Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '08

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Yöneticilik mi? Avazım çıktığı kadar bağırmak istiyorum

Yöneticilik mi? Avazım çıktığı kadar bağırmak istiyorum
 

Resimdeki benim ne yazık ki benim


Karşısındaki ile konuşmasını bilmeyen kişi nasıl olurda yönetici olur anlamıyorum?

İşlerin olurabilirliğini atlayarak, asarak keserek, en yakınındaki şahısa bile güvenmeyerek bu işi yapan etrafımda yığınla yönetici var.

Yönetici eğer kaile alınmak istiyorsa herşeyden önce ne istediğini net bir şekilde ortaya koymalı ve sınırlarını doğru belirlemelidir. Sadece kendi koltuk sevdasında değil gerçekten çalıştığı şirketide sırtlıyarak doğru karar verebilmelidir.

Yöneticilik herzaman karşısındakini küçümsemek, sürekli bağıra bağıra konuşmak, sadece kendi isteklerinin gerçekleşmesini istemek, personeli veya kendisi ile aynı kademedekileri bile hiçe saymak değildir. Gerçek bir yönetici olmak istiyorsanız herşeyi en ince detayına kadar en alt kademedeki personel gibi düşünmek, onların yaptığı işe önem vermek, sürekli görüştüğü insanlarla ilişkilerini sıcak tutmak (çünkü bu kademedeki insanlar ona herzaman lazımdır), ve en önemlisi insani davranabilmektir.

Bahsedeceğim kişi bir şirkette yönetici, öğrendiğim kadarıylada iyi bir üniversiteden mezun olmuş. Fakat mezun olduğu bölümle, yöneticilik vasfının yakından uzaktan ilişkisi yok. İnsanlarla konuşurken daha merhaba bile demeden konuya giren, yanlızca kendi yapacağı işin acil olduğunu zanneden ve asla susmadan ve konuşurkende karşısındakini hiç dinlemeyen bir insan.

Telefonla konuşma adabı bana göre önce merhabalar ben x, şurdan arıyorum, şu kişiyle görüşebilirmiyim vs...

Aloooooo hani şu müşterinin işi vardı ya halletsene onu...

Eğer koşulsuz hallederseniz yöneticinin cevabı 'Sen muhteşemsin, harikasın afferin sana' ama biliyorum ki kesinlikle bu düşüncelerinde bir samimiyet yok. Çünkü sesinden anlıyorum ki sadece bu durum için muhteşem durumdayım yoksa hele bir halletme bakalım. Aslında yöneticinin amacı bir an önce masamdaki notlardan kurtulayım ve o müşteri isimlerini çöpe atayım. Müşteri memnuniyetininde bir önemi yok. Çünkü müşteriyi söylerken bile isminin ya harfi eksik olur ya soyadını hatırlamaz yada sadece ürününü hatırlar.

Fakat birşeyin farkında değil aslında aradığıda o daha konuşmadan ben onun ne istediğini zaten biliyor olmam.

Çok sinirim bozuk bugün çooooooook. Sinirimi ancak ve ancak yazarak atabilirdim o yüzden yazıdım kaale alınacak bir durum yok yani.

Sevgilerimle...

 
Toplam blog
: 164
: 4548
Kayıt tarihi
: 26.03.08
 
 

Hayatı sevmek ve düzgün yaşamak isterken bulurum kendimi. Yaşamın bana verdikleriyle yetinmeye çalış..