Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Temmuz '09

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Yeni Pazarlamanın Yeni Kahramanı Sensin!

Yeni Pazarlamanın Yeni Kahramanı Sensin!
 

Evet, yeni kahraman sensin. Time dergisinin ifade ettiği gibi yeni kahraman sensin, sizsiniz, biziz (“<ı>YOU Revolution”). İçeriği sen üretiyor, sen belirliyorsun. Senin tercihlerin, ilgi alanların, önceliklerin ve dikkatin önemli. Senin takıntıların, hobilerin, küçük zevklerin, ideallerin önemli. Günümüz kullanıcıları artık üretim ve tasarım süreçlerinin ta merkezinde yer alıyor. Kullanıcılar içeriğin yararlı, yenilikçi ve eğlenceli olanını seçip alıyorlar, spam veya junk reklam mesajlarını anında sanal çöplüğe gönderiyorlar. Kendi kendini organize eden, eğlendiren, eğiten entegre bir “<ı>bilge kalabalık”tan bahsediyoruz. Mesele kullanıcının içerik üretmesinden çok öte. Delta Air’den Lego’ya, T-mobile’dan Harley Davidson’a, Procter and Gamble’dan İKEA’ya firmalar reklam sloganları bulmak için, yeni ürün ve hizmetler tasarlamak için, <ı>marka toplulukları oluşturmak için müşteriyi işin içine çekiyorlar, müşterilerin fikrini alıyorlar.

Kuantum Değişim

İlginç bir çağda yaşıyoruz. Yenilikçi teknolojiler başımızı döndürüyor ve çağımızı dönüştürüyor. Internet, web 2.0, semantik web, küreselleşme, dijitalleşme, sosyal ağlar, 3D Internet, sosyal medya, üçüncü nesil (3G) cep telefonları, sanal dünyalar, multimedya oyunlar, bloglar, ve wikiler pazarlama dünyasında müthiş bir değişimin öncüsü. Telefon, TV ve Internet birleşerek müşterinin cebine girerken, müşterilerin tümü mobil data kullanıcılarına dönüşüyorlar. <ı>Blogosfer her dört ayda iki katına çıkıyor.

Internet Nesli

Günümüz gençliğinin büyük çoğunluğu mobil data kullanıyor, web 2.0 portallarında çalışıyor ve eğleniyor, wikilerde proje üretiyor, blog yazıyor, sosyal medyayı yoğun olarak kullanıyor ve sosyal ağ sitelerinden iletişim kuruyor. Sanal ortamda kimliğini şekillendiren, kendini dünyaya ifade eden, dostluklar kuran, öğrenen, araştırma yapan, proje üreten, alışveriş yapan, eğlenen, oyun oynayan, sosyalleşen bir nesilden bahsediyoruz <ı>(“The Net Generation” – Internet Nesli).

<ı>

Yeni Pazarlama

<ı>

Amerikan Pazarlama Birliği, 2004 yılında pazarlamanın yeni bir tanımını yaptı: Pazarlama, müşteriler için <ı>katma değer üretme ve sunma, ve <ı>müşteri ilişkilerini yönetme fonksiyonlarını kapsar ve bu süreçleri kurum için ve kurumun paydaşları için fayda getirecek şekilde <ı>yeniden tasarlar ve <ı>yenilikçi şekilde uygular. Pazarlama dünyasının radikal değişimlere sahne olduğunu görüyoruz: Çevrimiçi reklamlar, viral videolar, sosyal ağlar, mikrobloglar, avatar satış temsilcileri, mobil uygulamalar, cep reklamları, Google optimizasyonları, çevrimçi kimlikler yaygınlaştıkça pazarlama pratiklerini kökünden değiştiriyorlar.

Yeni Pazarlama konusuna devam edeceğiz.

 
Toplam blog
: 279
: 2488
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..