Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ekim '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Beni görmek istemeyene kızgınlığımdan değil benden rahatsız olmasın diye uzak dururum

Beni görmek istemeyene kızgınlığımdan değil benden rahatsız olmasın diye uzak dururum
 

Senden nefret ettiğini söyleyen birine ne yaparsın? Ya da sevmediğini söyleyen, belli eden… Nedenini sorar kendini sevdirmeye mi çalışırsın? Peki, sonuç alamazsan…

Dost ve arkadaş olmaya çalıştığım kimselerin ortada bir neden yokken bana ilgi göstermemeye başlamaları durumunda artık beni görmek istemediklerini düşünürüm. Neden diye sormam, lütfen falan da demem, uzaklaşırım.

Çünkü bizi görmek istemeyen kimseye bizi görmemesi için yardımcı olmalıyız. O bizim düşmanımız değil, bir zaman dostluğumuz arkadaşlığımız sürdü ama artık bizi görmek istemiyor. Bizden ayrılması için ona yardımcı olmamız lazım. “Neden ayrılıyorsun, sen ne biçim insansın, ben sana ne yaptım” gibi feveranlar cehalet göstergesidir. Bir ilişkide söz hakkı ilişkiyi bitiren/bitirmek isteyenindir; karşı tarafın hiç söz hakkı yoktur, buna uyması gerekir.

Bu yüzden benim dost ve arkadaşlarımdan sıkça ayrılmama insanlar şaşırırlar. Ben ayrılmıyorum ki onlar beni bırakıyorlar. Ama işte böyle bıraktım demiyorlar; aramıyorlar, sormuyorlar, aynı şey demek.

Bizi görmek istemeyenlere kızmaya hakkımız yok, vardır bir nedeni. Bunun senin mükemmel biri olmanla da ilgisi yok, kişi belki hayatında beyaz bir sayfa açmak, yeni bir başlangıç yapmak istiyor. “Neden beni bırakıp gittin?” Dünyanın en saçma cümlesi. Cahil insanlar kızar, suçlarlar. Hayatta neden göstermek zorunda olmadığımız bir sürü şey var.

Sizi görmek istemeyen kimse sizden rahatsız oluyordur. Rahatsız olmasa sadece bıkmış ya da hayatını yeniden düzenlediği için olsa bile onun bu kararlarına saygı duymalısınız.”Aşağılık adam/kadın beni terk etti gitti, kendini ne sanıyor!” şeklinde kızgınlıklara gerek yok. Ya temelli uzaklaşacaksınız, mecburen karşılaşıyorsanız yolunuzu değiştireceksiniz falan.

Beni görmek istemeyen arkadaşımın, dostumun hatta eşimin bunu bana söylemesine gerek yok, ben zaten ilgiden anlarım. Neden sormam. İnsanlara neden sorulmaz. İşte nasıl ayrılacağım diye tribe de gerek yok, çekip gidebilirler. Makul bir süre arayıp sormadıkları zaman beni istemediklerini düşünürüm, kızmam gücenmem Allah yollarını açık etsin. Birlikte geçirdiğimiz günler nedeniyle onlar yine de benim kalbimde yaşarlar. Ve bu arada ben de benzer şeyler yapabilirim!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..