Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Eylül '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Demokratik açılım

Günlerdir gündem aynı. Demokratik açılım, Kürt sorunu her neyse bir açılım konusu tartışılıp duruyor. Bu açılımın içeriğini ben öğrenemedim. Sürekli gazeteleri okuyorum. Tv'de haberleri izliyorum.

En önemli sorunlarımız toplum olarak işsizlik, yoksulluk, eğitimsizlik, ekonomik sorunlar, sağlık sorunlarımız.

Bu yazdıklarım tüm Türkiye'nin sorunu. Yalnız Kürt kökenli vatandaşlarımızın mı sorunu? Doğu ve Güneydoğu'da kız çocuklarımız okutulmuyor. Yoksulluk daha fazla. Toprak sahipleri büyük aşiret önderleri.

Yıllardır bizi yönetenler Doğu illerimize gerekli yatırımları yapmamışlar. Doğu'ya yatırım için devletten destek alan Doğulu iş adamları kendilerine verilen devlet desteğini Batıdaki illerimize yatırım yaparak kullanmışlar. Devletimiz ordaki vatandaşlarımıza Türkçeyi öğretememiş. İnsanlar kendi aralarında kürtçe, çerkezce, lazca...konuşabilirler ama resmi dilimiz Türkçe'dir. Ben bu yazıyı Kürtçe yazsam kaç kişi anlar. (Hürriyet Gazetesi yazarı Yılmaz Özdil'in de böyle bir yazısı vardı. Ne kadar haklı. )

Yalnız sorun Kürtçe konuşma sorunu mu? Halk işsiz. Çocuk sayıları fazla. Hala Başbakanımız 'en az üç çocuk yapın 'diyor. Bunların karnı nasıl doyacak demiyor. Doğu ve Güneydoğuda en önemli sorun terör değil mi ?25 yıldır teröre, silaha harcanan para o illerimize harcansaydı bu konuları tartışıyor olmazdık sanırım. Teröre Uluslar arası silah üreticileri, ABD, Avrupa Birliği Ülkeleri destek veriyor. Teröristler nerelerde eğitiliyor? Silahlar nerden geliyor? Pkk nın kasası nerde? Uyuşturu işinde de adları geçiyor.

Siyasi partiler bu konuları özellikle iktidar partisi açılımın içeriğini halka anlatmalıdır. Sıkıyönetim zamanında yalnız Kürtlere değil düşüncesini söyleyen herkese işkence uygulanmıştır. Bu da bizim yüzkaramızdır. Yapılan insan hakları ihlallerinden dolayı Karadenizli, Egeli, İç Anadolulu dağa mı çıkmıştır.

En önemlisi bence İNSAN. Kürt, Türk, Ermeni, Yahudi... Zamanında bizi Alevi, Sunni diye ayrıştırmaya çalıştılar. Başaramadılar. Şimdi de etnik köken yoluyla bölmeye çalışıyorlar. Emperyalistler BÖL ve YÖNET politikasını uyguluyorlar. Biz TÜRK MİLLETİ olarak bu oyunlara gelmiyeceğiz. Vatanımızın bölünmez bütünlüğü için hepimiz birlik içinde çalışacağız.

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE.
 
Toplam blog
: 49
: 816
Kayıt tarihi
: 14.06.07
 
 

Emekli matematik öğretmeniyim. İzmir'de yaşıyorum. Okumayı çok seviyorum. ..