Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Şubat '10

 
Kategori
Blog
 

Yanlış mı yapıyorum sizce?

Yanlış mı yapıyorum sizce?
 

Blog arkadaşlarımızdan birisi ' Kısaltmaları nasıl okurdunuz? ' başlıklı bloğuma son derece saygılı bir eleştiri - yorum yazmış. Demiş ki; Ülkemizin ve ülkemiz insanlarının devasa sorunları ortadayken bu kısaltmalar aklınıza nereden geldi? Ve, ülke sorunlarına ilişkin görüşlerimi okumak istediğini belirtmiş. Son olarak da ' Umarım sizi kırmadım ' diye eklemiş. Dedim ya, son derece saygılı bir eleştiri idi ve tabii ki kırılmadım. Ama, zaman içinde birkaç kez buna benzer eleştiri aldığım için - ki onlar oldukça kırıcıydı- ortadan bir açıklama yapma gereği duydum.

Buraya üye olurken kategori olarak ' Antalya ' yı seçmiştim. Bana göre doğru bir seçimdi de. Çünkü, bir insanın en iyi bildiği konuda yazmasının en doğru davranış olduğuna inanıyordum. Antalya'yı da çok iyi bildiğime göre iyi de anlatabilirdim yazıyla. Bir süre sonra yazı akışımda anılarım ön plâna çıktı ister istemez. O anıların da neredeyse tamamı Antalya'da yaşanmış olsa da içeriğinde Antalya'yı değil, anılarımı aktarıyordum sonuçta. Bu nedenle kategorimi değiştirerek ' Anılar ' yaptım.

Yazılarıma bakarsanız bir tane bile ekonomi, siyaset, spor bulamazsınız. Ehil olmadığım bir konuda blog yazmak istemiyorum. Bu kategoride hakkını vererek yazan çok değerli blog yazarları var, ben yazarsam ayıp olur, haddini bilmezlik olur. Şimdi ben kalkıp da, özellikle futbolla ilgili yazıları yazanlara ' İşiniz mi yok, insanlar aç gezerken, açlık grevi yaparlarken, siz kalkmış milyon dolarlar kazananların dünyasını anlatıyorsunuz ' desem yakışık alır mı?

Hâlâ çekinerek şiir yazıyorum örnekse. Şiir konusunda ne kadar ehil olduğumu bilmesem de ' Yıllar yılı yollarını gözledim / Dün akşam ' Ezel ' dizisini izledim / Özlemini unutmak için / Kapı penncere temizledim ' türünden yazılan onca şeyi ' Şiir ' başlığı altında yayımlayanların yanında, şiirlerimin ehven-i şer olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Alçak gönüllülük mü dediniz? Bende fazlasıyla var, merak etmeyin.

Bir dileğim var izninizle; herkes kendi kategorisinde yazsın, en ehil olduğuna inandığı konuyu kategori olarak seçip yazsın, başkalarına sitem ederken de hangi kategoriyi seçmiş olduğuna baksın. Ben ' Anılar 'ı seçmişsem, onları yazmaya devam edeyim. Sizler de öyle yapın bence. ' Gündelik yaşam ' kategorisini seçip bu kategoride sadece bir blog yazan yazar gördüm ben burada. Neredeyse her hafta ' Blog ' kategorisinde yazanları da görüyorum.

Seçtiğim kategori benim ülkemin sorunlarını ciddiye almadığımın göstergesi olabilir mi? İki hafta sonra Antalya'da kayısı, badem ve erguvan ağaçları çiçeğe duracak. Adrasan yolundaki tarlaları gelincikler, sarı papatyalar süsleyecek. Ve belki de ben bu güzelliğin çağrışımıyla, 6 yaşımda ilk trene binişimi, trenin Ege'nin o güzelim ikliminde çiçeklenmiş gelincik tarlalarından geçişini, Nazilli'deki bir okul eğlencesinde kıra gidişimizi ve başımıza papatyalardan taç örüşümüzü yazacağım. Çünkü benim kategorim ANILAR. En ehil olduğum konulardan biri olduğu için yazacağım, yazmalıyım. Bütün bunları yazarken, ayağındaki ayakkabısı delik, karın içinde yuvarlana yuvarlana okula giden küçük çocuklar olduğu gerçeğini de hiç unutmayacağım, unutamam da.

Ben yanlış mı yapıyorum acaba, ne dersiniz?

 
Toplam blog
: 261
: 2212
Kayıt tarihi
: 23.07.07
 
 

1954 Antalya doğumlu ve Antalyalı'yım. Ülkemin ve özellikle bu şehrin sevdalısıyım. Sanatın pek çok ..