesyönellikten bahsedilemez. Oysa ki yangını önlemek ve engellemek açısından en önemli faktör, o yangına müdahale edecek görevli birimlerdir.

 
Toplam blog
: 109
: 1269
Kayıt tarihi
: 07.07.06
 
 

Yorum yapmaktan ve metin yazmaktan zevk alıyorum. Her insanın yorum yapması kişisel görüşlerini beli..