Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '07

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Yönetim danışmanlığı ve koçluğu: Mükemmele yolculuk 2

Yönetim danışmanlığı ve koçluğu:  Mükemmele yolculuk 2
 

Merhaba dostlar,

Ülkemizde koçluk ve yönetim koçluğu çok yeni bir alan. Henüz tam keşfedildiğini söylemek zor. Koçluk, iş dünyasında gelişim ihtiyacı içinde olan liderlere sistematik bir yol arkadaşlığı ve destek sunmak. Bir nevi birebir özel danışmanlık. GSizlere bu yazımda Türkiye'de yöneticilere uyguladığımız Yönetim Koçluğu sisteminden örnek bölümler sunuyorum.

Mükemmele Yolculuk programı nedir?

Mükemmele Yolculuk, Yetkin İnsan olmaya doğru yolculuğa çıkmak isteyen birey için çizilmiş özgün bir rotadır. Yetkin İnsan, fiziksel, duygusal ve zihinsel potansiyellerinin hepsini dengeli olarak geliştirmiş olan insandır. Mükemmele Yolculuk, size özel testler, eğitimler, bireysel danışmanlık ve gelişim programlarını içeren bir uzun soluklu bir Kişisel Gelişim programıdır. Mükemmele Yolculuk, daha doyumlu ve dengeli bir yaşam, daha başarılı bir gelecek için davranış değişikliği hedefler. Programda yaşamın üç alanında köklü değişiklik amaçlanıyor:

1) Fiziksel Gelişim
2) Duygusal Gelişim
3) Zihinsel Gelişim

Mükemmele Yolculuk Koçluk Programının faydaları:

• Enerji arttırma/ Positive energy
• İrade güçlendirme/ Powerful will
• Kendine saygı / Self-respect
• Kendine güven / Self-competence
• Daha iyi iletişim / Communication skills
• Sağlık / Health
• Daha duru bir zihin / Quiet Mind
• Sorumluluk şuuru ve disiplin / Self-Discipline
• Geniş perspektif / Wider Perspective
• İş yaşamında başarı / Business Success
• Hayata farklı bir bakış / Different Outlook
• Duygusal olgunluk / Emotional Maturity
• İç huzuru ve dinginlik / Inner Peace
• Yüksek motivasyon / Passion
• İdealleri hayata geçirme / Realization of Life Objectives
• Dengeli gelişim / Balanced Development
• Yaşam kalitesinin artması / Higher Quality of Life
• Daha mutlu bir yaşam / Happier Life

Programın Uygulanması ile ilgili:

• Duygusal, Fiziksel ve Zihinsel kategorilerde maddeler ile 100’er puan üzerinden checklist bulunur.
• Mükemmelliğe Yolculuk, hiç bitmez, sürekli devam eder.
• Hayatın her alanında dengeli bir ilerleme ve gelişim hedeflenir.
• Programa başlarken, kişinin Duygusal, Zihinsel ve Fiziksel potansiyelleri, ve kişilik bandı belirlenir.
• Program, en az 6 ay sürer ve kişiye özel
o mülakatlar,
o aylık birebir görüşmeler,
o okuma listesi,
o aylık tavsiyeler ve egzersizler,
o gelişim reçetesi,
o gelişim için eğitimler içerir.
• Program bir koç, danışman ve rehber önderliğinde kişinin kendi takibi ve inisiyatifi ile sürdürülür.

1) FİZİKSEL HIJYEN VE GELİŞİM..............PHYSICAL CHECK LIST

FA) ÇEVRE; TEMİZLİK VE DÜZEN

Kişisel dosyalarım ve kağıtlarım düzenli olarak duruyor.

• Bilgisayarımdaki dosyalar temiz ve iyi sınıflanmış durumda.
• Eski ve okumadığım e-postaları sildim.
• E-postalarımı konulara göre dosyaladım ve dosyalıyorum.
• Kağıt dosyalarım kategorize edilmiş durumda.

Yaşadığım ev düzenli ve temiz.

• Yerler, camlar, kapılar süpürülmüş ve silinmiş, düzenli olarak da temizleniyor.
• Evin her yerinden güzel kokular geliyor.
• Evdeki mobilyalar sağlam veya tamir edilmiş durumda.
• Kullanılmayan bozuk eşyalar atılmış durumda.
• Bu temizliği devam ettirmek için bir sistem kurdum ve uyguluyorum.

Kullandığım araçlar iyi çalışıyor.

• (varsa) Arabamda çizik, bozukluk yok. Yağ, benzin dolu ve tekerler iyi durumda.
• Evdeki beyaz ve kahverengi eşyalarda aksaklık yok.
• Evdeki ışıklar sağlıklı, gözü yormuyor ve tüm odalar aydınlık.
• (varsa) Bilgisayarımda bir virüs veya arıza yok.

Giysilerim ideal durumda hazır.

• Yırtık, yıpranmış, bana uymayan giysileri attım.
• Giysilerim dolabımda düzenli ve yerli yerinde duruyorlar.
• Bir kez giydiğim giysilerin yıkanması için titizlik gösteriyorum.
• Elbiselerimi giymeden önce ütülenmiş olmasına dikkat ediyorum.

Kişisel bakımıma ve temizliğime özen gösteriyorum.

• Saçımın rengi, uzunluğu ve stili istediğim gibi.
• Ayakkabılarım temiz ve boyalı.
• (Baylar için) Her sabah özenle traş oluyorum.
• Üzerimdeki kıyafetler temiz ve ütülü.

Yaşadığım çevreye ve şehre saygılıyım.

• Ozon tabakasına zararlı ürünler kullanmıyorum.
• Sokağa ve çevreye çöp atmıyorum.
• Yeniden kullanılır ambalajları ve yeşil dostu ürünleri tercih ediyorum.
• Atıklar ve çöplerden hayata döndürülebilecek olanları ayırıp uygun yerlere atıyorum.
• Çevremdekileri gürültü ile rahatsız etmemeye özen gösteriyorum.

FB) SAĞLIK

Kötü alışkanlıklardan uzak yaşıyorum / bırakıyorum.

• Alkolden uzak duruyorum.
• Sigara kullanmıyorum / sigarayı bırakmak için program uyguluyorum.
• Uyuşturucudan uzak duruyorum.
• Bu maddelerin kullanıldığı ortamlardan uzak duruyorum.
• Arkadaşlarımı alışkanlıklarından vazgeçirmek için gayret sarfediyorum.

Ağız ve diş sağlığıma gereken önemi veriyorum.

• Günde iki kez dişlerimi düzenli fırçalıyorum.
• Fırçanın kalitesine ve doğru fırçalama usulüne dikkat ediyorum.
• Çok sıcak ve çok soğuk şeyler yeyip içmemeye özen gösteriyorum.
• Geçtiğimiz altı ay içinde dişçiye check-up yaptırdım.
• Çürük olan ve baktırmadığım dişim yok.

Dengeli olarak spor yapıyorum.

• En az haftada üç kez yürüme / koşma / egzersiz / spor için zaman ayırıyorum.
• Belirli bir spor dalıyla aktif olarak ilgileniyorum.
• Gönüllü olarak bir spora devam ediyorum / bir takım içindeyim.

Dengeli ve sağlıklı beslenmeye dikkat ediyorum.

• Kilo sorunum yok / Fazla kilolarım için egzersiz ve diyet uyguluyorum.
• Günlük yemek periyodlarımın düzenli ve dengeli olmasına dikkat ediyorum.
• Fazla şekerden, fazla tuzdan ve fazla unlu yiyeceklerden kaçınıyorum.
• Sebze ve meyvelerden, süt ürünlerinden yeterli ve düzenli olarak yiyorum.
• Kafeinden, kahve, çay, kola ve çikolatanın aşırısından kaçınıyorum.
• Yemeğe oturduğumda doyduktan sonra yemiyorum.
• Fast food tarzı atıştırmalardan veya ayakta yemekten kaçınıyorum.
• Aldığım ürün ve yiyeceklerin kalitesi ve temizliği konusunda titizim.
• Fazla kırmızı etten, dürüm-kebap-lahmacun türü yiyeceklerin aşırısından kaçınıyorum.

Genel olarak sağlığıma dikkat ediyorum.

• Geçen altı ay içerisinde bir check-up yaptırdım.
• Temiz içme suyu kullanıyorum ve musluktan içmiyorum.
• Sağlık ile ilgili bilgilerimi ve bilincimi arttırıyorum.
• Haftasonları, akşamları ve yılda iki hafta düzenli tatil yapıyorum.
• Stresten uzaklaşabilmek için stratejilerim var ve kullanıyorum.
• Gözlerimi geçen altı ay içerisinde muayene ettirdim.
• Kan basıncım, kolesterol seviyem ve tansiyonum kabul edilebilir düzeylerde.

FC) PARA ve MALİ YAŞAM

Faturalarımı ve düzenli giderlerimi zamanında ödüyorum.
• Elektrik, su ve doğal gaz faturalarımı erkenden gecikmeden ödüyorum.
• Kiramı son gününden önce yatırıyorum.
• Vergimi kontrol edip düzenli ve tam olarak ödüyorum.
• Üzerimde herhangi bir mali risk, dava ve borç yok.
• Üzerimde kütüphane ve trafik cezası vb. cezalar yok.
• Bireyler ve kurumlar nezdinde rahatlıkla borç alabileceğim güven ve krediye sahibim.

Giderlerimi karşılayan düzenli bir gelirim var.

• Aylık gelirimde beklenmedik inişler ve riskler yok.
• İhtiyaçlarımı ve ailemin ihtiyaçlarını karşılayabilecek seviyede bir gelirim var.
• Zorda kaldığım zaman yardım isteyebileceğim dostlarım ve çevrem var.
• Maddi konularda endişelenmemi gerektirecek temel bir problem yok.
• Gelirim enflasyon karşısında da değerini büyük ölçüde koruyor.

Giderlerimi ve bütçemi iyi kontrol ediyorum.

• Kredi kartımı ancak ani ihtiyaç veya kriz zamanlarında kullanıyorum.
• Taksitle aldığım eşya ve ürünleri sınırlıyorum. (Aylık gelirin en fazla % 15’i)
• Gelirimin en az % 10’unu tasarruf ediyorum.
• Haftalık belirlediğim nakit bütçemi aşmıyorum.

Rezervlerim dolu durumda.

• Kısa dönemli borçlarımı karşılayabilecek nakitim var.
• Acil / kriz durumlar (kara gün) için bir kenara ayrılmış param var.
• Şehir içi ulaşım için yedekte biletlerim var / AKBİL’im dolu.
• Yanımda her zaman yeterli bozuk para var.

Risklere karşı tedbirimi aldım.

• Aracımın kaskosu ve sigortası tamam.
• Deprem sigortam var, deprem acil planım ve çantam hazır.
• Sağlık ve hayat sigortam var.
• Yatırımlarımla ilgili beni uyutmayacak endişelerim yok.

Gelecek için finansal planlarım var.

• Yaşlılık / emeklilik dönemim için bir finansal bağımsızlık planı hazırladım.
(Örnek: Aylık masraflarım * 60% * 12 ay * 10 yıl)
• Gelecek yıl için bir mali planım var ve bütçemi belirledim.
(Aylık ortalama gelir, gider, temel yatırımlar, tasarruf planı, kşisel gelişim bütçesi..)

FD) GÜNLÜK YAŞAMIN RENKLERİ

Yaşadığım evi ve ortamı seviyorum.

• Renk seçimi ve dekorasyonu zevkime göre seçtim.
• Odamı ve salonu estetik olarak donattım (sanat, mobilya, çiçek..)
• Evime geldiğimde kendimi rahat ve huzurlu hissediyorum.
• Yatağım ve koltuğum yeterince rahat ve ortopedik.
• Evimde bana moral verecek ve değerlerimi / sevdiklerimi yansıtan işaretler var.

İşten sonra / tatilde severek yaptığım bir hobim / hobilerim var.

• Bu hobi(ler) ile düzenli ve profesyonel olarak ilgileniyorum.
• Bu hobi(ler)den zevk alıyorum ve yaparak şarj oluyorum.
• Bu hobi, çevremle daha iyi, kaliteli ve yeni ilişkiler kurmama yardımcı oluyor.
• Sevdiğim ve zevk aldığım müziklere (kaset, CD, mp3..) ulaşıp dinliyorum.

Hayatımda doğal yaşama ait renkler var.

• Evimde severek beslediğim bir evcil hayvanım var.
• Evimde özenle baktığım çiçek ve bitkilerim var.
• Bazen evin bahçesinde / yakınlarda bahçe/tohum/ağaç işleriyle uğraşıyorum.
• Düzenli periyotlarla göl kenarına, ormana, pikniğe, seyahate vs. çıkıyorum.
• Mevsimlerin güzelliğini keşfetmek için gözlem yapıyorum.

Kendime ait bir köşem ve anlamlı özel eşyalarım var.

• Anılarımı, önemli olayları yazdığım bir ajandam/günlüğüm bulunuyor.
• Özenle sakladığım anı eşyalarım/ bir koleksiyonum/ fotoğraflarım/ mektuplar var.
• Yanımda varlığından huzur duyduğum ve güç aldığım bir eşya bulunduruyorum.

 
Toplam blog
: 279
: 2488
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..