Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '09

 
Kategori
Anılar
 

Yaz tatili

Yaz tatili
 

Arkadaşlar Merhaba, evime döndüm. Tatil bitti. Güzel bir tatilden sonra kürkçü dükkanına döndük.
İki aya yakın sizleri okuyamadım. Kusuruma bakmayın. Bilgisayar vardı ama internet olmadığından
sizlerle görüşemedik.

İzmir -Ürkmez-Payamlı 'da bulunan yazlığımızda geçirdik bu tatili de herzamanki gibi. Yazlık olunca başka yere gitmeyi pek düşünemiyorsun. Küçük bir bahçemiz var. Çamlarımız, zeytinlerimiz, güllerimiz kurur diye korkumuzdan olsa gerek.

Tatil her zaman güzel başlıyor. Heyecanlı bir şekilde kışın yapamadıklarımızı yaza bırakıyoruz. Bol bol kitap okudum bu tatilde de. Eşimle birlikte sahilde sabah yürüyüşlerimizi yaptık. Ardından denize girmek bize daha büyük zevk veriyordu. Yüzmede eşimin ve kızımın gerisinde kalsamda pes etmiyordum. Hareketli bir yaz geçirdik.

İki yıldır görüşemediğimiz dostlarımızla buluştuk. İyi günlerimizde , zor günlerimizde bizi yalnız bırakmayan kardeşim gibi sevdiğim arkadaşımla hasret giderdik. Vatan kurtardık. En önemli sorumuz 'Ne olacak bu ülkenin hali' sorusuna yanıt aradık. Günlük olaylardan uzak kalmaya, gözlerimizi, kulaklarımızı kapatmaya çalışsak ta pek beceremedik. Dönüp dolaşıp aynı konulara döndük. Çocuklarımızın bizler hakkındaki eleştirilerini gülümseyerek dinledik. Biz annelerin fazla korumacı, kollayıcı tutumlarının gereksiz olduğunu sonunda kabul ettik.

Dostlarımızdan ayrılmak zor gelse de yaşam buydu. Bir an mutlu oluyorsun bir an mutsuz. Seferihisar-Doğanbey arası yemyeşildi. Yolculuk zevkti diyorum. Yemyeşil ormanlarımız bir kaç saatin içinde simsiyah oldu. Yandı, kül oldu. Çaresizlik çok zor. Bunu ikinci kez hissettim. Bir İzmir depreminde, iki orman yangınında. Gözlerimizin önünde yanıyor ormanlarımız hiçbir şey yapamıyoruz. Yangın uçakları, görevliler ellerinden geleni yaptılar sanıyorum. Yine de 700'ü orman 300'ü zeytinlik toplam 1000 hektarlık alanın kül olmasını önleyemediler.' Yangın tarım arazisinde çıkmış köylüler anız yakmışlar, sonra sıçramış ve yayılmış' diyorlar. Otlar kuru. Hava çok sıcak. Söndürülmeyen sigara bile yangına neden olabilir. Nasıl köylü anız yakar bunu anlayabilmiş değilim. Zeytinlikler, çamlar, bir sürü canlı, kuş, hayvanlar bir kaç saat içinde yok oldular.

Doğal zenginliğimizin bir anda yok olmasını gözlerimiz yaşlı izledik. Sabaha kadar uyuyamadık. Her an yazlık sitelere de sıçrama riski vardı. Allah korudu hepimizi...

Güzel bir tatil yazısı olacaktı ama yangın herşeyi mahvetti. Mutlu olaylara tekrar döneyim. Biliyorsunuz kızım ÖSS'ye girmişti. İTÜ İşletme Mühendisliği'ni kazandı. Bizleri çok mutlu etti. Darısı tüm emek harcayan, çalışan gençlerimize. Yalnız kalacağımız için şimdiden sıkılmaya başladık. Evlatlar teker teker yuvadan uçuyorlar. Hepsine başarılar diliyorum.
 
Toplam blog
: 49
: 816
Kayıt tarihi
: 14.06.07
 
 

Emekli matematik öğretmeniyim. İzmir'de yaşıyorum. Okumayı çok seviyorum. ..