Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Haziran '16

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Yaşar Faruk İnal ve bir şiiri

Yaşar Faruk İnal ve bir şiiri
 

Şair ve yazar Yaşar Faruk İnal ( 1934- 2012)


Yaşar Faruk İnal Hisarcılar  grubunda yer alan bir şairdi. Türk edebiyatı  coğrafyasında  bu  grubun  ayrı bir yeri vardır.  Hisarcılar deyince Mehmet Çınarlı, İlhan Geçer, M. Necati Karaer, Gültekin  Samanoğlu, Münis Faik Ozansoy, Yusuf Mardin, Mehmet Kaplan, Mehmet Önder,  A.Nihat Asya,  Talat S.  Halman,  Feyzi Halıcı, Osman Attila   ve Yahya Akengin gibi şairler aklıma geliyor. Yaşar Faruk İnal benim sadık dostlarımdandı. 1970-1980 yılları arasında ne zaman yolum Ankara’ya düşse Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’na gider onunla mutlaka bir araya gelirdim. Yanında Afyonlu şair Osman Attila da vardı.
 
Geçenlerde kitaplığımı karıştırınca ta 1973’lerde bana imzalı olarak armağan ettiği bir şiir kitabı pat diye önüme düştü. Bu yazımda kısaca Yaşar Faruk İnal ve bu 50. Yıl Atatürk ve Bayram Şiirleri Antolojisinden söz etmek istiyorum. Hem de bu vesileyle şair Yaşar Faruk İnal’ı da biraz olsun anmış olacağız.( geniş bilgi için ( Milliyet Blog 5 Temmuz 2012 )tarihli yazımı okumanızı sağlık veririm).
 
Cumhuriyetimizin 50. Yılında bu kutlamaları sırasında Yaşar Faruk İnal’dan bir kısa mektup aldım. Özetle şöyle diyordu: “ Kadirciğim, bana bayramlarla ilgili bir şiirinizi acele gönderiniz, Bir antolojide yer vermek istiyorum“ diyordu.  Para filan da istemiyordu. Ben de 1923-1973 başlık Cumhuriyetimiz ilgili bir şiirimi gönderdim. “ aradan birkaç ay geçmişti P.T.T 'den bir haber geldi. Postaneye gittim. Bu bir kitap kolisi idi. İçinde 25 adet “ 50,Yıl Atatürk ve Bayram Şiirleri antolojisi vardı. Ne denli sevindiğimi bilemezsiniz. Sevgili Yaşar Faruk İnal aynen şöyle yazmıştı:”Şair kardeşim Abdülkadir Güler’e gözlerinden öperek, başarılar. Ankara,10.10.1973.“diye imzalamışlardı. Kızıltepe’de öğretmendim. İlkokul ve ortaokulda bulunan tanıdık dost, öğretmen ve öğrencilerime birer adet verdim. O günün şartlarına göre fiyatı 5 lira idi… Kısa zamanda dağıtımını sağladım ve Yaşar beye parasını gönderim.
 
Şimdi bi küçük boy kitapta ( 11x19, 64 sayfa-Şark Matbaası-1973- Ankara ) adı geçen kitapta Atatürk Şiirleri,29 Ekim, 23 Nisan,19 Mayıs ve 30 Ağustos Zafer bayramı ile ilgili seçkin şairlerin şiirlerine yer vermişlerdir. Kitapta yer alan şairlerden bazılarını yazıyorum:
 
Kemal Atatürk, Bekir Sıtkı Erdoğan, Kamalattın Koç, Halim Yağcıoğlu, M. Necati Karaer, F.Hüsnü Dağlarca, Osman Attila, İlhan Demiraslan, Şahinkaya Dil, Behçet Necatigil, Ümit Yaşar Oğuzcan, Hüseyin Erkan, Yaşar Faruk İnal, Hasan Latif Sarıyüce, Faruk Nafiz Çamlıbel, Behçet Kemal Çağlar, Yahya Akengin, Abdülkadir Güler, Halil Soyuer, R. Polat Akkoyunlu, Arif Hikmet Par, Özker Yaşın, Mesut Tarcan, Celal Sahir Erozan, Yahya Kemal, A. Kutsi Tecer, İlhan Geçer, Basri İmece, Nurettin Özyürek, ve Mehmet Emin Yurdakul gibi tanınmış şairlerin şiirlerine yer vermişlerdir. Bu gün Yaşar Faruk İnal ile birlikte adı geçen şairlerin çoğu yok aramızda. Hepsini saygı ve rahmetle anıyorum.
 
Şiir Antolojisinin arka kapağında Atatürk’ün şu veciz sözlerine alıntı yapmışlardır. Aynen sunuyorum:
 
Yurttaşlarım,
 
Az zamanda çok ve büyük işler yaptık. Bu işlerin en büyüğü, temeli Türk kahramanlığı ve yüksek Tür kültürü olan, TÜRKİYE CUMHURİYETİDİR…
M. Kemal ATATÜRK
 
Yaşar Faruk İnal’ın başka eserleri de vardır.24 Nisan 1934 Bursa’nın İnegöl ilçesinde doğmuş ve 16 Nisan 2012’de aramızdan ayrılmıştır. Saygıyla ve rahmetle anıyorum. Sözümü Antoloji de yer alan bir şiiriyle noktalamak istiyorum:
 
ATATÜRK
 
Bir mavi ışıktır Atatürk
 
Dolaşır Anadolu yaylarında
 
Sarı başaklı ekin tarlalarında
 
Saçları dalgalanır
 
Ergani’de, Maraş’ta, Ankara’da
 
Okur Atatürk okullarında çocukları
 
Elifler, ahmetler, hatçeler
 
İlkelerinin yolunda
 
*
 
Bir şimşektir Atatürk
 
Çakar sınır boylarında
 
“Mutluyum, çünkü başardım!”
 
*
 
Ve fabrika çarklarında, Tersanelerde
 
Pekişir gücü Cumhuriyetin
 
Atatürk ruhu yaşadıkça.
 
Yaşar Faruk İNAL
 
50.Yıl
 
Atatürk ve Bayrak Şiirleri- Ankara 1973
 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..