Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '08

 
Kategori
Deneme
 

Yaşam ve ölüm (ironi)

Yaşam ve ölüm (ironi)
 

-Müsait misiniz..
-Tabi buyrun.. Biraz sohbet etmek istemiştim sizinle.
-Kötü bir durum yok dimi hocam.
-Tabi ki hayır. Hastamız gayet iyi ve odasına alınır bırazda. Dediğim gibi ben sohbet etmek için sizi çağırmıştım..
-Sanırım anladım hocam. Doğru ve yanlış kararlarımızdan ve bırazda tanrıdan sohbet edeceğiz sanırım..
-Biraz daha rahatlamanız açısından şunu söyliyebilirim ki ben bir ateistim..
-Demek ki tanrıdan bahsetmiyeceğiz. Ama ben de belirtmeliyim ki hocam çocuk değilim..
-Farklı yaşlarda zaman zaman çocukça hatalar yaparız..Bu hatalarımız doğrultusunda da bazı kararlar almak zorunda kalırız..Aldığınız karara dair yorumlar yapmak bana düşmez. Belkide en doğru olanı yaptınız. Ailelerin haberi olmadığını biliyorum ve eğitiminizde devam ederken çocuk sahibi olmak sanırım yaşamınızda karmaşaya yol açıcaktı.. Geçmişi sorgulamak bazen anlamsız davranışlardır. Ama unutmamak her zaman iyidir.Geleceğimizi yönlendirir.Öncelikle şunu söylemeliyim ki erken yaşlarda yapılan kürtaj ilerde sorunlar yaratabilir. Hele ki Hijyen koşullarının iyi olmadığı illegal ortamlarda yapılan kürtajlar da kadın genital bölgesinde enfeksiyona neden olur. Bu enfeksiyonlar, kanallarda tıkanıkların oluşmasına neden olarak kısırlığa yol açar..Bilinçli olmanız bu konuda çok iyi.

Doğru yerde hastamız tedavi oldu ama bu olayın kısa zamanda tekrarlanması uygun koşullar olsada ilerde aynı riskin gündeme gelmesine neden olucaktır..Hatta bazı kadın hastalıklarına kapı aralıyabilir.Bu yüzden partneriniz ve siz artık dikkatli olmalısınız..Ayrıca psikolojik yönden de desteğe ihtiyacı olucaktır.Kürtaj olan bazı kızlarımız ne yazık ki bu dönemi atlatamayıp travmalar yaşamaktadır..
-Anlıyorum hocam..
-Ayrıca farketmiş olmalısınız hastanemizin bazı bölümleri tüp bebek merkezi..Şu an dahi çocuk sahibi olmak isteyen yüzlerce hastam var..Bu tedavi şekli için hem maddi hemde manevi olarak yıpranıyorlar.Çoğu zaman hayal kırıklığına uğrasalarda umutlarını yitirmiyorlar..
-Desenize neden burda olduğumuzu bilseler bu mabette bizi çarmaha germek istiyeceklerdir..
-Bilgileri olsada tepki alıcağınızı sanmıyorum..Sizi yargılamak için anlatmadım..Sadece bu ironiye dikkatinizi çekmek istedim..
-İroni..
-Evet şu an yaşadığımız ironi..
-O zaman size ironiye dair bir kaç örnek verim hocam..Tanrının kısa yaşam hikayelerinde yaşattığı ironi..
Ablama göğüs kanser teşhisi konduğunda bir an adını duyduğumuz fakat hakkında detaylı bilgiye sahip olmadığımız bu hastalık bizi korkutmuştu..Kısa panik ataklar yaşarken tüm aile bireyleri, o her zaman ki gibi sakin ve serinkanlıydı..Gülümsemesi yüzünden eksik olmadan bizi yönlendirmeye rahatlatmaya çalıştı.. Ameliyattan çıktığı gün, narkozun etkisindenden sıyrıldığı an, bizleri tek tek kontrol etti.Nasıl olduğumuzu sordu.Panik yapmamamız gerektiğine dair kısa konuşmalar yaparak sürekli gülümsedi..Ben korkuyla gözyaşlarımı tutarken o umut dolu gözleriyle bakıyordu..Kemetorapiye girmesi gerektiğini sölediğinde doktoru her ayrıntıyı dinliyerek ajandasına notlar aldı.Randevuler ve tarihler karaladı..Tedavi için vucuttaki hücreleri öldürmek..Zayıf savaşması gerekn bir bedeni belirli zamanlarda zehirliyerek hücre ölümüne neden olmak..Kemetoropiye başlamak için testler yapıldığında hamile olduğunu öğrendi..Öğrendiği günün akşamında gözlerine baktığımda aldığı kararı anlamıştım.. Tedaviyi erteleme risk çok fazla hamilelikte yayılma çok daha fazla olur demelerine rağmen erteledi..İlaçları alması demek ya çocugu kaybetmesi anlamına geliyordu yada sakat doğmasına..Kürtajı bir an olsun düşünmedi bile.. 8 ay sonra çocuğu kaybettik.. Suda boğulma açıklaması yaptı doktor.. Biliyormusunuz simsiyah saçları uzun kiprikleri vardı..

İsimsiz olarak toprakla kapattık üstünü..Bebeklere ölüm yakışmıyor doktor..Mezar taşları küçük oluyor.. İsim yazılmıyor...Ablam toparlanmadan doktorlar acıl olarak tekrar tedavi başlatsalarda geç kaldığımızı öğrendik...
Ölüm güzel olana genç bedenlerede yakışmıyor doktor..Bir annenin ve babalanın torununun ve kızlarının ölümünü görmeside ironimi doktor.. İçersinden onlarca ironi çıkarıcağınız bir hikaye..Hatta benim şu anda ki durumumuda katarsak fazladan malzeme çıkar ne dersiniz..Kısaca bana neyin doğru yada neyin yanlış olduğunu anlatmayın hocam..Alınan kararları hiç sorgulamıyalım..Şimdi musade ederseniz gidiyorum..

-Hastanızın yanınamı gidiyorsunuz?
-Hayır hocam..İlknur kadın özgür yaşamalı der her zaman..Eğer yamaç paraşutu yapmak isterse akşam çantasını hazırlar gün doğmadan güney sahillerine yol alır..İdealleri vardır ve yenilgiyi kabullenmez..Cinsel tabuları yoktur mahalle baskısını reddeder.. Kendine geldiğinde özgürlüğe bakış açısı değişmiş olucak..Sizin kan pırtısı dediğiniz şeyle konuşması duygusal bağ kurması ve onu yitirmesi..Ailesine kabullendiremeyeceği bir gerçeği tüm delilleriyle yok ettik..Eğitimini yarım bırakmamak için ideallerine kaldığı yolda devam edebilmek için.. Ama her zaman bir anne adayı olarak görücektir artık kendini.. Ben onun için artık iznini almadan rahmine cenin yerleştiren bir büyücüyüm.. Bir cadi ayininde yakmalı beni..Yanında olup onun elini tutmak yenilgisini hatırlatıcaktır..Nedenini belki sonra ki yıllarda daha iyi anlıyabileceği gözyaşlarına sahip..Onu çok iyi tanıyorum ve o git demeden gitmek daha iyi benim içinde..Umarım bir gün gel der..Ama dediğim gibi bunu yapmıcaktır..
-Aslında bence çıkıyorum isterseniz birçay içelim birlikte biraz deniz havası sohbetimize devam ederiz..Hemde bende belki ironi kelimesine dair kendimi affettiririm..
-Teşekkürler..İyiy niyetli olduğunuzdan kuşkum yok..Ama beni bıraz daha iyi anlıyacak birinin yanına gidiyorum..
-O zaman ablanıza selam söyleyin benden..Onunla tanışmak isterdim..Yaşarkende şu andada o bir melekmiş..
-Birde doktorların altıncı hissi olmaz derler..
-Halt etmiş onu diyenler..Kendinize iyi bakın.
-Bu arada hocam tanrıya inanmadığınızı söylemiştiniz..
-Evet..Ama meleklere inanıyorum..
-Budamı bir ironi hocam..
-Hayır bu insan olmanın ayrıntısı dostum..

T&T
 
Toplam blog
: 151
: 911
Kayıt tarihi
: 16.02.08
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk öğretim, üniversite, askerlik ve evlilik hazırlıkları sıralamasında stan..