Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '16

 
Kategori
Güncel
 

Muhammed Ali Clay ve onun için ağlayan bir kadın

Muhammed Ali Clay ve onun için ağlayan bir kadın
 

Muhammet Ali Clay ( 17 Ocak 1942- 04 Haziran 2016)


Ünlü boks şampiyonu Muhammed Ali Clay ABD ‘de kendi doğduğu kentte Louisville'de  cenaze  töreninde  binlerce kişi hayraniyle  bir  araya geldi. Cenaze  töreni İslami  şartlara göre  yapıldı. 10 Haziran 2016 Cuma günü dualarla toprağa verildi. Mezarına,, Onu çocukluğunun  geçtiği  yollarda çiçeklerle ve dualarla  uğurlandı. Törende ailesi, 15 bin kişi  sevenleriyle birlikte Türkiye’den Cumhurbaşkanımız  Sayın Recep Tayıp Erdoğan ve Diyanet İşleri Başkanı Sayın Mehmet Görmez'le birlikte töreninde hazır bulundular. Müslüman sevenleri  Kur'an okudular, topluca  dua ettiler. 

Cenaze töreninde  eski ABD Başkanı  Bill Clinton ve ünlü komedyen   Billy  Crytal da hazır bulundu ve  Muhammed Ali  Clay'ın kişiliğiyle ilgili birer  konuşma yaptılar. Bunlardan başka  Muhemmed  Ali'in  cenaze töreninde   hazır bulunan  Müslüman bir  akademisyen, Southern California  Üniversitesi'nden Sherman  Jazkson  şöyle diyordu:" Muhammed  Ali'nin göçmesi , bizie dünyada daha yalnız   bıraktı." diyordu...Yine Muhammed Ali   Clay'ın  tabutunu   taşıyanlar   arasında  2001 yılında  hayatını konu  edinen  filimle  Oscar'a  aday olan  ünlü  aktör   Wille  Smith ve eski ağır siklet   boks  şampiyonlarından  Lennox Lewis te  cenaze töreninde yer aldı... Aktör Will Smith , MuhammedAli    Clay  benim  hayatımı  değiştirdi, onran   önemli dersleraldım " diye konuştu...    

Efsane boksör Muhammed Ali Clay çok sevilen bir insandı. Onun için çok ağlayanlar da oldu.  Basında okuyorum Hatay / İskenderun’da yaşayan 76 yaşındaki Emel Hadduroğlu Ozan’da o ağlayanlardan biri. Emel Hadduroğlu Ozan’ın öyküsü şöyledir.Yıl 1976. Genç anne, akraba evliliği sonucu kan uyuşmazlığı  nedeniyle çocukları  hastalanır. Tedavi etmek için Almanya‘ya gider. O dönemde 1 yaşında olan Nilgün ve 3 yaşındaki oğlu Camiz’i Alman hastanesinde tedavi ettirmeye çalışır.

O günlerde Muhammed Ali Clay’ da Almanya’da olduğunu öğrenir. Çocukların tedavisi için kaldığı Münih’te ki otele gider. Maddi yönden birçok sıkıntıya giren Emel Hadduroğlu Ozan, Muhammed Ali’den yardım ister. Bu arada Muhammed Ali de ilgi gösterir ve  “Ben de babayım, size yardım edeceğim “ diye söz verir. Emel Hanım Muhammed Ali Clay’la nasıl görüştüğünü şöylece anlatıyor:

“Çocuklarıma yardım etmesi için Muhammed Ali’ye ulaşmak istedim. Yerini buldum.  Büyük bir kalabalığın içinde idi. Kalabalığı yara yara ona ulaşmaya çalıyordum, bırakmadılar, Ben de feryat ederek sesimi duyurdum. Beni işaret ederek çağırdılar. Bana ”Ağlama ağlama ben de babayım, size yardım edeceğim” dedi.  Çocuklarıma sarıldı, onları öptü ve okşadı. Yola çıkamadım, Nilgün öldü, oğlumu Amerika’ya götürüp tedavi ettirmek istedi. Almanya’daki doktorlar “biz burada tedavi ederiz” dediler.

Bunun üzerine Muhammed Ali Profesörleri Almanya’ya gönderdi. Ameliyata tam 5 profesör girdi.  Çocuğumun ameliyatı ile ilgilendiler. Daha sonra oğlum 32 yaşında iken kaybettik. 40 yıl önce bana yardım elini uzatan maddi ve manevi yönden yardımda bulanan Muhammed Ali’yi unutmak mümkün mü? Onun ölümü bana çok zor geldi. Onun için her gün ağlıyorum. Onun bu insanlığını asla unutamıyorum. Mekânı cennet olsun diyor. İşte efsane boksör Muhammed Ali Clay böylesine yardımsever bir insandı. Gönüllerde derinizler bırakıp göçtü bu dünyadan. Yolu aydınlık olsun. Nurlar içinde yatsın.

Muhammed  Ali CLAY, her zaman boks dünyasında erişilmez altın madalyalı bir  şampiyon ve  yardımsever bir insan olarak her zaman gönüllerde  rahmetle, saygıyla  ve sevgiyle anılacaktır... Mekanı cennet olsun...

 

Abdülkadir GÜLER 

10 Haziran 2016- 2016

Not: Ağalayan kadın Emel  Hadduroğlu Ozan  ilgili  bilgiler basından alıntı  yapılmıştır.

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..