Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Kasım '12

 
Kategori
TV Programları
 

Yetenek Sizsiniz'de engeller aşıldı

Yetenek Sizsiniz'de engeller aşıldı
 

Ersin ÇİMEN


Bugün birçok gazetenin internet sayfalarında dün akşam Star TV’ye geçiş yapan Acun ILICALI’nın “Yetenek Sizsiniz” programına katılan enteresan bir yarışmacının yaptıklarını yazıyor. Doğuştan görme özürlü olduğunu söyleyen yarışmacının matematik konusunda yaptıkları ve turu geçme durumunda dünya rekorunu kıracağını vaat etmesi jüri üyelerini şaşkına çevirirken, seyircilerden de büyük alkış topladı. Matematik zekasının yayında koyu bir Beşiktaş taraftarı olduğunu söyleyen yarışmacının Sergen’le girdiği diyaloglar izleyicileri ve televizyon başındakileri eminim şaşkına çevirmiştir. Tüm bunların yanında sazı eline alıp, bir de türkü seslendirmesi olayın tuzu biberi oldu. Bir çok kişinin de dediği gibi Yetenek Sizsiniz’e böyle yarışmacı gelmedi dedirtti.

Bu yarışmayı fırsatım oldukça seyrediyorum. Tek kanallı dönemlerde el alemin sirklerini ve benzer programları seyredip el alemde ne yetenekler varmış diye iç geçirirdim. Bu yarışma sayesinde Türkiye’nin dört bir tarafından yetenek sahibi kişileri görmüş oluyoruz.

Yarışmada en çok sıkıldığım konu ise yetenek nedir ne değildir konusunun karıştırılması. İllüzyon konusunda 3-5 numara öğrenenlerin şovları, hazırlıksız gelinen her çeşit sunumlar, mahallenin gazı ile kendisini sahnede bulanların şovları beni çok sıkıyor. Diğer bir sıkıldığın nokta da küçük yaştaki çocukların sadece televizyonda görünsün, çocukluk masumiyeti içerisinde nasıl olsa evet alır yaklaşımı.

Gelelim asıl konumuza; dünkü yarışmacı bir başkaydı. Şovunun ötesinde görme engelli bir yarışmacıydı. Bunu ön plana çıkarmadı. Kendisine ve yapabildiklerine güveni tamdı. Önündeki tüm engelleri aşmış oldukça donanımlı bir yarışmacıydı. Kendisini tutum ve davranış olarak çok beğendiğimi söyleyebilir.

Malum yarışmayı seyredenler bilirler. Engel sahibi olanların bazıları bu engellerini çok ön plana çıkarıyorlar. Ben bundan rahatsızlık duyuyorum. Kendimi bildim bileli tanıdığım her engelli kişiye, arkadaşıma normal yaklaştım. Yarışmada belli bir popülarite yakalayan Bilal, ünlülerimiz arasındaki Metin Şentürk. Oynadığı basın ve televizyon reklamlarında bile “bakmadan almam” sloganını kullanıyor. En sevdiğim firmalar arasında yer alan Mediamarkt’tan bu reklamlarından sonra her hangi bir ürün alasım gelmiyor. Başka bir değişle her kişi her an engelli olma adayıdır. Bunun bilinci içerisinde yaşamı sürdürmek lazım. Ancak sahip olunan engeli sürekli gündemde tutmak, bunu bir ajite konusu olarak kullanmak bana ters.

İşte tüm bu sebeplerden dolayı bu yarışmacıyı tebrik ederim.

 
Toplam blog
: 42
: 1444
Kayıt tarihi
: 12.10.09
 
 

Henüz Almanya'nın batı ve doğu diye ayrıldığı zamanlarda Almanya'nın Solingen adı verilen yerleşim b..