Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '20

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Yaz Saati Uygulaması!

Yaz saati uygulamasının uyku zamanını ve verimini azaltarak birey ve halk sağlığı üzerine olumsuz bir takım etkileri olduğu yapılan araştırmalarda gösterilmiştir.
 
Kış aylarında yapılan yaz saati uygulaması, ülkenin en büyük nüfus diliminin yaşadığı batı bölgelerinde sabah gün doğumundan önce uyanmayı gerektirmektedir. Bu durumun ise insanın sirkadiyen ritmini bozduğu ve insan sirkadiyen ritminin bozulmasının birçok olumsuz sonucu olduğu bilimsel araştırmalarla gösterilmiştir.
 
İnsanın fiziksel ve ruhsal iyilik halinin korunabilmesi için şartlardan birisi, doğal aydınlık-karanlık döngüsüne uygun bir biyolojik döngüdür. Biyolojik döngümüzün gün ışığına, fakat özellikle sabah uyandığımızda günün ağarmış olmasına, bağlı olarak sağlıklı bir şekilde işleyebildiği bilimsel çalışmalarla gösterilmiştir.
 
Kalıcı yaz saati kime yaradı? Ortaya çıkan fazla tüketim nedeniyle elektrik üretim şirketleri daha fazla üretip satmış, dağıtım şirketleri daha fazla elektrik satmış; özetle üreticiler ve dağıtım şirketleri kâr etmişler ve ülke sadece 5 ayda 2.8 milyar TL zarara uğratılmıştır.
 
Yaz saati uygulaması insanın doğal biyolojik ritminin bozulmasına neden olmaktadır. Yandaş elektrik üretim ve dağıtım şirketleri kâr etsin diye tüketiciler pahalı enerji faturaları ödemek zorunda değildir. GMT+3 zaman dilimi uygulaması inadından derhal vazgeçilmelidir.
 
Esen kalın,
 
Şenol Elbay
 
Toplam blog
: 79
: 1511
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

Söz uçar, yazı kalır. Verba volant, scripta manent. Words fly away, writings remain. Les mots vol..