Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mart '08

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Yazmak üzerine

Yazmak üzerine
 

Okuryazar ne demektir? Sadece okuyan, okumayı bilen midir? Yoksa yazmayı da içerir mi?

Peki yazmak nedir? İmza atmak mıdır? Bir yerlere isminizi yazmak mıdır? Yoksa gerektiğinde bir şeyler karalamak mıdır?

Aydın İnsan okur. Ne kadar okur? Ayda en az bir kitap...

Aydın İnsan yazar. Ne kadar yazar? Ayda en az bir makale...

Eğer ayda bir makale ile çevrenizi aydınlatmıyorsanız kendinize aydın diyebilir misiniz?

MB yazarları son baktığımda tam 3000 idi. Güzel bir rakam ancak buradaki arkadaşların büyük çoğunluğunun bir veya iki yazısı var. Tabii ki bu da yazar olmak için yetmiyor. Sanırım heveslerini aldılar.

Yazmak ve okumak heves işi değildir, bir yaşam şeklidir. Diyebilirsiniz ki benim bir iddiam yok, yazarlıkta iddianız olsun ya da olmasın ama aydınlıkta mutlaka olsun.

Yazmaya liseyi bitirdiğimde başlamıştım. Üniversite yıllarımda bir dönem gazetecilik de yapmıştım. Öğrencilikle işin gitmesi çok zordu, maddi olarak istediğim kazancı da sağlayamamıştım. Bu nedenle istediğim halde gazeteciliğe devam edemedim.

İş yaşamına başladıktan bir süre sonra "Özgür Kocaeli" gazetesinde yazmaya başladım. Yedi yıl hafta sonları yazdım. Geriye baktığımda yazmanın beni ben yaptığını rahatlıkla söyleyebiliyorum.

Yazmak sadece çevreyi değil insanın kendisini aydınlatıyor. Ara sıra ara versem de yirmibeş yıldır yazmanın keyfini yaşıyorum.

Ben aydınım veya aydınlanmaya ve aydınlatamaya çalışıyorum diyorsanız Milliyet Blog (MB) yazarları arasına katılın. Önce kendiniz için yazın, sonra da yazdıklarınızı başkalarıyla paylaşın.

İyi yazmaya başladıkça yazdıklarınız daha çok okunacaktır, yazdıkça daha çok aydınlanacaksınız. Hepimiz yazdıkça ve okudukça daha çok aydınlanacak, geleceğimize daha aydınlık yarınlarla bakacağız.

Yazmak çok kolay olmuyor, ancak bu tutku içinizde varsa gece yarısı sizi yazmadan yatırmıyor. Çok geceler kafamdaki kağıtlara aktarmadan, yazmadan yatamadığımı biliyorum. Yazdıkça rahatlıyor, rahatladıkça daha çok keyif alıyordum. İşler veya yaşam şartları bazen beni disiplinden koparsa da yazma tutkumu 25 yıldır hiç kaybetmedim.

Yazmak mı okumak mı derseniz kesinlikle yazmak derim. Okur ve yazar demek sadece okumak değil aynı zamanda yazmak demektir. Yazarların daha da çoğalacağı aydınlık yarınlar diliyor ve her yaştan herkesi yazmaya davet ediyorum.
 
Toplam blog
: 64
: 968
Kayıt tarihi
: 28.10.07
 
 

Mülkiye İşletme mezunuyum ve aynı zamanda Sakarya Üniversitesi Maliye Bömlümünde doktora öğrencis..