Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mayıs '19

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Yok Saymak

Yok saymak sorunlarımızı çözmüyor

Ben Manisa’nın Akhisar İlçesi Kocakağan Köyünde doğdum. Köyüm bir dağ köyü. Bizim köyde görmeyenlerin sayısı diğer köylere göre fazla. Ben bakanlığa yazı yazdım. Üniversitelere yazdım. Araştırılsın. Çünkü bizim köyden kopan köylerde de görmeyenler var. Genetik testler ve farklı testler yapılmalı.

Mustafa Bora. Bizim köylülerin ifadesiyle efe dayı. Bu ramazan günde aramızdan ayrıldı. Hiç okula gidemedi elinde defteri kalemi olmadı. Okula gidemedi. İşi ve eşi yoktu. Bir garip yolcuydu bu handa. Yıllar gelip geçiyordu. Yaşı ilerlemeye başlayınca. İleride ne olur kaygısını yaşadı. Bizler de huzur evine gidersin dedik. Huzur evine gitti ama onun için farklı bir deneyimdi. Bir ağacı kökünden söküp toprağından ayırıp hiç bilmediği bir toprağa dikmek ne kadar zorsa o da zorlandı. Ziyaret ettim ve görevlilere rica ettim. Çünkü odanın dışına bir adım atsa onu içeri sokuyorlardı. Lütfen sosyal politikalarda çalışanlar engellilerin bulunduğu kurumlarda eğitimler yapsınlar. Bu alanda okumadan uğraşmadan engellilerle uğraşanlar yanlışlar yapabiliyor.

Köyümüze izinli geldiği bir gün aramızdan ayrıldı. Söylemek istediğim o kadar çok şey var ki inanın yarısını yazamadım bile. İnsanlar birbirine daha çok yardım edebilir. Bir dilim ekmeği bir tas çorbayı bölüşmek azaltmaz çoğaltır birlikte yenen yemeklerin bereketi artar. Nur içinde yat.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..