Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '06

 
Kategori
Sigorta
 

Yargıtay kararıyla ayağa kalktım!!!

Yargıtay kararıyla ayağa kalktım!!!
 

Engelliydim ama çalışma hayatımı da sürdürmeye çalışıyordum. Hem evdeki kişisel yaşamımı kolaylaştıracak, hem işyerimde çalışma verimimi artıracak hem de vücuduma uygun olmayan sıradan bir tekerlekli sandalyede iki büklüm oturmaktan omurgamın gitgide eğriliyor olmasından beni koruyacak hem ayağa kalkan hem de tekerleklerinden motor desteği sayesinde bağımsız hareket edebilmemi de kolaylaştıracak olan bu cihazı SSK’nın karşılayabiliceğini ögrendim. Doktorum da bu cihazın bana gerekli oldugunu belirtti, heyet raporu düzenlendi ve SSK’ya başvurdum.

SSK başvurumu reddetti ama hakkımdan vazgeçmedim, mahkemeye başvurdum ve kazandım! Yargıtay kararıyla ayağa kalktım!!!

Artık dimdik ayaktayım! Omurgam eğrilmiyor, müşterilerimi ayakta karşılayabiliyorum, dolaplara uzanabiliyorum hatta mutfağımda ayakta, cezvenin içine bakarak, "köpüğünü taşırmadan" Türk kahvesi bile yapıyorum:)

Malesef, 1 Ocak 2007’de yürürlüğe girecek olan 5510 sayılı "Sosyal Sigortalar Ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu" halen yürürlükte olan Emekli Sandığı, SSK ve Bağ-Kur yasalarına göre özellikle sağlık konusunda "Yasal Hakkımız" olan pek çok hakkımızı yasanın yürürlüğe girmesi ile beraber kaybetmemize neden olacak.

SSK'ın bu konudaki yükümlüğü aşağıdaki maddede açıkça belirtilmiştir. Daha ayrıntılı bilgi için www.ayagakalk.com

(SSK) SAĞLIK YARDIMLARININ SÜRESİ

MADDE 34 - Hastalık hallerinde yapılacak sağlık yardımları sigortalının iyileşmesine kadar sürer. Kurum, sigortalının iyileşmesine yarayacak, yahut iş göremezliğini az çok gidermesi için gerekli görülecek protez araç ve gereçlerini, yukarıda yazılı sağlık yardımları süreleri ile bağlı olmaksızın sağlamak, onarmak ve tespit edilen süre ve şartlarla yenilemekle yükümlüdür.

 
Toplam blog
: 21
: 1227
Kayıt tarihi
: 02.12.06
 
 

1962 doğumluyum. 1994 senesinde geçirmiş olduğum bir trafik kazası sonucunda omurilik felçlisi oldum..