Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mayıs '12

 
Kategori
Deneme
 

Yazgı

Yazgı
 

Heyhat Hakikat! Karakteri bozuk, zamanı çizik, nesli tükenik, ey hakikat!

Şayet ki bu yazgı içinde seni tarasam, bulsam, ey hakikat, neye yararsın, tek dişi kalmış zavallı hakikat!

Devran dünya olalı, zaman pır-pır geçeli, eylem zamandan pay biçeli, insan eylem, eylem yaşayalı, 1 mayıs tatil olalı, hakikat pür dikkat ortalıklarda dolaşalı, bendeniz fuzuli de olsa Anıl olalı, hayat IRAK'ta ırak,ırak kaçışıyor.

Ey dili bozlumamış, soyu sopu karışmamış, ey kendini bilir, sözü özü bir hakikat, hangimiz ki zamandan nasibini almış, nasipli insamışız ki, seni kabul görmüşüz. Yoksa körmüymüşüz ki güneş ışıklarıyla beraber bülbül olup ötmüşüz.

Ah gözünü sevdiğim, gönlümü verdiğim, hicran, hicran hakikat, hangi tarafa dönsem- sağ-sol, kuzey-güney, doğan-batan- , işte baktığım her istikamet, varlığını aradığım her enlem, gönye tutup çizdiğim her çizgi, cetvel-cetvel arşınladığım her yol, seni bana yabancılaştırır. Kısmi, kısmi de olsa her çabalayışımda ve sana her ulaşamayışımda, ciddi, ciddi yazgımı yaşarım ben dünden bugüne devran, devran!

Ey yüzünü bilmediğim ama ışığı olduğum dilberin kendisi hakikat! Binbir gece heceleyemediğim, kusurlu sözlerimle zehirlediğim, içine ot, bok soktuğum, çizip karaladığım, sevip saymadığım, tümden gelip tümüne varamadığım hakikat! Sana yazgım için yalvarıyorum: Ne halt edip etmediysem yaptığım seni bulmak içindi! Beni affet ne olursun... Çünkü ben lakin yazgımdan sorumluyum yalnızca! Yalnızım ben, seni ararken anlıyor musun? 

Ben KÜL-üm, Ben KİL-im, ben sadece küçük bir BEN-im BİNG-BANG'in yanında...

Şayet ben ilim olsam, irfan olsam, su olsam, ateş olsam, benzesem, yakınsasam, gerçekt sağ olsam ya da sol olsam, memleket olsam, dağ olsam, devirsem, devran olsam, yücesem, kutsal olsam, hal olsam, halt etsem, herşeyden önce insan olsam, neylesem, pis değil, is değil, kist değil, zift değil, tilt değil, bunların dışındaki her şey olsam, işte ben, o an, o saniyede, o nispette, o matemetiksel limit için, algoritmasız bir sen olabilirim ama ancak yazgımın elverdiği ölçüde... Çünkü ben sadece bir insanım ve ben bana bahşedilmiş olan yazgımı yaşarım.

Ey kurban olduğum, elimden geldiğince kovaladığım, devamlı aradığım, kendini kendi bilir hakikat, duy ve işit beni! Benim adım İNSAN, soyadım ise YAZGI, tanış benimle!!!!

 

Anıl Yiğit, Bursa 17/04/2009 sa: 05:50

Dip Not:

Bu yazı benin gerçek şaheserimdir ve bugüne değin yazdığım en iyi metindir. Bir daha geçebilecek miyim? Emin değilim....

 
Toplam blog
: 631
: 293
Kayıt tarihi
: 10.04.11
 
 

Eric'i külden yarattım. Tamamıyla benim eserim. Söyleyeceği çok sözü, söylemek istediği az sözü. ..