Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Aralık '06

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Menfis' li okçu

Menfis' li okçu
 

Menfis şehrini M.Ö.Yaklaşık 4000 li yıllarda Mısır'ın ilk hükümdarı Menes kurmuştur.

Menfis'li Hükümdarlar Ordularının iyi savaşçılardan ve komutanlardan oluşması için büyük yarışmalar düzenlemişlerdi.

Menfis'te bileğine ve yayına güvenen bir okçu yaşarmış

Hükümdarın adamları bir yarışma olacağını tüm yay çekenlerin katılabileceğini duyduğunda Menfis'li okçunun bedenini büyük bir heyecan kaplamış ve kendi kendine bu şehirde benden daha iyi yay çekip ok atan yok,yarışmayı kesin ben kazanırım demiş.

Yarışma için hiç bir hazırlık yapmamış

Yarışma günü erkenden kalkmış titiz bir şekilde kıyafetlerini giymiş ve yarışmanın düzenlendiği alana gitmiş.

Sıra Menfis'li okçuya gelmiş yayını öyle bir germiş ki ( ben kesin kazanırım düşüncesi var) yayını bırakmış oku çizgiye bile yetişmemiş,yarışmayı kazanamamış.Üzgün bir şekilde ayrılırken alandakiler üzülmemesini yarışmanın ertesi yıl tekrar düzenleneceğini söyleyince Menfis'li okçu biraz umutlu bir şekilde evine dönmüş.

Aklında hep yarışma varmış ama hiç bir hazırlık yapmıyormuş.

Yarışma zamanı tekrar geldiğinde katılmış ama sonuç aynı yine kayıp etmiş.

Ertesi yıl yine katılmış ama sonuç aynı kazanamamış.

Eve dönmüş ve ben artık yaşlandım iyi yay geremiyorum demiş kendi kendine.Tüm şevki heyecanı yok olmuştu.

Bir gün seyyahın bir uğramış Menfis şehrine halka papirusları gösteriyor ve konuşmalar yapıyormuş.

Menfis'li okçu da kalabalığı görünce seyyahın yanına gidip bakmış.Seyyah heyacanlı bir şekilde anlatıyordu.

Seyyah Menfis'li okçuyu tanımıştı,biraz konuştuktan sonra eğer isterse yarışmayı kazanmak için 3 sır bildiğini okçuya söyledi.

Okçu heyecanlanmıştı ama ben yaşlandım kazanamıyorum dedi kendi kendine yinede 3 sırrı merak etti ve evine misafir etmek istediğini söyledi Seyyaha.

Seyyah bu teklifi kabul etti.

Akşam yemeğinden sonra konu yarışmaya gelmişti,Menfis'li okçu sırları merak ettiğini söyledi Seyyaha.

Seyyah ''Benim dediklerimi yaparsan yarışmayı kazanırsın''dedi okçuya.Okçu biraz düşündükten sonra yapamam ama sırlar ne olabilir?....

Okçu teklifi kabul etti.(İlk danışmanlık ve sponsorluk ilişkisi)

Sabah uyanınca hemen çalışmaya başladılar.

Seyyah bir papirus çıkararak 1.Sırrı söylemeye başladı,

1.Sır:BOĞANIN GÖZÜNE İSABET EDEN OK,İSABET ETMEYEN YÜZLERCE OKUN SONUCUDUR.

Menfis'li okçuyu yoğun bir talim programı içine aldı.Sürekli ok atışları yaptırdı yayı iyi germesini söyledi hep,Menfis'li okçu bir türlü çizgiyi geçemiyordu Seyyaha olmuyor yapamıyorum dedi.

Seyyah bir hurmanın çekirdeğini gösterip görüyormusun dedi okçuya.

Okçu görüyorum dedi

Seyyah biraz uzaklaştı biraz daha tam çizgiye geldiğinde okçu görmüyordu.

Seyyah biraz yaklaştı sordu görmüyordu biraz daha yaklaştı yine görmüyordu okçu biraz daha yaklaştı yine görmüyordu.

Seyyah bir hafta devam etti okçu bir türlü çizgiyi geçemiyordu,yeni bir yol denemeliydi.

Okçu hep olumsuz düşünüyordu.

Seyyah okçuya ''Ok torbasının içine öyle bir ok koydum ki bunu atınca kesin çizgiyi geçeceksin dedi.

Okçu şaşırmıştı,torbadan alp atıyordu bir üç beş derken yine çizgiyi geçmiyordu.

Ama biri kesin geçecek onu bulmam lazım diyordu kendi kendine,bilinçaltına yerleşmişti biri kesin geçecek

on yirmi derken ellibirinci geçti diğeride geçti diğeride tam dört tanesi geçti.Okçu var gücü ile bağırdı dört tanesi geçti bunlar efsunlu diye.

Seyyah hurmanın çekirdeğini gösterdi okçu görüyorum dedi.

Gözü kapalı bile görüp vurabilirsin artık

Sana 2.Sırrı veriyorum.

2.Sır:KATILIĞI KENDİNE YUMUŞAKLIĞI KARŞINA VER

Ve Seyyah ansızın gider.

Yarışma günüde yaklaşmıştı.

Okçu bocalamaya başlamıştı.

Yarışma günü Menfis'li okçu yalnız alana çıktı gözü hep birilerini arıyordu,3.Sırrı öğrenememişti.

Okçular dizilmiş yaylarını hazırlıyorlardı.

Seyyahta alandaydı,Menfisli okçunun yanına yaklaştı ve sana 3.Sırrı veriyorum,

3.Sır:HEDEFİN VARIŞ ÇİZGİSİ DEĞİL,SONSUZ UFUK OLSUN

Yayını ufka kaldır ve gerebildiğin kadar ger deyim oradan ayrıldı.

Menfis'li okçu heyecanlı biraz da düşünceliydi ama 3.Sırrı almıştı artık

Okçular alana çıktılar hepsi yaylarını gerdi.

Hükümdar okçuların yanına geldi.

Tüm okçuların oku çizgiyi gösteriyordu.

Biri dışında.

Hükümdar yarışı durdurdu ve istikameti ufuk olan yarışmacının yanına geldi ve sordu;

"Okçuların tümünün ok istikameti çizgi iken seninki neden ufku gösteriyor?"

Menfis'li Okçu cevaben şunları söyledi;"Hükümdarım,hedefim varış çizgisi değil.Hedefim sonsuz ufuktur."

Hükümdar yarışmayı bitirip birinciyi açıkladı.

Menfis'li Okçu birinci olmuştu.

 
Toplam blog
: 4
: 16580
Kayıt tarihi
: 21.12.06
 
 

Şanlıurfa doğumluyum. Kocaeli Üniversitesi'nde görev yapıyorum. Bilginin paylaşıldıkça büyüdüğü i..