Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '07

 
Kategori
İlişkiler
 

Yaşam sevinci önemlidir..

Yaşam sevinci önemlidir..
 

Adamın biri, her mehtaplı gecede alır başını deniz kıyısına gidermiş .Dönüşünde sorarlarmış : "ne gördün?"

"Dünya güzeli deniz kızları gördüm, altın saçlarını gümüş taraklarla tarıyorlardı", dermiş hep.

Bir gece yine tek başına deniz kıyısına vardığında, gerçekten dünya güzeli deniz kızları görmüş, altın saçlarını gümüş taraklarla tarıyorlarmış.

Döndüğünde yine sormuşlar : " - Ne gördün?"

"- Hiç, " demiş... "Hiç birşey.."

Oscar Wilde'in yukardaki öyküsünü ilk okuduğumda ortaokuldaydım ve ne demek istediğini anlamamıştım. Daha sonra unutmuşum. Yıllar sonra rastladığım Haldun Taner'in bir sözü bana bu öyküyü hem hatırlattı hem de ne demek istediğini çok çarpıcı bir şekilde gösterdi.

Şöyleydi sözü :

"Bir hayalin gerçek olması kadar hayal kırıcı birşey yoktur."

Daha sonraları ise bu tema pek çok edebi eserde karşıma çıktı.

Simyacı'da... okudunuz mu bilmiyorum ama orada bütün yaşamı boyunca tek hayali para biriktirip Mekke'ye hacca gitmek olan bir dükkan sahibi vardır. Adam, artık gerekli parayı fazlasıyla biriktirmiş olduğu halde bir türlü gitmiyordu. Bu hayalin kendisini yaşama bağlayan çok önemli bir bağ olduğunu düşünüyor ve onun gerçeklesmesi halinde bu önemli bağı yitireceğinden korkuyordu.

Haklıydı aslında.

Düşünüyorum da... Hepimizin böyle hayalleri vardır. Mutluluğumuzu bağladığımız, gerekleşene kadar sanki yaşamı da ertelediğimiz hayaller.. Acaba hiç düşünüyor muyuz, bu istediğimiz her neyse, gerçekleştiğinde iyi mi olacak?

Bir düşünürün hep aklımda tuttuğum bir sözü vardır :

"Bütün dualarımı kabul etmediği için Tanrı'ya şükrediyorum"

Belki de daha az üzülmeliyiz gerçekleşmeyen hayallerimiz için. Belki de aslında sevinmemiz, mutlu olmamız gereken birşey için gözyaşları döküyoruzdur. Yaşam hızla akıyor, her gün kendimize yeni üzüntü vesileleri yaratmaktan vazgeçip, sanıyorum olan bitene bir de bu açıdan bakmayı artık öğrenmeliyiz...

Ellerini ver, öpeceğim.
Binlerce el içindeyim,
Şu beyaz çizgilerden gideceğim.
Ellerini ver, ver ellerini..
Seni öldüreceğim.

Gözlerinden gireceğim,
İçinde yer edeceğim.
Sana oradan sesleneceğim;
Ellerini ver, ver ellerini..
Seni öldüreceğim.
ö. asaf

 
Toplam blog
: 88
: 1115
Kayıt tarihi
: 09.01.07
 
 

Ankara SBF'yi bitirdim. Öğrencilik yıllarında gazetecilik, sonrasında uzun yıllar özel sektörde ü..