Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Aralık '18

 
Kategori
Güncel
 

Yaşlılara Yardım Etmek

Er veya geç insanlar yaşlanacak, önemli olan yaşamı dolu dolu yaşamak arkasında iyi temiz onurlu bir isim bırakmak. Yaşlılara yardım etmek bir vicdan borcudur.

Eşimin göz ameliyatı sonrası kontrol olmak için özel bir hasta haneye gittik. Bir hafta önceden randevumuzu aldık. Çok düzenli temiz bir hasta hane, çalışanlar titizlikle işlerini yapıyorlar. Bizim prensibimiz randevu saatinden yarım saat önce orada bulunuruz. Doktorun odasının karşısında oturduk, yanımıza 90 yaş üzeri bir bayan oturdu. Elinde raporlar bastonu ve çantası vardı. Onun randevusu 8.45 de imiş. Muayene başladı doktorun sekreteri hastaları tek tek içeri alıyordu, çok yoğunluk vardı. Yaşlı bayanla konuştum bana yaşının 92 olduğunu söyledi. Uzak bir semtten gelmiş. “Nasıl geldiniz? “ diye sorunca şöyle dedi: “ Beni getirecek kimse yoktu, kızımın kolu kırıldı, oğlum göz ameliyatı oldu, elde iyiler çok beni metroya bindirdiler yer verdiler oturdum ineceğim yerde indirdiler, zaten metro hasta hanenin yanında sağ olsunlar koluma girip getirdiler.” Biz konuşurken zaman geçti saat 9 oldu. Ben sizin saatiniz geçti dedikçe bayan herhalde onlar kendilerince sıraya koyuyorlardır diyordu. Eşim ve ben tedirgin olduk ve yardım edelim dedik. Bayanın elinden tutup doktorun kapısına geldim içerideki hasta çıkınca hemen içeri daldık o arada sekreter: “Nine size söyledim ya sıranızı bekleyeceksiniz” der demez ben lafa karıştım ve doktora: “Doktor bey bu bayan 92 yaşında üstelik randevu saati 8.45” deyince doktor hışımla yerinden kalktı sen nasıl böyle bir terbiyesizlik yaparsın defol diye bağırdı. Gel teyzeciğim diyerek yaşlı teyzenin elinden tutup oturttu bana da teşekkür etti.

Kendini bilmez sekreterin işgüzarlığı belki de onu işinden edecek. Randevu saatlerine dikkat edip özellikle yaşlı ve hastalara öncelik vermek gerek.

Kulaklar duymuyor, söz çıkmıyor,
Bugün dünü arıyor, ağrı sızı dinmiyor,
Beyin yorgun, gönül yasta ağlıyor,
Bir gün yaşlanacaksın yavrum sen de,
Titreyecek ellerin, üşüyecek dizlerin,
Bükülecek belin, dökülecek dişlerin,
Ağlayacaksın gençliğim nerede diye.


NAHİDE ÇELEBİ


 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..