Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '14

 
Kategori
İstanbul
 

Yıkılan Fikirtepe, Kaçış dizisine plato oldu.

Yıkılan Fikirtepe, Kaçış dizisine plato oldu.
 

İki gün önce Kentsel Dönüşüm kapsamında Bağdat Caddesinde yaşanan inşaat kaousunu ve sorunlarını anlatan bir yazı yazdım. İki gündür telefonum susmuyor ve sürekli mesaj alıyorum. Meğer ne çok mağdur varmış bu konuda.Ben kendimi yalnız zannediyordum.

Ben Bağdat Caddesindeki yıkımlar ve inşaat kararlarındaki sorunlar sebebiyle kahırlanırken bu sabah günlük gazetelerden birinde okuduğum bir haber kahkahalarla gülmeme sebep oldu.

Neydi beni bu kadar güldüren haber, bunu sizinle paylaşmak istiyorum bu yazımda.

Kadiköy Fikirtepe Mahallesinde 5000 ev Kentsel dönüşüm Projesi kapsamında yıkılmış.Bu evlerden bir kısmı da sahipleri tarafından boşaltılmış ve bu boş, metruk evler evsizlerin barınağı haline gelmiş ve bu durum çevre için büyük tehlike arzediyormuş.

Evler boşaltılmış, bir kısmı yıkılmış ama İmar Planlarındaki belirsizlik sebebiyle inşaatlar bir türlü başlayamamış.Bu durumda Çevre ve Şehircilik Bakanlığı bölgeyi afet alanı ilan etmiş ve Fikirtepe'de yeni planlar askıya çıkmış.

Her konudan fikir üreten çıkan ülkem insanı bu konudan da bir olay üretmiş ve bu afet alanı doğal film platosu haline getirilmiş.Bu fırsatı kaçırmak istemeyen film yapımcıları gerekli izinleri alarak boşaltılmış binalarda patlama sahnelerini çekmeye başlamışlar.

Mahellede son çekilen film Suriye'da yaşanan iç savaşı anlatan Kaçış filmi imiş. Kurtlar Vadisi Pusu da burada çekilen dizilerden. Düşünebiliyormusunuz İstanbul'un orta yerinde Suriye'de iç savaş çekiliyor. Yani Fikirtepe o derece kötü durumda.

Filmciler bu çekimler içinde oldukça yüksek ücretler ödüyorlarmış.

Bu arada evlerini boşaltan ev sahipleri inşaatçılardan aldıkları 1000 er lira kira ile başka mahallelerde evlerinin yapılmasını bekliyorlarmış.

Olaylar bu şekilde gider, inşaatlar bir an önce başlamazsa bir süre sonra inşaatı yapamayan, fakat ev sahiplerine aylık kira ödemek zorunda kalan inşaatçılar iflas edecek. Onlar iflas edince kiralarını alamayan, evlerinden de olan ev sahipleri orta kalacak.

Sanırım o zaman filmciler Victor Hugo'nun ünlü 5 ciltlik Sefiller Romanını dizi yapar ve burada çekerler.

Bizim durumumuzdan daha vahim olan bu gelişmeyi okuyunca halime şükrettim. Bizler Bağdat Caddesinde henüz afet bölgesi olmadık ve film çekilmiyor. Umarım bizim buralar da afet bölgesi haline gelmez. Artık hangi dizi çekilir buralarda bilmiyorum.

Umarım şakası bile kötü olan bu olaylar en kısa zamanda neticelenir ve ülkemin en gelişmiş şehri olan İstanbul şantiye bölgesi, savaş alanı hüviyetinden çıkar ve eski mamur şekline kavuşur.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..