Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Haziran '12

 
Kategori
Eğitim
 

Yeni bir serüvene "kep" attılar

Yeni bir serüvene "kep" attılar
 

17 Mart 2006 yılında Bakanlar Kurulu kararıyla OMÜ ve KTÜ’den ayrılarak kendi bünyesini oluşturan Ordu Üniversitesi 6’ncı mezunlarını verdi. Ordu Üniversitesi mezuniyet törenin İçişler Bakanı İdris Naim Şahin, Ordu Valisi Orhan Düzgün, Ordu Belediye Başkanı Seyit Torun, İl Jandarma Garnizon Komutanı Jan. Alb. İsmail Güzey’in yanı sıra çok sayıda öğretim görevlisi ve kamu kuruluş müdürleri katıldı

            Mezuniyet töreninin yapılacağı günün öncesi yoğun yağış nedeniyle Üniversite Cumhuriyet Kampüsü alanında yapılması planlanan tören iptal edilerek son dakika da Vali Kemal Yazıcıoğlu kapalı spor salonuna alınarak merasim orada gerçekleşti.

            Yaklaşık 2500 öğrencinin mezun olduğu Ordu Üniversitesi Mezuniyet törenine öğrenci aileleri de yoğun ilgi gösterince çoğu veli salonun içerisine giremeyerek çocuklarının merasimini dışarıdan takip etti.

            Diploma töreni öncesi bir konuşma yapan İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin böylesi mutlu bir günde geleceğin gençleriyle beraber olmaktan mutluluk duyduğunu dile getirerek; “'Bugün Ordu'muzda üniversitemizin mezuniyet törenine katılmaktan büyük bir onur ve sevinç duyuyorum. Zira geçen yüzyılda üniversite okumak için değişik vasıtalar değiştirerek üç günde İstanbul'a gitmiş bu şehrin çocuğu olarak bu ile üniversite kurulmasının manasını en az sizin kadar biliyor ve sizlerin bu mutluluğundan ben de pay alıyorum.İnşallah hayatta hiç kötülükle karşılaşmazsınız. Zira sizin sıkıntınız bizim sıkıntımız. Siz yok, ben yok, biz varız ve biz hep beraber bu ülkeyi daha yükseklere doğru götüreceğiz” diyerek geleceğin kendilerinin olduğunu vurguladı.

            Ordu Üniversitesi Rektörü Tarık Yarılgaç ise Ordu Üniversitesinin her geçen yıl önceki yılın muhasebesini yaparak dünya standartlarına uygun bir yapıya bürünen ve gelişen bir üniversite olduğunu ve böylesine değerli mezunlar verdiklerini gördükleri için çok mutlu ve gururlu olduklarını dile getirdi. Ortak bir şekilde projeler geliştirerek herkesin ve Ordu Üniversitesinin bir yerlere geleceğini ve gelişerek emin adımlarla büyüyeceğine de değinen Yarılgaç; “ 2006 yılında itibaren mezun ettiğimiz öğrenciler bizim için mutluluk ve gurur verici işlerdir ve bugünde sizlerle gurur duyuyoruz” din Rektör Yarılgaç öğrencilere teşekkür ederek başarılarından dolayı tebrik etti.

            Ordu Belediye Başkanı Seyit Torun ise müthiş bir coşkunun yaşandığı bu ortamda bulunarak sevincinize ortak olmaktan mutluluk ve gurur duyuyorum diyerek sözlerine başladı. Torun konuşmasının devamında; “hepinize genç Ordulular diye hitap ediyorum. Aranızda Ordu’da doğmayanlar olabilir ancak ben hepinizi Ordulu olarak görüyorum. Aynı kenti paylaştığım herkesi hemşeri olarak kabul ediyorum. Yorucu bir eğitim dönemini daha geride bıraktınız ve mutlaka iyi günlerinizin yanında zor günlerinizde olmuş olabilir ancak bu zorlukları aşarak bugünlere gelmeyi başardığınızı görüyor , hedeflerinize ulaşmış olmanın mutluluğunu gözlerinizden okuyorum. Bu ülkenin çalışkan ve üretken gençlere ihtiyacı var ve çalışkan olmak bilgi olmadan olmaz. Bu sebeptendir ki sizleri geleceğin bekçisi olarak görerek hepinşize ayrı ayrı teşekkür ediyorum” dedi.

Ordu Valisi Orhan Düzgün’de günün öneminin çok olduğunu söyleyerek ülkenin geleceğini oluşturan, Ordu Üniversitesinin yeni yüzlerine yer açan herkesi başarılarından dolayı kutlayarak okul sonrası oluşacak iş hayatlarında başarılar diledi.

            Mezun olan Ordu Üniversitesi öğrencileri daha sonra keplerini atarak başarı belgeleriyle birlikte aileleriyle hatıra fotoğrafı çektirdi. Mutlulukları gözlerinden okunan öğrencilerin anne ve babaları ise yıllarca büyütüp okuttukları çocuklarını üniversiteden mezun olduklarını görünce sevinç göz yaşları dökerek çocuklarını tebrik ettiler. Efecan Yılmaz

 
Toplam blog
: 59
: 324
Kayıt tarihi
: 19.04.12
 
 

Çocukluğumdan itibaren sadece izlemeyle yetindiğim haberlerin artık içerisinde bir birey olarak d..