Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Temmuz '16

 
Kategori
Siyaset
 

Yeni Anayasayla ilgili ortak paydadan bahsediliyor; aynı ülkede yaşamak dışında ortak neyimiz var ki

Yeni Anayasayla ilgili ortak paydadan bahsediliyor; aynı ülkede yaşamak dışında ortak neyimiz var ki
 

Adım bölücüye çıktı. İnsanlar beni anlamıyor. Bana ne vatanın bütünlüğünden ya, benim derdim başka! Ne yapacağız yani birlik ve beraberlik olsun diye insanları birbirine mi yapıştıracağız!
 
Sanki tek bir milletiz, tek bir inancımız var… Ya görmüyor musunuz Türk bile Türk’ten farklı. Biri neslim Oğuz Han diyor, diğeri Alpaslan; Muhammed diyen bile var. Biri nemazı fesli kılıyor, diğeri sesli kılıyor.
 
Herkesin kabul edeceği (ortak) yasa mı olurmuş ya, Allah kanunu mu bu! Herkese göre yasa yaparsın. Alt tarafı kâğıt kalem, yaz yaz gitsin!
 
Beyefendi bir kanun yazacak, ben ona uyacağım! Kanun bana uymazsa ben kanuna uymam. Devarı toplarsın; koyun ayrı, kuzu ayrı. “Sen koyunsun böyle yapacaksın; sen kuzusun, böyle” dersin.
 
Vetanı konuşacaksak eyvallah, başka ortak hiçbir şeyimiz yok. Bundan naşi ülkede ne kadar farklılık varsa o kadar kanun yapacaksın. Hatta öyle ki yeryüzündeki hiçbir mahlûkat ile eşleşmeyen Kerim Korkut için ayrı bir kanun yapman bile gerekebilir. Adam sakallı, ben sakalı sevmiyorum; sen nasıl ikimizi de aynı berbere yollarsın. Bu anlattıklarıma ileri demokrasi diyorlar. 
 
Ya şimdi yeni anayasa yapılacak. Darbenin de rüzgarıyla bir konsensüs oluştu. Vatan millet Sakarya, halk da hazır zaten. 12 Eylül Anayasasından sadece Kenan Evren’i çıkarıp bir iki başkanlık, milliyetçilere vetan, Kürtlere elma şekeri, Voltaire’den bir iki cümle, al sana yeni Anayasa. 1960’da Anayasa yapıldı, darbe oldu. 1980’de Anayasa yapıldı, darbe oldu. Şimdi yine Anayasa yapılacak yine darbe olacak. Çünkü bunlar Anayasa değil, baba yasa. Belli kesimlerin hassasiyetine göre Anayasa yapılır mı. Bu ülkenin sahibi o belli kesimlerse biz bu ülkeden gidelim. Milliyetçilik Anayasada yer alacak. Onların hassasiyeti oysa benim hassasiyetim de atıyorum ateizm, o zaman o da yer alacak. 
 
Ne güzel işte Kerim Korkut bazılarının değil herkesin istediği olsun diyor. Anayasa budur. Ortak paydası olanlar isterlerse yine bir araya gelebilirler. Ne demek herkes böyle olacak! Milletin bütünü için ortak paydada buluşma diye bir şey olamaz. 
 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..