Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Nisan '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Yayla çorbası ve bulgurlu ıspanak yemeği

Yayla çorbası ve bulgurlu ıspanak yemeği
 

Bu aralar Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneğinin organize ettiği 24 Nisanda yapacağımız ÇOCUK ŞENLİĞİ hazırlıkları ile ilgili oldukça meşgul olduğum için ilgilenemedim burayla.Birde haftasonu oturduğumuz sitenin tüm telefon hatlarının yenilenmesi girdi araya. İki tarif ekliyorum acele tarafından. Şimdilik kısa kesiyorum. Hafta sonu sevgili Derya , Serdar ve Zeynep ablam bendeydi. Onlara chesecake yaptım. Bu arada chesecake 'in malzemesini artırmışım:P Yanına kalanından da muffin gibimsi birşeyler uydurdum -ki chesecakeden daha şaheser birşey oldu- Ekleceğim .Şenlik içinde bu gün ELMALI TART yaptım..O da az sonra .. :))) Yani bu hafta bitsin telaşlar ondan sonra... Şimdilik bu tariflerle idare edin. Herkesi öpüyorum...(ALLAHIM TÜM ETKİNLİKLER BENİM REJİMİMLE DENK DÜŞMEK ZORUNDA MI???)

Öncelikle Yayla çorbasından başlayalım..Bu çorba kış soframızın vazgeçilmezlerindendir bizim. 8su bardağı kadar et veya tavuk suyunun içine ( yada normal su) kaynadıktan sonra 1 kahve fincanı kadar pirinci ekleyip haşlayın. Pirinçler iyice pişince ayrı bir kapta 1 yumurta, 1 su bardağı yoğurt, 1 yemek kaşığı un ve tuz ilave edip pişen çorbanın suyundan da ekleyip (Suyu karıştırarak ekleyin kesilmesin) boza kıvamında hazırlayın. Sonra bu karışımı yine kesilmemesi için azar azar ve hızla karıştırarak çorbaya ilave edin. Kısık ateşte 5 dakika kadar pişirdikten sonra bir tavada kızdırdığınız yağın içine (ben zeytinyağı tercih ederim) bir yemek kaşığı kadar kuru nane ilave edip çorbanın üzerine dökün.Afiyet Olsun.

Bulgurlu Ispanak için; önce bir baş kuru soğanı doğrayıp tencereye alın. Üzerine yıkayıp doğramış , olduğunuz ıspanakları ilave edin. En üste 1 yemek kaşığı domates salçası, yarım yemek kaşığı biber salçası, tuz, karabiber, şeker ve toz kırmızı biberimizi ilave edip üstüne 1 çay bardağı kadar zeytinyağı ilave ettikten sonra ocağı yakın. Kısık ateşte ıspanaklar su salıp biraz suyunu çekince (arada karıştırın) yarım çay bardağı kadar bulguru(tabiki bulgur yerine pirinçte tercih edebilirsiniz) ilave edin ve su miktarına göre tekrar sıcak su ilave edebilirsiniz.Bulgurlar pişince yemek pişmiş demektir. Tekrar Afiyet Olsun.

 
Toplam blog
: 49
: 4247
Kayıt tarihi
: 01.01.08
 
 

1971 Merzifon doğumluyum. Hayatın her alanında üretmenin doğruluğuna inanıyorum.. Evliyim ve Mert ..