Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Temmuz '18

 
Kategori
Güncel
 

Yavuz Bingöl “Batı 200 Yıl Chopin Çaldı” Chopin Pınar; Madonna, Shakira, İnna; Dede Efendi de Tarkan

Yavuz Bingöl “Batı 200 Yıl Chopin Çaldı” Chopin Pınar; Madonna, Shakira, İnna; Dede Efendi de Tarkan
 

BEN DE 200 YILDIR CHOPIN DİNLEMEKTEN BIKTIM

Günümüz Türkiye’sinde eksik bulduğunuz neler var?

Kültür ve sanat konusundaki eksiklikleri en yetkili ağız, Cumhurbaşkanı söylüyor. “Bu alanda daha çok çalışmamız lazım” diyor. Güzel girişimler var. Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi’nin kurulması şahane oldu. Atatürk Kültür Merkezi’nin yenilenmesi keza öyle. Biz Milli Eğitim Bakan’ımızla güzel bir çalışma yürütüyoruz. Sekiz bin okulun müzik odasına 20 bağlama ve bir piyano koymak istiyoruz. Bu hükümet, ekonomide, köprü ve yol yapımında devasal hizmetler yaptı. Aynısını kültür ve sanat alanında da bekliyorum.

Sümerolog Muazzez İlmiye Çığ, “Neden bizim Beethoven’lerimiz yok?” demişti.

Katılmıyorum. Doğu kültürü çok daha zengin. “Işık doğudan yükselir” sözüne inanıyorum ben. Felsefemiz, müziğimiz, mutfağımız, her şeyimizle onlardan çok daha ilerideyiz. Ancak reklam, PR deyip geçmemek lazım. Çok önemli. Biz sadece bunları dünyaya sunmayı bilmiyoruz. Onlar da 200 yıldır Chopin çalıyorlar. Tamam güzel ama ben de 200 yıldır Chopin dinlemekten bıktım. Onların da bize imrendiğine eminim. Batı her zaman doğuyu kıskanıyor bence.(internet)

Chopin’den neler çıktı neler. Bugünkü batı müziği bu pınardan beslendi. Türkiye gençliğinin(ve dünya gençliğinin)yarısı bu müziği dinliyor.

Chopin’ler olmasa Michael Jackson olmazdı, Shakira olmazdı ve diğerleri.

Bizde de Dede Efendiler, Tamburi Cemil beyler Ajdalara Tarkanlara dönüştü.

Batı müziği de nehirler gibi kollara ayrıldı; caz, rap, rock, pop, blues… Ve bizde de…

Ayrıca batı 200 yıldır Chopin çalıyorsa Chopin 200 yıldır çalınıp dinlenecek bir şey demektir.

Ben de Chopin dinlemekten bıktım, onun yerine İnna dinliyorum

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..