Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '14

 
Kategori
Resim
 

Türk soyut resminin önemli sanatçısı Erdal Alantar'ı kaybettik.

Türk soyut resminin önemli sanatçısı Erdal Alantar'ı kaybettik.
 

Türk Soyut resminin önemli sanatçılarından ve Paris Ekolünün son temsilcisi  arasında gösterilen Erdal Alantar vefat etmiş.

Soyut dışavurumculuk akımına bağlanan resimleri ile tanınan Erdal Alantar 1932 yılında İstanbul'da doğdu.İstanbul Güzel Sanatlar Akademisinde okurken piyanist Sevin Alantar ile (1955) evlendi.

1958 yılında İtalya'ya giderek Floransa Güzel Sanatlar Akademisine girdi.Sanatçı Floransa ve Roma'da fresk üzerine çalışmalar yaptı. 1959 yılında eşi ile Paris'e yerleşen Alantar bir çok uluslararası sergi ve bianele katıldı.1968 de Ancona Grafik Sanatlar Bianelinde ikincilik madalyonu,1970 de Fransa'da Val de Marne birincilik ödülü,1980 de Laville de Bayeux ödülüve 1993 de en iyi Kompozisyon ödülerini aldı.1972-1998 yılları arasında Fransa'da Plastik Sanatlar öğretmenliği yapan sanatçı 59 yıldır 130 un üzerinede sergi, grup sergisi ve bianellere katılmıştır.

Duayen ressamın yurt dışında sayısız müze ve özel kolaksiyonda bir çok eseri bulunmaktadır.

Bütün bu bilgiler Sayın Alantar'ın özgeçmişinde bulunan ve herkesin bulup okuyabileceği bilgiler.Oysaki ben Sayın Alantar ve eşini 1996 yılında Paris'te tanıdım.Yazıma bu kişisel anılarımla devam etmek istiyorum.

Yıl 1996 . Ben ve küçük kızım Paris'te keman eğitimi için bulunuyoruz. Kızım 14 yaşında olduğu için Fransa Hükümetinin isteği ile majör bir kişi olarak yanında yaşıyorum. Yaşamımızı Paris 12. bölgede, Nation'da tuttuğumuz 35 metrekarelik bir stüdyoda sürdürüyoruz. Maddi imkanlarımız kısıtlı ve ülkede yabancıyız. Neyse ki çok iyi dostlarımız var ve bizi yalnız bırakmıyorlar.

Gene böyle yalnız günlerden bir gün Centre Cultrel Anatolia 'da bir sergi haberi verdi dostlarımız. Ülkemizden gelen sanatçıların neredeyse buluşma yeri olan bu sergiler yalnız günlerimizi renklendirmesi açısından çok güzel.

Bu sergide benden takriben 10 yaş kadar büyük çok saygıdeğer bir karı koca ile tanıştım. Bey ressammış ve Paris'te yaşıyormuş eşi ile. Eşi piyanistmış ve bir müzik okulunda öğretmenlik yapıyormuş. Sevinç ve Erdal Alantar çifti o gün bana ve küçük kızıma büyük sevgi ve yakınlık gösterdiler.Sevinç Hanım kızımın keman öğrencisi olmasından ve  yalnızlığımızdan çok etkilendi ve hemen ev telefonlarını yazdırdı defterime. Bir konuya ihyiyacım olursa mutlaka aramamı sıkı sıkıya tembihledi.

Ben o gün sohbet sırasında evimin küçüklüğünden Paris'e alışamadığımdan bahsettim. İstanbul'da mükellef bir evi,  eşini, rahat bir yaşamı bırakıp tek başına 35 metrekare bir evde yaşamak herhalde zor olsa gerek bir hanım için.O sözlerim üzerine Erdal bey'in söylediklerini hiç unutamam. O günden sonra gerek Paris'te , gerek yaşadığımız başka yabancı ülkelerde yaşamıma düstur olan bu sözler hep aklımda. Erdal Bey,'Oya hanım , Oya hanım 'demişti. 'Paris merkezde 35 metrekare bir eve sahip olmak , gümüş anahtarlı bir şatoya sahip olmakla eşdeğerdir. Biz ne zorluklar yaşadık Sevinç Hanımla.'diye sözlerine devam etmişti.

İşte bana Paris'teki yaşamımda büyük güç veren, benden önce aynı tecrübeleri yaşayan büyüklerimin sözleri yaşamıma ışık oldu.

Erdal Bey ve eşi Sevinç Hanımı Paris'te bulunduğum 7 yıl süresince sık sık gördüm, telefonla konuştuk. Benim gurbet günlerime destek oldular.

Daha sonra ben İstanbul'a döndüğümde Büyük Ada'da evleri olduğunu ve tatillerde geldiklerini öğrendim. Bir kaç kez telefonlaştık.

Geçtiğimiz yıllarda Erdal Bey, eşi Sevinç Hanım'ı kaybetti. Bu kayıptan sonra Erdal Bey'in bir sergi açtığını duydum Paris'te. Art-Point Gallary'de açılan bu serginin ismi beni çok etkilemişti. 'Hayatımın Sevinci'adlı bu sergiyi Erdal Bey eşi Sevinç Hanıma ithaf etmişti. Ne büyük aşktı onların ki.

Erdal Alantar pazar günü İstanbul Büyük Adadaki ebedi istirahatgahına eşi Sevinç  Hanım'ın yanına defnedilecek. Çok sevdiği Sevinç'ine kavuşacak Erdal Bey.

Bu haberde beni en etkileyen taraf, 55 yıldır ülkesinden uzak yaşayan ve ülkesinden uzak vefat eden bu büyük sanatkarın ülkesine olan bağlılığı ve sevgisi.Bu kadar yıl sonra Büyük Ada'da defnedilme arzusu bunun en büyük göstergesi.

Rahat uyu Erdal Alantar. Eşin Sevgili Sevinç Alantar ile mekanın cennet olsun.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..