Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ekim '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Yaşlılıkta günler daha çabuk geçiyormuş

Yaşlılıkta günler daha çabuk geçiyormuş
 

Bilmiyordum. Bir yerde duydum ya da okudum. Kafama takıldı. Henüz yaşlı sayılmadığım için deneme şansım da yok. Bir yaşlıya sorsam…

Gerçeklik payı varsa önemli bir durum… Doğrusu böyle bir şeyi daha önce okumadık duymadık. Düşünün bir kere, hayatın bir dönemi, hani iş yok güç yok, emekli ya da değil, yaşlısın üstelik eğlence şuraya buraya gideyim durumları da zor, zaman nasıl geçecek derken bir bakıyorsun yaşlanınca zaman çabuk geçiyor…

Aslında tersi durum daha mantıklı görünüyor… Gençlikte çalışıyorsun, gezmeye eğlenceye oraya buraya gidiyorsun, normal olarak zamanın daha çabuk geçmesi lazım ama işte öyle değilmiş.

Sosyologların psikologların insanların bu durumlarını incelememeleri hayret doğrusu… Çünkü ben gerçekten yaşlılıkta zamanın daha çabuk geçtiğini duymadım bilmiyorum; ama öyleymiş…

Hani doğruysa neden olabilir… İlki ilgimiz, bilgimiz ve daha fazla içinde olmamış nedeniyle hayatın daha çok farkında oluruz; detaylar zamanımızı alır. Yaşlılıkta zaman sanki habersizce geçer. Yaşlılıkta beynimiz ve duygularımız(isteklerimiz, düşüncelerimiz) gençlik yıllarındaki kadar faal olmadığı için detaylar üzerinde takılıp kalmayız. Daha doğrusu bunun için algımız yetmez. Ancak biz yaşlanırız ama hayat yaşlanmaz, aktif bir şekilde devam eder.

Diğeri eylemlerimiz azalır vaktimiz çoğalır. Bol zamanımız var, nasıl geçecek diye düşünürüz. Burada da imdadımıza fark edememe girer. Bir saat uyumak isteriz, yaş nedeniyle zaten vücut da hep yorgun fark edemeyiz bir de bakmışız uyuyakalmışız. Zaman geçip gitmiş.

Bir de zamanı takip edemeyiz. Çünkü sabah geç uyanır akşam erken yatarız. Uyuruz ya da uyumayız yatakta saatler geçer. Aynı şey televizyon seyrederken, parkta otururken de olur. Biz zamanı geçirmeyiz, zaman kendisi geçip gider. Bu yüzden yaşlı insanların sıklıma diye bir derdi yoktur. Ben de aksini düşünüyordum ama böyleymiş… Bir de Azrail hayatı hızlandırıyor olmasın!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..